وقتی یک نابینا زبان نوکیا را فارسی میکند، چه مشکلاتی برایش پیش میآید؟د؟

با نام خداوند هستیبخش.

سلام.

خیلی وقتها اتفاق میافته نابینایانی که زبان گوشیهای نوکیا را به فارسی تغییر میدهند، در چند مورد مخصوصاً در تایپ یا خوانده شدن اعداد توسط صفحه خوان (talks) به مشکل برمیخورند.

یا اینکه در تنظیم ساعت یا هر برنامه ای که عدد توش بکار رفته نمیتونند انجام بدهند.

حتی موقع شماره گیری در صفحه اول شماره ها معلوم نیست و افرادی که کیبرد گوشیشون به ترتیب استاندارد نیست مشکل دارند.

دچنین مواقعی چه باید کرد؟

دوستان همه میدونند قبل از تنظیم زبان گوشی به فارسی حتماً باید نسخه ای از dict10 که در سایتهای نابینایان فارسی زبان برای خواندن کلمات فارسی قرار داده اند، را دانلود کرده و اضافه کنند، که اکثراً این کارو میکنند.

بعد از تنظیم زبان گوشی به فارسی:

از قسمت تنظیمات و شخصی سازی و عمومی گزینه زبان را باز کرده حالت عدد را از ۳-۲-۱ به ۱-۲-۳ تغییر بدهید.

دقت داشته باشید شاید بعضی از افراد مبتدی اینو متوجه نشده باشند که موقعی که منوی گوشی از انگلیسی یا هر زبان لاتینی به فارسی تغییر میکند گزینه ها از چپ به راست به راست به چپ منتقل میشه و این تغییرات حتی در گزینه های مختلف منو نیز حس میشود.

حالا مثلاً برای تنظیم زنگ هشدار ساعت به زمان دلخواهمان به ساعت رفته در همان صفحه اول از راست به چپ ساعت و سپس دقیقه و سپس قبل از ظهر یا بعد از ظهر بودن را با جهتنماهای چپ و راست تغییر داده اعمال میکنیم،

تذکر:

عدد ساعت و دقیقه را نوشته و برای اعمال قبل از ظهر یا بعد از ظهر روی فرم سمت چپ یکی از عددها را به دلخواه یک بار میزنیم، یعنی اگر روی بعد از ظهر است به قبل از ظهر تغییر مییابد و بالعکس.

 

حتی میتونید با جهت نمای پایین تعیین کنید در طول هفته چه روزهایی گوشی زنگ بخورد. بعد اعمال تنظیمات کلید ذخیره را بزنید.

دقت داشته باشید در صورتی که تنظیمات اعداد را به شرح بالا اعمال نکنید موقع تایپ اعداد صفحه خوان به شما اعلام نخواهد کرد.

بروید زنده بمانید و ثانیه های عمرتان را بسپارید دست ساعتهایی که همیشه در سکوت فقط دو کلمه میگویند: تیک، تاک.

درباره جواد نوعی

به نام خدا سلام. بنده جواد نوعی در مذهب شیعه =اسلام= اهل شهر اردبیل و نابینای مطلق هستم. از سنین کودکی =8 سالگی= همان ابتدای مدرسه در زمینه موسیقی فعالیت دارم و از سال 87 هم به کامپیوتر روی آوردم و آخرش هیچ چی دیگه تا پیش دانشگاهی خواندم ولی چون پارت مارت نداشتم نتونستم تإمین کنم ترک تحصیل کردم و حدود 9 ساله با لطف ایزد منان، برای زنده ماندن چالش میکنم. در حال حاضر 4 سال است که در انجمن نابینایان شهر اردبیل مشغول آموزش موسیقی و کامپیوتر نابینایان هستم و همچنین برای کیبردهای سری korg و yamaha یه سری برنامه هایی طراحی کرده ام و الان هم مشغول ساخت حرفه ای موزیکهای پلیبک به درخواست خوانندگان صدا سیمایی هستم. البته ادعای معلمی نمیکنم من همیشه از دیگران یاد میگیرم. اکنون هم افتخار آنرا دارم که عضو این وبسایت در محضر دوستان و کاربران عزیز خدمتگزار هستم و همچنین لازم به ذکر است علت فعالیت من اینجا این نیست که فقط برای خودم اطلاعات جمع آوری کنم بلکه هرچیزی که از این وبسایت و سایر مراکز فعالیت نابینایان دستم میرسد به خدا بدون هیچ چشم داشت و رایگان حتي بدون اینکه یه سری افراد خبر داشته باشند، و یا درخواست کنند، در اختیارشان میزارم و حتي از دوستانم که واقعاً دستشونو فشرده ام بهم خیانت کرده اند دریغ نمیکنم لذا، هر پرسشی که در این سایت مطرح میکنم اگر کسی جواب میدهد مطمئناً نه فقط به من بلکه به چندین نابینا و همنوع دیگر خود که به اینترنت دسترسی ندارند پاسخ داده و مشکلشو حل کرده. با یه سری فرصتهایی که دستم اومده میتونستم هیلی وقتها سودجویی هم کنم حتي کسی هم نمیفهمید حتي با امکاناتی که در دست داشتم اگر میخواستم استفاده کنم و یا بفروشمش خیلیا هم نیاز مند بودند تا الان میلیونها پول نسیبم شده بود، اما در این میان خدای خود را گواه و شاهد گرفته و نه از روی ترحم بلکه انجام وظیفه نموده ام. نمیخوام فضایی توخالی درست کنم اما واقعاً از دست یه سری افراد دلم پره همینجا نوشتم. تا کنون سه پایگاه فعالیتی در اینترنت با فعالیت شخصی خودم راه اندازی کرده ام: اولی پایگاه اینترنتی WWW.golsanmusic.ir با ارائه فضای رایگان آپلود فایلهای هنری، برای استقبال و معرفی بیشتر هنر موسیقی معلولان به جامعه بود که با عدم استقبال و همکاری نابینایان مواجه شدم جمعآوری کردم ،و دومی www.hoseynienet.blogfa.com برای فعالیتهای مذهبی و دانلود نوحه های کامل آذری سومی www.javadorg.blogfa.com برای دانلود برنامه های =کیبرد= شخصی که خودم طراحی کرده ام. امیدوارم بتوانم قدمی کوچک در راستای خدمت به همنوعانم بردارم.
این نوشته در آموزش, ترفند, تلفن همراه, حرفای خودمونی, مسائل مربوط به نابینایان عزیز ارسال و , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

7 دیدگاه دربارهٔ «وقتی یک نابینا زبان نوکیا را فارسی میکند، چه مشکلاتی برایش پیش میآید؟د؟»

  1. امیر رضا رمضانی می‌گوید:

    سلام
    خیلی آموزنده بود, اگرچه من دیگه نوکیا ندارم

  2. میلاد نصرتی می‌گوید:

    سلام بر آقا جواد گل که علیرغم داشتن گوشی اندروید هنوز هم یادی از نوکیا و ما نوکیا بازان میکنند.‏ من که قبلا اینا رو انجام داده بودم ولی به درد اونایی که نمیدونند صد درصد میخوره

  3. سعید پناهی می‌گوید:

    سلام بر جواد عزیز.
    واقعا کامل آموزش دادی.
    ی سوال؟
    آیا راهیی هست که بشه
    نوکیا n73 را فارسی کرد؟
    ممنون.

  4. بهنام نصیری می‌گوید:

    سلام آقا جواد
    ممنون از آموزش جامع و کاملتون
    بسیار عالی

  5. جواد نوعی می‌گوید:

    سلام بر همه دوستانی که به ما همیشه عنایت دارید.
    در مورد سؤال آقای پناهی بزرگوار باید عرض کنم من متوجه نشدم اینه که مثل سایر گوشیها زبان کلی گوشی فارسی بشه یا اینکه حروفات فارسی به حروف الفبای گوشی اضافه بشه؟
    اگه منظورتون منو فارسی هست باید عرض کنم من تو اردبیل از یکی از دوستام که تو کار فلش و باکس و اینجور کارها هستند پرسیدم گفتند میشه اما چون هنگ کردنش زیاده هیشکی n73 را فارسی نمیکند.
    اما برای افزودن حروف فارسی به الفبای گوشی فایلی با نام فارسی ساز هست که اگه خواستید در فرست مناسب در اختیارتون میزارم.
    چون بعضی از بچه ها از دوستای بنده هنوز نوکیا استفاده میکنند بنده فایلهای ضروری نوکیا رو هنوز از سیستمم پاک نکرده ام.
    موفق باشید.

  6. یلدام می‌گوید:

    سلام که آقای نوئی . چقدر جالب . سه دو یک . یک دو سه . دقت نکرده بودم ها . میسی از پست مفیدتون . شکلک یه عالمه تشکر . بابایی خدافسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *