اگر هرگونه رابطه مثبت و منفی با شب روشن دارید، حتما این پست را بخوانید

سلام به تمامی کاربران فضای مجازی که این پست را میخوانند.

در این پست، تذکراتی در ارتباط با سایت شب روشن، که در هیئت مدیره ی سایت مطرح شد، آورده میشود.

این تذکرات، متوجه هیچ قشر خاصی نیست. بدین معنا که اینطور نیست که کسی که کاربر شب روشن نیست، نخواهد این پست را بخواند؛ بلکه هر نابینایی که در جامعه مجازی و فضای مجازی نابینایان فعالیت میکند، باید این پست را بخواند، تا کمی راجع به برخی مسائل، از طرف سایت شب روشن، شفافسازی شود.

 

حال، مدیران شب روشن از همه دوستان عزیز تمنا دارد که صبوری نموده، و تا پایان این پست، همراه ما باشند

 

اساسنامه و خط مشی سایت شب روشن، نسبت به مدیران, اعضا, کاربران و مرتبطان به سایت

 

 

 

بند ۱٫ شب روشن، تابع قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران است. لذا هرگونه پست و کامنتی که ضد نظام جمهوری اسلامی و بر خلاف قوانین مملکتی ایران نوشته شود، تایید نخواهد شد. ضمنا، انتقاد از دولتها و ارگانهای کشور، اگرچه غیر قانونی نیست، اما چون چارچوب سایت را به هم میزند و سایت را تخصصی میکند و از هدفش، که همانا مسائل نابینایان است و نه سیاست، دور میکند، جزء مطلب یاد شده بوده و تایید نخواهد شد..

 

بند ۲٫ IP و ایمیلهای تمامی کاربران، فقط برای مدیران قابل دسترس میباشد. سایت شب روشن، سعی دارد حافظ حریم شخصی کاربران خود در سایت باشد. لذا به هیچ وجه، درخواست هیچ احدی، مبنی بر خواستن ایمیل و IP هیچ کاربری، مورد پیگیری و بررسی قرار نگرفته و مدیران شب روشن، حق ندارند که ایمیل یا IP هیچ کاربری را در اختیار دیگر کاربران، یا مدیران سایتهای دیگر بگذارد.

 

بند ۳٫ مدافعان سایت شب روشن، در مقابل اتهامات، حواشی، مسائل مربوط به پستها و غیره، مدیران شب روشن هستند، نه کاربران. پس از کاربران عزیز خواهشمندیم، ضمن تشکر از حسشان نسبت به سایت خودشان، درباره این قبیل مسائل، در جاها و سایتهای دیگر، مشکل و مسأله ایجاد ننمایند. بدیهی است، سایت شب روشن، با نوشتن این بند، هرگونه مسئولیت راجع به کامنتهای کاربران خود، که به نام و با هدف دفاع از شب روشن، در سایتهای دیگر منتشر میشود را از خود سلب میکند و پس از پنج روز، اصل را بر این میگذارد که تمام مدیران سایتهای مختلف، این بند را مطالعه نموده اند. لذا در جواب به اعتراضاتی که احتمالا، در روزهای آینده صورت میگیرد، ما مدیران، مقید به تذکر این بند هستیم، ولا غیر.

 

بند ۴٫ افزونه هایی که در سایت استفاده میشود، حاصل دسترنج و گاها ساعتها برنامه ریزی مدیران سایت، از جمله مدیر فنی تلاشگر و زحمتکش سایت، جناب آقای امیررضا رمضانی میباشد و مدیران سایت، حق انتشار این افزونه ها را ندارند. در صورت انتشار، مدیر ارشد، فرد خاطی را از مدیریت عزل خواهد کرد.

 

 

بند ۵٫ ارتباط اعضا با مدیران، تغییر کرد. بدین صورت که شما میتوانید، سؤالات و مشکلات خود را، به سه صورت، با ما در میان بگذارید.

۱٫ تماس با آی دی اسکایپ shaberoshan.ir, در روزهای چهارشنبه، از ساعت ۱۸ تا ۲۰

۲٫ ارسال ایمیل به نشانی:

info@shaberoshan.ir

۳٫ طرح سؤال از صفحه ی تماس با ما یعنی

این صفحه

 

 

بند ۶٫ کاربران عزیز! بعد از این که پست خود را برای بازبینی فرستادید، نیازی نیست تا حتما به مدیر ویرایش پستها تذکر دهید تا پست شما را منتشر کند. مطمئنا، این کار، در سریعترین زمان ممکن، انجام خواهد شد. اما در صورت تخطی مدیر مربوط از وظایف خود، میتوانید مراتب را به مدیر ارشد سایت، به همان سه روش ارتباطی یاد شده، گزارش دهید تا ترتیب اثر داده شود.

تبصره. تخطی از وظایف، در صورتی است که مدیر، در سایت و یا اسکایپ، حاضر باشد، اما از تایید پستی که برای بازبینی فرستاده شده، سر باز زند، و یا پست را بیش از زمان متعارف، در انتظار بگذارد.

 

بند ۷٫ در صورتی که کاربران، در ثبت نام، و یا دریافت رمز، دچار مشکل شدند؛ با یکی از سه روش ارتباطی، با ما در تماس باشند و یا در صورت ضرورت، به آدرس

saeedpanahi2200@gmail.com

ارسال نمایند، و در صورت اضطرار، با آی دی اسکایپ مدیران تماس بگیرند. خواهشا، اگر ضرورتی ندارد، آی دی شخصی اسکایپ مدیران را صرف این قضایا ننمایند..

 

 

 

بند ۸٫ اگر دوستانی قصد طراحی مسابقاتی در سایت را دارند، لطفا اگر توانایی اجرای آن و انجام امور مالی آن، از قبیل تهیه، اهدا، ارسال و تحویل جوایز را ندارند، از طراحی مسابقه خود داری نمایند. اگر متکی و خواهان اسپانسر هستند، اول از وجود حامی و اسپانسر مطلع شوند، سپس به اجرای مسابقه اقدام نمایند، تا خدایی نکرده، شب روشن، شرمنده ی کاربران خویش نشود.

 

 

بند ۹٫ متأسفانه، به علت مسائلی که ممکن است پیش آید و مسئولیتزا بودن تشکیل و اداره ی سایتهای دیگر، مدیر فنی سایت شب روشن، از راهنمایی مدیران سایتهای دیگر، در مورد مسائل فنی، از قبیل: تشکیل، تمدید، ترمیم ، بهینه سازی و تعمیر سایتهای دیگر، معذور است. دوستان عزیز! این به نفع همه ما و شماست.

 

 

 

بند ۱۰٫ مدیران شب روشن، همانطور که ذکر شد، از این پس، تاکید میکنیم، از این پس، مسئولیتی راجع به حاشیه سازی کاربران سایت، در سایتهای دیگر ندارند. لذا، کاربران توجه داشته باشند که هرگونه برخوردی که مدیران سایتهای دیگر، با آنها داشته باشند، از دیدگاه ما منطقی است. زیرا حاشیه سازی، خود امری ناپسند است.

 

 

بند ۱۱٫ هرگونه تغییر نقش در کاربران، بر عهده ی مدیر ارشد سایت است. مدیر ارشد، قصد انتخاب مدیر برای کامنتدونی را دارد. این کار هم، به صورت انتسابی انجام میگیرد. لذا از داوطلب شدن برای مدیریت، بپرهیزید. در صورتی که نیاز به داوطلب حس شود، متعاقبا اعلام خواهد شد. ضمنا، نویسنده شدن اعضا در سایت، به دست مدیر ارشد سایت انجام میگیرد. ایشان معیارهایی برای نویسنده شدن در نظر گرفته اند که اگر این معیارها رعایت شوند، نقش کاربر به نویسنده تغییر پیدا میکند. این معیارها عبارتند از: نداشتن غلط املایی، به طوری که نیازی به ویرایش پست، توسط مدیر ویرایش پستها نباشد؛ گذاشتن پیوند و برچسب و عنوان و title و key words, به شکل صحیح و مناسب؛ رعایت پاراگراف بندی و نقطه ها و خطها؛ و همچنین، رعایت نکات دستوری و جمله سازی. بدیهی است، اگر این معیارها رعایت نشود، کاربر، در نقش مشارکت کننده باقی خواهد ماند.

 

 

 

بند ۱۲٫ افزونه ی پسندیدن یا همان لایک کردن، نشانه ی میزان علاقه ی شما به پستی است که در حال مطالعه ی آن هستید. پس لطفا، بعد از خواندن پست، با زدن B, یکی از کلیدهای پسندیدم یا نپسندیدم را انتخاب کنید و روی آن اینتر بزنید. برای اینکه بدانید که آیا رای شما اعمال شده یا نه، قبل از اینتر کردن روی باتنها، با کلیدهای جهتنما، میزان آراء موافق و مخالف را بخوانید و سپس رای دهید و بار دیگر میزان آرا را بخوانید؛ اگر تغییر کرد، رای شما اعمال شده است. امیدواریم شاهد دیدن آراء موافق و یا مخالف شما نسبت به این قانون باشیم.

 

 

بند ۱۳٫ این بند، پیشتر، در قوانین مربوط به کامنتدونی که در همین پست، برای اتمام حجت، آن را می آوریم، آمد. ولی به علت اهمیتی فوق العاده ای که دارد، دوباره بیان میکنیم. اگر کاربری در کامنتدونی، یا پست، آی دی اسکایپ، شماره تلفن، ایمیل و مواردی از این قبیل را بنویسد، چه برای خود باشد و چه خدای نکرده برای دیگران، به او تذکر داده میشود و کامنت یا پست او ویرایش میگردد. در صورت تکرار برای بار دوم، کامنتهای او، دستی تایید شده و اگر نویسنده باشد، به مشارکت کننده تبدیل میشود و در صورت تکرار برای بار سوم، از دسترسی او به سایت، کاملا جلوگیری خواهد شد.

 

 

 

بند ۱۴٫ حامیان مالی سایت بدانند که در هیچ صورتی، هویت آنها فاش نخواهد شد، مگر اینکه خودشان بخواهند. ضمنا اگر در بخش حمایت مالی از شب روشن و پرداخت وجه مشکلی داشتید، اطلاع دهید تا در صدد تهیه آموزش برآییم.

برای حمایت مالی از شب روشن کلیک کنید.

 

 

بند ۱۵٫ از این پس، فقط اطلاعیه ها، اخبار مهم سایت، پستهای مناسبتی مانند:

کری استقلال پرسپولیس

و

فینال جام جهانی ۲۰۱۴

و غیره، پستهایی که به صورت دنباله دار در یک پست می آیند. مانند:

ختم قرآن، ماه رمضان شب روشن

و

ویژه نامه محرم

و غیره و پستهای مورد نیاز کاربران. مانند:

مواد لازم برای شب روشنی شدن

سنجاق خواهند شد. منظور از سنجاق شدن، قرار گرفتن در هدینگهای بالایی سایت است.

 

 

 

 

 

 

 

برای مطالعه ی بندهای کامنتدونی، وارد این پست شوید

 

 

 

با تشکر از صبر و شکیبایی شما

هیئت مدیره ی سایت شب روشن.

درباره مدیریت سایت شب روشن

این کاربر، هویت واقعی نداشته و صرفا از آن، برای اطلاعرسانیها و پستهای مدیریتی سایت استفاده میشود. www.shaberoshan.ir
این نوشته در اخبار, اطلاع رسانی, حرفای خودمونی, درد دل, گفت و گو, مسائل مربوط به نابینایان عزیز ارسال و , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

41 دیدگاه دربارهٔ «اگر هرگونه رابطه مثبت و منفی با شب روشن دارید، حتما این پست را بخوانید»

  1. سلام بر مدیران سایت! تمام بندها را لایک میکنم.
    ضمنا یه شوخی با سعید جان که مثل داداش امیر و داداش بهنام ایشون هم برای من داداشه. چطور مدیر ارشد سایت از مدیران دیگر سایت کوچکتره؟
    شکلک شوخی با مدیران سایت شب روشن.
    باز هم از هیئت مدیره سایت وزین شب روشن کمال تشکر را دارم

  2. با سلام خدمت تمام کسانی که کامنت خواهند داد!
    مدیریت شب روشن، از همه شما عزیزان تشکر میکند.
    از این پس، مدیران، در پستهایی که با این نام کاربری گذاشته میشود، با نامهای کاربری خود، جواب کامنتهای پستها را میدهند

    با تشکر از شما عزیزان

  3. ali asghar hasanpoor می‌گوید:

    سلام به مدیریت امیدوارم حالتون خوب باشه همه ی پست ها لایک

  4. سلام! آیدی اسکایپ شب روشن، shaberoshan.ir‏ ‏ میباشد. شما باید به این آیدی ریکوست بدید. با کسب عذر خواهی از مدیران شب روشن. اگر جسارتی کردم به بزرگواری خودتان ببخشید. یا علی

  5. ali.gentleman می‌گوید:

    درود اگه امکانش هست روش لایک زدن با گوشی نوکیارو بیان کنید بعد اینکه حرفاتون لایک قانون خوبه و قانونمندی از اون بهتر
    سپاس

  6. ali asghar hasanpoor می‌گوید:

    سلام اگه آیدی اسکایپ شب روشن رو بنویسید ممنون میشم

  7. عطا می‌گوید:

    سلام به مدیران شب روشن.
    خبر مصدور, آقا بهنام واسل گردید
    اما یک نکته
    اذن داده اید تا در رابطه با مسائل نابینایان, بیان آزاد است و این امر مقید به عدم ورود به سیاست شده است.
    ولی حدود و اصولا شاخص تعیین نگردیده.
    ما نمیدانیم مثلا انتقاد نسبت به عمل کرد متولیان امر, تا کجا مجاز و از آن به بعد سیاسی و غیر مجاز خواهد بود.
    با سپاس.

    • بهنام نصیری می‌گوید:

      سلام
      منظور ما کاملا واضح است.

      پستهایی که مربوط به انتقاد از رسیدگی به وضع نابینایان نباشد ولی مربوط به موضوعات سیاسی مثل موضعگیری راجع به اقتصاد و انرژی هسته ای و شرایط ایران با کشورهای مختلف و خدمات و اشکالات دولت حاضر و دولت پیشین، نه درباره ی نابینایان، تایید نمیشود.

  8. سلام علیجان من خودم با گوشی نوکیا میام ولی نمیشه یعنی رو پسندیدن یا نپسندیدن میزنم اما نمیشه فکر کنم باید مدیران این مشکل رو حل کنند

  9. سعید شریفی می‌گوید:

    سلام
    با این قانون که حق ورود به سیاست رو نداریم یه مقدار مشکل دارم چون بعضی از موارد مربوط به نابینایان ممکنه به سیاست هم ارتباط داشته باشه یا به اونجا کشیده بشه. اونوقت باید چه کار کرد؟

  10. سلام بر مدیران عزیز.
    من که کل این پست رو لایک میکنم.
    با سایت و این قوانین هیچ مشکلی ندارم. قوانین خیلی خوبی هستند.
    دستتون درد نکنه.

  11. امیر رضا رمضانی می‌گوید:

    بچه ها, لایک برا گوشی هم درست شد
    برید هالشو ببرید

  12. علی فرج پور می‌گوید:

    درود به همه ی بازدیدکنندگان ، کاربران و همچنین مدیران گرامی این سایت. ضمن عذرخواهی پیشین به خاطر بیپرده سخن گفتن، با ماده ای از مواد قانون دادرسی کامنتها مخالفم: آنجا که کامنتهای تحلیلی، منع شده اند. بهتر آن است که دوستانی که تمایلی به شنیدن و خواندن دیدگاههای خوانندگان مطلبشان ندارند، از مدیران تقاضا کنند که دیدگاهها را برای مطلبشان خاموش کنند. از دید حقیر کمتر از نقیر و قتمیر، اینکه دوستان نابینا تحمل شنددن دیدگاههای مخالف و تحلیلها را ندارند، دلیلی بر منع کردن تحلیل و انتقاد در این وبگاه نمیشود. البته «صلاح مملکت خویش خسروان دانند» اما ما نه بعنوان استاد و منتقد قوانین که بعنوان کمین بازدیدکنندگان شما (در اینجا کمین به معنای کمترین به کار رفته است) این نکات را عرض کردم. با آرزوی فرداهایی روشن و روشنتر برای همگان. bye

    • بهنام نصیری می‌گوید:

      سلام جناب آقای فرجپور.
      از انتقاد شما مسرور شدیم.

      آری! تحلیل و انتقادات سازنده خوب است. اما تحلیل در سایتهای نابینایی، چهار قسم است.
      ۱٫ تحلیلگر درست تحلیل و انتقاد میکند و نویسنده با آغوش باز میپذیرد و کسی هم موش نمیدواند. (۵ درصد)
      ۲٫ تحلیلگر، انتقاد و تحلیلش درست و بدون حاشیه است، اما این نویسنده است که حاشیه ساز میشود. (۴۵ درصد)
      ۳٫ اساسا، انتقاد و حاشیه ی تحلیلگر، حاشیه بر انگیز است و نویسنده چه بخواهد و چه نخواهد، برخورد تندی خواهد کرد. (۳۰ درصد)
      ۴٫ هم برخورد تحلیلگر و هم برخورد نویسنده خوب است. منتها سر و کله ی موش دوان ها پیدا میشود. (۲۰ درصد)

      از دیدگاه بنده و سایر مدیران، تنها پنج درصد تحلیلها و انتقادات تلفات نمیدهد.

