وبسایت شگفت انگیزی برای یادگیری ۶ زبان خارجی:

سلام بر دوستان شب روشنی من.

تحول در دنیای فن آوری، تنها محدود به ابزار‌ها و سخت افزارهایی که هر روزه در خصوص آن‌ها می‌خوانیم و می‌شنویم، نمی‌شود. این تحول و توسعه راه خود را تقریبا در همه ابعاد زندگی بشری از اجتماع و اقتصاد و فرهنگ باز کرده ‌و یکی از بارز‌ترین نمود‌های خود را در ایجاد تحول در سیستم‌ها و روش‌های آموزشی نشان می‌دهد. اکنون ابزارهای آموزشی به ویژه در آموزش زبان‌های خارجی به کمک فن‌آوری به شدت متحول شده‌اند.

به گزارش «تابناک»، تحولی که البته خیلی زیاد ‌آن را می‌بینیم، تحول در آموزش زبان‌های خارجی به کمک فن‌آوری است؛ هر چند آموزش های اینترنتی و آنلاین چیز جدید و تازه‌ای نیستند.‌

همچنین یک جستجوی ساده در گوگل می‌تواند ابزارهای آموزش زبان‌های خارجی را در قالب وب سایت‌ها، افزونه ها یا نرم‌افزارهای گوناگون به شما ارائه کند.

اما ما در اینجا می‌خواهیم وب‌سایتی را به شما معرفی کنیم که با روش منحصر‌بفرد خود، همه فضای وب را به کلاس آموزشی زبان خارجی شما تبدیل می‌کند!
نام این وب‌سایت Lingua.ly است ۰۴۳
اینجا
که نخست به شما نشان می‌دهد در چه سطحی از زبان خارجی مورد نظر خود هستید و سپس بر پایه آن اقدام به پیشنهاد لغات و متون برای بهبود سطح فراگیری شما می‌کند. همچنین دارای آزمون‌هایی است که گاه به گاه برای سنجش میزان مهارت خود می‌توانید آنها را انجام دهید.

Lingua یک ابزار Multi-Platform است و هیچ فرقی نمیکند با چه مرورگر، سیستم عامل و یا گوشی هوشمندی از آن استفاده می‌کنید. این ابزار از فن‌آوری پردازش ذاتی زبان یا Natural Language Processing بهره می‌برد تا ‌شما را در فراگیری بهتر زبان خارجی مورد نظر خود یاری دهد.

برای آغاز به کار با این ابزار، لازم است نخست ‌با ‌حساب کاربری گوگل یا فیس‌بوک خود وارد Lingua.ly شوید و سپس ‌زبان خارجی مورد نظر خود را برگزیده (انگلیسی، فرانسه، اسپانیولی، روسی، عربی و عبری) و همچنین نحوه ‌گرد آوری لغات را نیز انتخاب کنید.

حال بگذارید نگاهی از نزدیک به نحوه کار این ابزار داشته باشیم. شما می‌توانید ‌روی داشبورد اصلی Lingua ابزارهای متفاوت را دیده و در بین آنها گشت و گذار کنید. این ابزار خود اقدام به پیشنهاد ابزارها و مواد لازم برای آموزش ما می‌کند؛ برای نمونه، اگر می‌خواهید چیزی در رابطه با فن‌آوری به زبان خارجی مورد نظر خود فراگیرید، مجموعه ای از مقالات مربوطه را به همان زبان به شما ارائه می‌کند. روش دیگر انتخاب یک روش مبتنی بر مجموعه لغات برای تقویت دایره لغات خو در آن زبان است.

با توجه به زبان‌هایی که می‌خواهید آن‌ها را یاد بگیرید، می‌توانید مجموعه لغات یا Wordpackهای متفاوتی را به زرادخانه خود بیفزایید. همچنین این مجموعه لغات می‌تواند با توجه به حوزه مورد مطالعه شما و سطح آموزشی شما از ساده تا پیچیده، متمایز باشد. این امکان برای شما فراهم است که لغات خاص مورد نظر خود را نیز به آن بیفزایید.

اما نکته جالب درباره این ابزار این است که تنها به چشم‌های افراد بینا بسنده نمی‌کند، بلکه گوش‌های شما را نیز در فرایند آموزشی و با ‌بیان تلفظ لغات به کار می‌گیرد. از سویی، می‌توانید هر واژه ای که حین وب گردی خود با آن روبه‌رو می‌شوید ‌نیز به این ابزار به شکل دستی بیفزایید.

هنگامی که در یک وب سایت هستید، دو بار کلیک کردن روی یک واژه، به سادگی منجر به آن می‌شود که Lingua ترجمه و تلفظ آن واژه را برای شما ارائه کند. از سویی واژه‌هایی که به پایگاه داده خود اضافه نموده‌اید، در صفحات وب با رنگ آبی کمرنگ و قلم درشت، مشخص می‌شوند. البته جمع آوری لغات و واژه‌ها، نیازمند اضافه کردن افزونه مربوط به Lingua در کروم است.

پس از آنکه سطح آموزشی مورد نظر خود را گذراندید، می‌توانید به بخش Practice بروید که در آنجا Lingua ‌‌اتفاقی معانی واژگانی را که تا کنون فرا گرفته‌اید، از شما می‌پرسد. به این ترتیب که نخست از شما می‌پرسد، ‌آیا واژه مورد نظر را فرا گرفته‌اید یا خیر و در صورت مثبت بودن پاسخ، پنج ثانیه به شما زمان می‌دهد که معنی درست آن را مشخص کنید.

در پایان اینکه روش Lingua برای آموزش زبان خارجی، ‌روشی منحصر‌بفرد و خلاقانه است که شما را ضمن وب‌گردی روزمره خود، در فرایند آموزشی غرق می‌کند. این ابزار بسیار ساده، کاربردی و همان گونه که بیان می‌کند، کارآمد و جالب توجه است.

درباره cheshmeh

سلام. من محمدرضا چشمه، زاده شهر قائمشهر در استان مازندران، بزرگ شده در شهر اراک در استان مرکزی، و ساکن شهر کرج در استان البرز هستم. سال تولد من: 1343، مدرک تحصیلی: دیپلم، علایق:کامپیوتر، اینترنت، موسیقی، اطلاعات عمومی و اخبار روز ایران و جهان. دیگر مطلب به درد بخوری ندارم که در باره خودم بگم، فقط امیدوارم که بتونم دوست خوبی برای شما بازدید کننده های گرامی این سایت باشم،. همچنین آرزو میکنم از نوشته ها و پست هایی که در این سایت که به خاطر کرجی بودنش حساسیت زیادی برای من ایجاد کرده میذارم استفاده های لازم رو ببرید. راه های تماس با من: ایمیل: mr.cheshmeh@gmail.com. تلفن همراه: 09121641278. با تشکر.
این نوشته در اخبار, رایانه, معرفی ارسال و , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

5 دیدگاه دربارهٔ «وبسایت شگفت انگیزی برای یادگیری ۶ زبان خارجی:»

  1. سعید پناهی می‌گوید:

    سلام.
    واقعا عالیه.
    ما پستتونو like کردیم.
    بسیار زیبا بود جناب آقای چشمه.

  2. وحید خورشیدی می‌گوید:

    سلام خیلی سایت خوبی رو به ما معرفی کردید ازتون ممنونم

  3. فرهاد جعفری می‌گوید:

    سلام آقای چشمه.
    ممنون بابت معرفی این سایت از شما تشکر میکنم. راغب شدم سری به این سایت بزنم و اگر تونستم استفاده کنم. البته من کمی تا قسمتی در امر وبگردی و استفاده از سایتهای آموزشی آن لاین مبتدی هستم. اگه نیاز به کمک داشتم, میتونم در محیط اسکایپ از راهنمایی شما استفاده کنم؟
    باز هم ممنونم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *