قوانینی که قبل از کامنت دادن، نیاز است که بدانید!

توجه: مطالب زیر، به تصمیم تمام مدیران این سایت مندرج میگردد. لذا این پست، مشورتی است و به صورت تک رای و دل بخواهی نوشته نشده است. لذا از محکوم کردن شخص یا اشخاصی خاص در کامنتهای این پست و زود قضاوت کردن بپرهیزید.
با تشکر
بهنام نصیری

******************

بسمی تعالی
بیانیه مدیریت سایت، راجع به جلسه مدیریتی، مورخ ۱۸ مردادماه ۹۳، مبنی بر یادآوری نکاتی راجع به کامنتدونی سایت.

مخاطبان گرامی و بزرگوار

ضمن تقدیم درود و تحیات فراوان خدمت شما بزرگواران، مدیریت سایت شب روشن، در راستای بهبود کیفیت بخش نظرات سایت، تصمیم به تذکر و یادآوری چند نکته راجع به این بخش گرفت.
از تمامی شما عزیزان استدعا میکنیم که تا آخر این پست را بخوانید و سپس، اگر قصد کامنت دارید، کامنت دهید.

بند ۱ – به علت حفظ امنیت سایت، کامنت گذاشتن با نامهای جعلی و بیمعنا، مثلا مانند iuygfgdfdgbvbubvube یا mbnbfubbfuhuhbuehueg یا اکبر جوجه یا بهنام قزوینی یا سعید کرجی یا امیر تهرانی یا مهدی تی تی اس یا حامد خفن و … و امثال اینها را از این به بعد نداشته باشیم. لازم به ذکر است که کسانی که نمیخواهند با اسم اصلی خود کامنت دهند، کامنت دادن با اسامی مستعار، هیچ اشکالی ندارد. مثلا اگر من بهنام نصیری، نخواهم که اسمم فاش شود، میتوانم با چیزهایی نظیر طاها، محمد، شهر شب، فقط خدا، مرد تنهای شب یا خیلی چیزهای دیگر کامنت بگذارم. لازم به ذکر است که این اسامی، صرفا جهت تمثیل بیان شد و هیچگونه وجاهت دیگری ندارد. برای ضمانت اجرا و اینکه از این مورد جلوگیری کنیم، از این به بعد، کامنتهایی که با اسامی جعلی یا بیمعنا و بی اساس در صف انتظار قرار گیرد، تایید نمیشود. کسانی هم که تا الان با این نامها کامنت میدادند، لطف کنند جهت تغییر نام خود (یعنی نامی که با آن کامنت میدهند) اقدام کنند. و الا مجبور هستیم که متأسفانه کامنتهای این قبیل نامها را تایید نکنیم و یا اگر منتشر شده اند، از حالت انتشار در آوریم و آن را در انتظار بررسی قرار دهیم تا نام خود را اصلاح کند. مسلما پست گذاشتن و ثبت نام با این نامها هم خالی از اشکال نیست، پست مخاطبینی که تا الان با این قبیل نامها پست گذاشته اند، در پیشخوان، بخش شناسنامه، نسبت به تغییر آن اقدام کنند.

بند ۲ – کامنتدونی، جای نقد و بررسی پستها، گپ دوستانه، پیشنهادات و انتقادات و از این قبیل موارد است. پس انتظار میرود که مخاطبان فهیم ما، خصومتهای شخصی خود را در کامنتها بیان نکنند. اگر با کسی مشکل اعتقادی، خانوادگی و یا هر مشکل دیگری دارید، اصلا درست نیست که در کامنتها بیان کنید. زیرا هم آبروی طرف مقابلتان را میبرید و حتی اگر آبروی طرف مقابل برای شما اهمیتی ندارد، جو سایت را متشنج میکنید و اگر این هم برای شما مهم نیست، خوب طبیعتا برای آبرو و عظمت نفس خود که احترام و اهمیت قائل هستید. مدیریت سایت، با عرض معذرت، مجبود به حذف این قبیل کامنتها است. پس اگر حذف شد، با وجود این پست، عقلاً دیگر جایی برای گلایه نمی ماند.
بند ۳ – اگر قصد تبلیغ سایت و یا وبلاگ خود را دارید، خواهشا در کامنتها ننویسید که به سایت ما سر بزنید. یا جدیدا مشاهده شده که دوستان پستهای خود را در سایتهای دیگر، در کامنتهای این سایت تبلیغ میکنند. دوستان بابت نوشتن این جمله عذرخواهی میکنم، اما، به خدا، اینجا سایت است، نه بخش mood message و یا PM در skype! حالا اگر قصد تبلیغ سایت خود را دارید، یا میتوانید، در همان بخش دیدگاهها، در ادیت باکس سایت و وبلاگ شما، آدرس سایت و وبلاگتان را بنویسید و یا میتوانید، با انجام مراحلی که در بندهای آتی می آید، در شب روشن لینک شوید. هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد!
بند ۴ – اگر قصد لینک شدن در شب روشن را دارید، کافی است ما را در سایت و وبلاگ خود لینک کنید و سپس از صفحه تماس با ما، درخواست لینک شدن خود را با مدیر مربوطه، جناب آقای سعید پناهی در میان بگذارید. همچنین درخواست خود را میتوانید به
INFO@SHABEROSHAN.IR
ارسال نمایید. لینک شدن، دوطرفه است و لینک کردن دو سایت در یکدیگر، موجب ارتقاء هر دو سایت یا وبلاگ، در موتورهای جستجو میشود.
بند ۵ – در پستهایی که حتی بزرگان ادب و شعر هم در تحلیل و برداشت آنها اختلاف دارند مانند اشعار، و یا در پستهایی ه حتی بزرگان دین در آنها نظرات مختلفی دارند، مثل: احادیث، فتاوی، روایات و غیره، تحلیل، اعلام برداشتتان در کامنتها، تجزیه، تفسیر، معنای شعر با استنباط خودتان، جو پست را آشفته میکند. لذا خواهشا تمنا میکنیم از طرح اینگونه کامنتها خود داری فرمایید.
بند ۶ – شأن و منزلت شما عزیزان بالاتر از این است که ما این بند را بنویسیم. اما شما این بند را هم نوعی تذکر و یادآوری به حساب بیاورید.
در کامنتها لطفا احترام متقابل را فراموش نکنید، مخصوصا در تعامل با بانوان فهیم عضو سایتبه نظر شما شایسته است که اگر بانویی، با نام کامل خود، (اسم و فامیل) کامنت یا پست میگذارد، ایشان را با نام کوچکشان صدا کنیم؟ آری! در مواردی که بانوی محترمی با اسم کوچک و یا مستعار خود کامنت میگذارد، یا پست میدهد، چاره دیگری نداریم. ضمنا، بانوان محترم و مکرمه و بسیار بسیار بزرگوار سایت، گمان نگنند که منظور ما از این مطلب، تحمیل گذاشتن پست و یا کامنت با اسامی واقعی خود، آن هم با نام و نام خانوادگی است! هرگز! هدف ما، راحت بودن مخاطبانمان در سایت و خانه خودشان است! این مطلب، صرفا جهت این است که از شما بزرگواران، از طرف مدیریت سایت، حمایت بیشتری به عمل آید تا شما حتی لحظه ای در سایت خودتان و خانه خودتان، احساس نکنید که معذبید. چون معذب بودن در خانه خود، در نوع خود، یک غربتی است وصف ناشدنی. ما مجبوریم، کامنتی را که محتوای آن، بی احترامی باشد، چه برای خانم و چه آقا، حذف کنیم.

***************

در پایان، برای تک تک شما آرزوی موفقیت دارم و لازم است یادآور شوم که ما در این بیانیه، هیچ شخص خاصی را هدف قرار ندادیم، لذا از زود قضاوت کردن، بپرهیزید.

آرام باشید، نه مثل دریا، مثل کوه!