  13. علی فرج پور می‌گوید:

    درودی دوباره به همه ی دوستان و دشمنان احتمالی. از شما به خاطر ششتباه نوشته شدن واژه ی «شنیدن» و همچنین اشتباهی دستوری در دیدگاه پیشین عذر میخواهم. با آرزوی فرداهایی روشن و روشنتر برای همگان. bye

  14. علی فرج پور می‌گوید:

    دهه. این کیبورد من چه مرگشه؟ اشتباهو هم ششتباه نوشتم. معذرت.دهه. من امروز چمه؟ اشتباهو هم ششتباه نوشتم. معذرت.

  15. سلام لایک با گوشی درست نشده لطفا بررسی بیشتری شود

  16. بهنام نصیری می‌گوید:

    سلام ممل جان
    داداش جواباتو لیست میکنم و بهت میدم.
    ۱٫ واسه این که نظم سایت، سر جاش باقی بمونه، راههای ارتباطی خودتون رو تو شناسنامه و قسمت کمی درباره خود و یا زندگینامه بنویسید. تو کامنتا اگه دیده بشه، ویرایش میشه. اگه قبول داشته باشی، کمی سختگیری هم لازمه.
    ۲٫لایک مشکلی نداره! انشا الله همدیگه رو تو اسکایپ میبینیم واست توضیح میدم.
    ۳٫داداش! اگه نازوکا مال خودت بود، باشه! ولی به نظر شما درسته که از جایی که سایت در اختیارتون گذاشته تا واسه سایت استفاده کنید، یه جور دیگه استفاده کنید. به نظرت این کارا، دور زدن و جلوگیری از ورود و بازدید و دانلود از خود سایت نیست؟
    ۵٫خیلی گلی

    دوستان! به خدا این سختگیریها نیازه

  17. عطا می‌گوید:

    درود بهنام جان عزیز.
    ولی ما به جواب نرسیدیم.
    معلوم است که مباحث پیرامون نابینایان با بحث هسته ای و گروه بیست یا هفت, یا پنج و یک, یانم, ارتباطی ندارد ما نیز قصد طرح موضوعات سیاسی صرف نداریم اما سوال قبلی خود را با تمثیل بیان کرده تا منظور تبین گردد.
    فرض بفرمایید که آقا بهنام به سازمان بوق جهت دریافت وام خود اشتغالی مراجعه نموده و تمام مراحل قانونی نیز طی گردیده اما آن سازمان وام آقا بهنام را به عطا که واجد شرایط نیست میدهد, حال بهنام جان چند موضع میتواند بگیرد.
    و آستانه تحمل شب روشن تا کجاست.
    آیا بهنام جان فقط میتواند از مسئول مستقیم خود انتقاد کند.
    یا از عطا.
    یا از رئیس سازمان, یا از وزیر مربوطه چون ما فوق رئیس است, یا از رئیس جمهور به عنوان کسی که وظیفه و مسئولیت دارد, یا از مجلس که ناظر وزراست.

    یا منضور شما از مباحث نابینایان همانا صرف طرح پیشرفتها مثلا در رابطه با کامپیوتر, موبایل, ابزارهای اختصاصی و.. است. نه چیزی دیگر.
    به شخصه نظر خاصی نداریم فقط در پی شفاف شدن چهارچوب نوشتنمان در آن پایگاه هستیم تا خود را با شما هم آهنگ کنیم.
    با سپاس.

  18. یلدا می‌گوید:

    سلام . بسیار عالی . باشد که رعایت شود .

  19. درود! با توجه به اینکه گفته اید دشمنان هم بخونند و نظر بدهند-حالا بنده یک دشمن واقعی کل نابینایان هستم… البته نه فقط دشمن نابینایان بلکه دشمن بشریت…!

  20. سلاااام.
    به شدت تمامی حروف قانون را لاااااااااااااااااییییییییییک مینمایم!

  21. سلااااام.
    یه چیز.
    من ندونستم. چطور میتونم ویرایشگر بشم؟
    آیا اصلا امکانش هست آیا؟

  22. بک لینک می‌گوید:

    سلام.وبسایتتون فوق العادس.به کارتون ادامه بدین

  23. دانلود فیلم می‌گوید:

    سلام
    ممنون بابت مطلب
    خیلی خوب بود

  24. دانلود رایگان فیلم می‌گوید:

    سلام.وبسایتتون خیلی خوب و مفیده.به کارتون ادامه بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *