نام حیوانات و رابطه ی آن با سالها و ماهها و طالع بینی

موش و بقر و پلنگ و خرگوش   شمار

زین چهار که بگذری نهنگ آید و مار

وانگه به اسب و گوسفند هست حساب

حمدونه و مرغ و سگ و خوک آخر کار

 

حتما تا حالا خیلی دیده و شنیده اید که نام سالها را به نام حیوانی نسبت می دهند و برای شخصیت متولدین هر سال ویژگی های منحصر به فردی را نیز ذکر می کنند. همچنین در طول قرن های متمادی، نام ماه های سال شمسی نیز بر اساس تقویم “سریانی” نام حیوانی بوده است. در این مطلب قرار است پس از بیان کلیاتی در خصوص اکثر تقویم های موجود، به کیفیت این نامگذاری ها بپردازیم.

و نهایتا با آوردن نام حیوان با سال مرتبط به بیان خصوصیات متولدین آن سال اشاره خواهیم کرد و شما نیز با توجه به سال تولد خود و نام حیوان و بیان ویژگیها مذکور قضاوت کنید که آیا شما خصوصیات بیان شده برای سال تولد خود چند  درصد صحیح می دانید تا ببینیم چه مقدار این مباحث به واقعیت نزدیک است.

 

اساس تقویم ها و گاه نامه های موجود در کشور ها بر مبنای مبادی مهم تاریخی یا مبادی نجومی و دینی و ارضی و قومی می باشد.مثلا مسیحیان تولد حضرت عیسی (ع) را مبدا تاریخ خود قرار داده اند.

تقویم های موجود در اروپا عبارتند از:

 

۱- تقویم چرخه خورشیدی که قدیمی ترین تقویم است و مبدا آن ۵۷۷۷سال قبل از میلاد می باشد.

۲- تقویم دوره ی ژولیان که مبدا آن ۴۷۱۴سال قبل از میلاد است.

۳- تقویم ژولیان که مبدا آن ۴۵ سال قبل از میلاد است.

۴- تقویم سزار (در اسپانیا)که مبدا آن ۳۸ سال قبل از میلاد است.

۵- تقویم راکسیون که مبدا آن ۱ سال قبل از میلاد است.

۶- تقویم پیسا که مبدا آن هم ۱ سال قبل از میلاد است.

در حال حاضر تقویم (گریگوری) که مبدا آن سال اول میلاد است در اغلب کشور ها بکار می رود.

 

تاریخ تقویم های ایرانی عبارتند از :

۱- تقویم فرس قدیم یا فرس هخامنشی که مربوط به اوایل دوره هخامنشیان است . متون کتیبه های داریوش اول در بیستون نحوه ی گاه شماری آن را بیان می کند. اواح گلی تخت جمشید نیز اسامی ماه ها را عنوان می کند.مثلا نام اول سال ((ادوکن ئیش))یعنی هنگام کندن جو است که با ماه فروردین در تقویم زرتشتی مطابقت دارد و نام آخرین ماه سال ((ویخن )) است که با اسفند مطابقت دارد. در این تقویم اول پاییز آغاز سال بود.

 

۲- تقویم دینی مزدیسنا که پس از داریوش اول رایج شد و ماه های زرتشتی جایگزین ماه های فرس هخامنشی شد.
این تقویم یک گاه نامه ی مذهبی محض بود و بر اساس خواسته های دینی زرتشت و مزدا پرستی و فرائض مذهبی بود. هر ماه به فرشته یا فرشتگان خاصی اختصاص داشت که هر فرشته فرائض دینی بخصوصی را در زمان مشخصی توصیه می کرد.

۳- تقویم یزدگردی که پس از انقراض ساسانیان در نزد پارسیان زرتشتی محفوظ ماند. در این تقویم سال ۳۶۵ روز و دارای ۱۲ماه بود و هر ماه ۳۰روز بود (کلا ۳۶۰روز)و آن ۵ روز اضافی در آخر اسفند یا اول فروردین آورده می شد.

۴- تقویم رسمی ایرانی (جلالی) که بر اساس قانون مصوب ۱۱/۱/۱۳۱۴ رسمی شد. در این تقویم اول بهار آغاز سال است و اسامی ماه ها برگرفته از اسامی قدیم ایرانی در تقویم اوستایی است. این سال مبتنی بر محاسبات نجومی است. و روز اول سال یا نوروز روزی است که خورشید در فاصله ظهر روز قبل و ظهر آن روز از نقطه اعتدال ربیعی می گذرد.

 

اسامی ماه های آن چنین است:

فروردین یعنی فروهرهای پاکان و نام یکی از ایزدان زرتشتی.

اردیبهشت یعنی بهترین راستی و نام یکی از امشاسپندان آیین زرتشتی.

خرداد یعنی کمال و درستی و نام یکی از امشاسپندان آیین زرتشتی.

تیر یعنی نگهبان باران و از ایزدان زرتشتی.

مرداد یعنی بی مرگی و نام یکی از امشاسپندان آیین زرتشتی.

شهریور یعنی کشور برگزیده و از ایزدان آیین زرتشتی.

مهر یعنی دوستی و محبت و ایزد محافظ عهد و پیمان.

آبان یعنی آب ها و ایزد نگهبان آب.

آذر یعنی آتش و ایزد نگهبان آتش.

دی یعنی آفریننده و دادار.

بهمن یعنی نیک اندیشی و از امشاسپندان آیین زرتشت.

اسفند یعنی بردباری و فروتنی.

در این تقویم شش ماه اول سال ۳۱ روزه و پنج ماه بعدی ۳۰روزه می باشد ماه اسفند نیز سه سال متوالی ۲۹ روزه می باشد اما در سال چهارم ۳۰ روز محاسبه می شود. بعد از این که ۷ دور بدین منوال محاسبه شد(پس از ۲۸ سال ) در دوره هشتم چهار سال متوالی ۲۹ روزه بوده و در سال پنجم ۳۰روز محاسبه می شود (یعنی سال سی و سوم بجای سال سی و دوم). و بعد از آن مجددا این دوره ها ی چهار ساله برای هفت دور تکرار می شود و مجددا دوره هشتم پنج ساله محاسبه می شود.و….

 

نام ماه ها در فرهنگ های مختلف

 

۱ هجری شمسی.

فروردین, اردیبهشت, خرداد, تیر, مرداد, شهریور, مهر, آبان, آذر, دی, بهمن, اسفند.

 

۲ هجری قمری.

محرم, صفر, ربیع الاول, ربیع الثانی, جمادی الاول, جمادی الثانی, رجب, شعبان, رمضان, شوال, ذیقعده, ذیحجه.

 

۳ میلادی.

ژانویه, فوریه, مارس, آوریل, مه, ژوئن, ژوئیه, اوت, سپتامبر, اکتبر, نوامبر, دسامبر

 

۴ ترکی بیرنجی, ایکنده, اوچنچی, درطونچی, بشنچی, آلتنجی, یدنجی, سکنجی, طوقونجی, اوئونجی, اون بیرنجی, حفشاط.

 

۵ گیلانی دیلمی.

نوروز ما, کورچ ما, اریه ما, تیر ما, مردال ما, شریر ما, امیر ما, اول ما, سیا ما, دیا ما, ورفنه ما, اسفندر ما.

 

۶ زرتشتی.

چمن آرا, گل آور, جان پرور, گرما خیز, آتش بیشه, جهان بخش, دژخوی, باران خیز, اندوه خیز, سرماده, برف آزر, مشکین فام.

 

۷ سریانی.

حمل(بره), ثور ( گاو), جوزا (دوقلو), سرطان (خرچنگ), اسد(شیر), سنبله(خوشه گندم),عقرب, میزان(ترازو), قوس(کمان), جدی(بزغاله), دلو(ظرف آب), حوت(ماهی).

 

۸ رومی

آزار, نیسان, ایتار, خریزان, تموز, آساماه, ایلول, تشرین اول, تشرین آخر, کانون اول, کانون آخر, شباط.

 

فلسفه نام ماه ها در فرهنگ ایرانی

ایرانیان برای هر پدیده سودمندی جشن (یعنی نیایش همگانی) برگزار می‌کرده اند. از این پدیده‌ها می‌توان رویدادهای طبیعی را نام برد. زمین در گذر خود به گرد خورشید از مداری بیضی شکل می‌گذرد. هرگاه خورشید در هر یک از دو مرکز این بیضی باشد (زمین در دو سر قطر بزرگ جای داشته باشد)، درازای روز و شب برابر می‌شوند که نقطه‌های اعتدال بهاره و پاییزه نامیده شده اند.

با گذر از نقطه اعتدال و رسیدن زمین به دو سر قطر کوچک بیضی طول روز یا شب کم کم به بلندترین اندازه خود می‌رسد که به ترتیب نقطه های انقلاب تابستانه و زمستانه نام دارند. از سوی دیگر هم زمان با گردش زمین زاویه تابش خورشید به بخش‌های گوناگون زمین نیز دگرگون شده، گرمای آنجا را کم یا زیاد می‌کند. بدین گونه سال خورشیدی، فصل‌، ماه و دیگر پدیده‌های مربوط به گاه شماری پدید می‌آید. در دو نقطه اعتدال بهاره و پاییزه همچنین در نقطه‌های انقلاب تابستانه و زمستانه به ترتیب جشن‌های نوروز، مهرگان، تیرگان و دیگان (یلدا) برگزار می‌شده است.

در گاه شمار ایرانی سال دوازده ماه سی‌ روزه دارد که هر روز را به نامی می‌خوانده اند. هر روز که نام آن با نام ماه یکی می‌شده آن روز را جشن میگرفته اند. آیین برگزاری این جشن‌ها نیز با نام آن هماهنگ بوده است. در همه این جشن‌ها نخست با نیایش همگانی از خداوند سپاسگزاری ‌کرده، پیمان میبسته اند که به خشنودی اهورامزدا برای نو کردن جهان همه کردارشان را بنابر هنجار هستی انجام دهند و خرد خود را با منش نیک همگام سازند. سپس به شادی برخاسته، داد و دهش (هدیه دادن و پذیرایی) می‌کرده اند.

 

گاه شماری حیوانی گاه شماری حیوانی یا گاه شماری دوازده حیوانی یک نوع گاه شماری ایرانی است که بعد از دوران مغول در ایران متداول شده و تا اوایل قرن حاضر خورشیدی نیز، متداول بوده است. این گاه شماری به جهات بسیار، شبیه به گاه شماری چینی-اویغوری به نظر میاید. جزئیات این نوع گاه شماری را می توان از تاریخ هایی که در آثار قدما و پیشینیان ثبت شده است، بدست آورد. بررسی گاه شماری حیوانی حکایت از آن دارد که این گاه شماری از ترکیب برخی اصول گاه شماری جلالی، گاه شماری هجری قمری و گاه شماری دوازده حیوانی چینی-اویغوری شکل گرفته است و در طول هفت قرنی که از یورش مغول به ایران می گذرد و تا سال ۱۳۰۴ هجری خورشیدی در ایران رایج بوده است. هرچند که در طی این چند سده همواره به یک شکل نبوده و در دوره*های مختلف، تغییراتی نیز در آن پدید آمده*است. آغاز این نوع گاه شماری در روز پنجشنبه ۱۵ ژوئیه سال ۶۲۲ مسیحی و با نخستین سال قمری که پیامبر اسلام از مکه به مدینه هجرت نمود، آغاز می شود و بنابراین شاید بتوان گفت که این نوع گاه*شماری مستقیما از گاه شماری هجری قمری گرفته شده است. ریشه و خاستگاه این گاه شماری و علت تأثیرگذاری این دوازده حیوان خاص بر سرنوشت زمین و انسان، به یک افسانهٔ کهن بودایی باز می گردد روزی بودا در آغاز سال نو، تمامی حیوانات را به نزد خویش دعوت کرد، امّا از میان تمامی حیوانات، تنها دوازده حیوان دعوت بودا را جدی گرفتند و به محضر او رفتند. این دوازده حیوان عبارت بودند از: موش، گاو، پلنگ(یا ببر)، گربه، نهنگ(یا اژدها)، مار، اسب، بز، میمون، خروس، سگ و خوک. از آن پس بودا مقدّر نمود که سرنوشت انسان و جهان، تنها به دست این دوازده حیوان باشد و هریک از این حیوانات در هر سال یکی پس از دیگری پدیدار شوند و مقدورات کائنات و سرنوشت جهان را در دست بگیرند. هرچند که در روایت ایرانی فهرست این حیوانات دستخوش تغییراتی شده است.

 

حال میرسیم به موضوع طالع بینی سالها بر اساس نام حیوانات.

*

۱- موش:

متولدین سالهای ۱۲۷۹، ۱۲۹۱، ۱۳۰۳، ۱۳۱۵، ۱۳۲۷، ۱۳۳۹، ۱۳۵۱، ۱۳۶۳، ۱۳۷۵، ۱۳۸۷، و الی آخر.

 

علایق

رنگ: اُکر

حیوان: غاز

گُل:آفتاب گردان

درخت: بلوط

رایحه: چوب

گیاه: رزماری

طعم: تند و بامزه

ادویه: گشنیز

جواهر تولد: زمرد سبز

فلز: برنز

 

شعار موش: ,”من فرمانروایی می کنم”

گرچه در نگاه مردم موش به هیچ وجه قابل ستایش نیست، و حتی در بسیاری از ضربالمثلهای چینی مایه رسوایی قلمداد شده است، اما در راس علائم طالع بینی چینی قرار گرفته است. این علامت، حیوانی با روحیه، هوش، زیرکی، ظرافت، انعطاف پذیری، و سرزندگی بسیار می باشد.

افراد تحت این علامت معمولا افرادی تیزهوش هستند که طالب جمع آوری ثروت و رسیدن به موفقیت میباشند. افراد زیادی هستند که می توانند به زندگی آنها شانس بیاورند. از این رو با وجود خجالت ذاتی، بسیار با دیگران می جوشند و با آنها خوب کنار می آیند.

 

بهترین جفت: , اژدها، میمون

بدترین جفت: , بُز، اسب، خرگوش، خروس

*

۲- گاو:

متولدین سالهای: , ۱۲۸۰، ۱۲۹۲، ۱۳۰۴، ۱۳۱۶، ۱۳۲۸، ۱۳۴۰، ۱۳۵۲، ۱۳۶۴، ۱۳۷۶، ۱۳۸۸و الی آخر.

 

علایق:

رنگ: آبی تیره

حیوان: خرس

گُل: داودی

درخت: گلابی

رایحه: شالیمار

گیاه: مریم گلی

طعم: شیرین

ادویه: گشنیز

جواهر تولد: لاجورد

فلز: مس

عدد شانس: ۱

آلت موسیقی: شیپور

 

شعار گاو: , “من پشتکار دارم”

گاو جثه بسیار بزرگی دارد. مردم معمولا از گاو برای نشان دادن یک چیز بزرگ استفاده می کنند. گاو حیوانی کوشا، ساده، صادق، رک و روراست است.

افرادی که تحت این علامت به دنیا آمده اند، افرادی صادق، صبور، زحمت کش، سرسخت، و با قدرت ارتباطی پایین هستند. رئیسانشان معمولا هیچوقت پی به توانایی های آنها نمی برند. در سنین پیری، به خوشبختی خواهند رسید. زنان این علامت معمولاً همسرانی خوب می شوند که به تحصیل فرزندان خود بسیار اهمیت می دهند.

 

بهترین جفت:  موش، مار، خروس

بدترین جفت:  اژدها، اسب، بُز، سگ، خرگوش

*

۳- بَبر یا پلنگ:

متولدین سالهای: , ۱۲۸۱، ۱۲۹۳، ۱۳۰۵، ۱۳۱۷، ۱۳۲۹، ۱۳۴۱، ۱۳۵۳، ۱۳۶۵، ۱۳۷۷، ۱۳۸۹، و الی آخر.

 

علایق:

رنگ: قرمز روشن

حیوان: بَبر

گُل: میخک صد پَر

درخت: چنار

رایحه: یاسمین

گیاه: آویشن

طعم: شیرین

ادویه: دار‌چین

جواهر تولد: یاقوت

فلز: طلا

عدد شانس: ۷

آلت موسیقی: ترومپِت

 

شعار بَبر: , “من پیروز می شوم”

گفته می شود که ببرها حیواناتیشجاع، بیرحم، قوی، و وحشت آور هستند و سمبل قدرت و تکبر می باشند. در زمانهای قدیم، مردم معمولا پادشاهان و فرمانروایان را با این حیوان مقایسه می کردند.

افرادی که تحت این علامت به دنیا آمده اند، افرادی شکیبا، ثابت قدم، دلیر، و قابل احترام هستند. در میانسالی، زندگی متغیر و نامتعادلی خواهند داشت، اما بعد آینده و سرنوشتی بسیار روشن در انتظار آنها خواهد بود. آنها افرادی باهوش، باوفا، و باتقوا هستند.

 

بهترین جفت:  اسب، سگ

بدترین جفت: مار، میمون

*

۴- خرگوش یا گربه:

متولدین سالهای: , ۱۲۸۲، ۱۲۹۴، ۱۳۰۶، ۱۳۱۸، ۱۳۳۰، ۱۳۴۲، ۱۳۵۴، ۱۳۶۶، ۱۳۷۸، ۱۳۹۰، و الی آخر.

 

علایق:

رنگ: خاکستری

حیوان: ماهی

گُل: رُز

درخت: صنوبر

رایحه: شالیمار

گیاه: ترخون

طعم: تند

ادویه: فلفل

جواهر تولد: یاقوت کبود

فلز: برنز

عدد شانس: ۴

آلت موسیقی: پیانو

 

شعار خرگوش: , “من عقب نشینی می کنم”

برای زمانهای طولانی خرگوش برای چینی ها سمبل امید بوده است. خرگوش حیوانی ظریف و دوست داشتنی است. در چین به نوزادان تازه به دنیا آمده تصاویری از خرگوش هدیه می دهند تا او زندگی سراسر آرامش و خوشبختی داشته باشد.

افراد تحت این علامت، افرادی نجیب، ملایم، حساس، باحیا، و مهربان هستند. این افراد از حافظه ی خوبی هم برخوردارند. آنها عاشق گفتگو و ارتباط با دیگران با شوخ طبعی هستند. آنها می دانند که چطور باید زندگیشان را رمانتیک کنند. معمولاً پولشان را در جایی سرمایه گذاری می کنند که باعث شکست کارشان می شود.

 

بهترین جفت:سگ، بُز، خوک

بدترین جفت: موش، گاو، اژدها، خروس، اسب

*

۵- اژدها یا نهنگ:

متولدین سالهای: , ۱۲۸۳، ۱۲۹۵، ۱۳۰۷، ۱۳۱۹، ۱۳۳۱، ۱۳۴۳، ۱۳۵۵، ۱۳۶۷، ۱۳۷۹، ۱۳۹۱، و الی آخر.

 

علایق:

رنگ: طلایی

حیوان: میمون

گُل: رُز

درخت: سرخ چوب

رایحه: سبزی

گیاه: شوید

طعم: پرادویه

ادویه: هِل

جواهر تولد: یاقوت

فلز: نقره

عدد شانس: ۲

آلت موسیقی: قره نی

 

شعار اژدها: “من سلطنت می کنم”

اژدها شهرت بسیار بالایی در فرهنگ چینی دارد. این حیوان سمبل قدرت، اقتدار، مقام، احترام، شانس، موفقیت، و ظرفیت می باشد. در گذشته پادشاهان چینی خود را اژدها می نامیدند و تاجشان “تاج اژدها” نامیده می شد.

افراد تحت این علامت، افرادی سرزنده، پرانرژی، و خوش شانس هستند. آنها معمولا به کمال می رسند و قادرند فرمانروایان حکومت شوند. زمانیکه با مشکلی برخورد می کنند، به هیچ وجه ناامید نمی شوند. کمی خودبین و کم صبر هستند.

 

بهترین جفت: موش، میمون

بدترین جفت: سگ، گاو، اژدها، خرگوش

*

۶- مار:

متولدین سالهای: , ۱۲۸۴، ۱۲۹۶، ۱۳۰۸، ۱۳۲۰، ۱۳۳۲، ۱۳۴۴، ۱۳۵۶، ۱۳۶۸، ۱۳۸۰، ۱۳۹۲، و الی آخر.

 

علایق:

رنگ: آبی یخی

حیوان: قمری

گُل: کاملیا

درخت: نخل

رایحه: مُشک

گیاه: رازیانه

طعم: تلخ و شیرین

ادویه: کاری

جواهر تولد: عین الشمس

فلز: پلاتین

عدد شانس: ۳

آلت موسیقی: ویولن

 

شعار مار: “من احساس می کنم”

در طالع بینی چینی، مار پس از اژدها آورده شده است، اما اهمیت آن به عنوان سمبل پرستش بسیار بالاتر از اژدها است. مار به معنای بدخواهی، شرارت، رمز و راز و همچنین تیزهوشی، غیب گویی، و توانایی تشخیص گیاهان مختلف است.

افرادی که در سال مار به دنیا آمده اند، معمولا افرادی خوش اخلاق هستند که قدرت ارتباطی بسیار بالایی دارند. آنها سیرتی مهربان و بخشنده دارند اما گاها حسود و بدگمان می شوند. باید مراقب گفتگوهای خود با دیگران باشند چون ممکن است باعث از دست دادن دوستی هایشان شود.

 

بهترین جفت:  گاو، خروس

بدترین جفت: ببر، میمون، خوک

*

۷- اسب:

متولدین سالهای: , ۱۲۸۵، ۱۲۹۷، ۱۳۰۹، ۱۳۲۱، ۱۳۳۳، ۱۳۴۵، ۱۳۵۷، ۱۳۶۹، ۱۳۸۱، ۱۳۹۳و الی آخر.

 

علایق:

رنگ: آبنوسی

حیوان: گربه وحشی

گُل: نرگس

درخت: غان

رایحه: گل های وحشی

گیاه: جعفری

طعم: ترش و شیرین

ادویه: میخک

جواهر تولد: یاقوت زرد

فلز: نقره

عدد شانس: ۸

آلت موسیقی: صدای انسان

 

شعار اسب: “من اداره می کنم”

خصوصیات اسب، شخصیت ملی مردم چین است، که برای پیشرفت خود مصرانه و باپشتکار تلاش می کنند. او حیوانی پرانرژی، روشن، دلسوز، مهربان، باهوش، و توانا است.

افرادی که در سال اسب متولد شده اند، مهارت های ارتباطی را به طور ذاتی می دانند و همیشه دوست دارند در جمع مورد توجه قرار گیرند. آنها افرادی فعال، دانا، مهربان با دیگران هستند و دوست دارند در کارهای مخاطره آمیز شرکت کنند. آنها قادر به تحمل محدودیت بیش از حد نیستند. زمانیکه شکست می خورند، بدبین می شوند.

 

بهترین جفت:ببر، بُز، سگ

بدترین جفت: موش، گاو، خرگوش، اسب

*

۸- بُز یا گوسفند:

متولدین سالهای: , ۱۲۸۶، ۱۲۹۸، ۱۳۱۰، ۱۳۲۲، ۱۳۳۴، ۱۳۴۶، ۱۳۵۸، ۱۳۷۰، ۱۳۸۲، ۱۳۹۴، و الی آخر.

 

علایق:

رنگ: سبز روشن

حیوان: بلبل

گُل: نرگس

درخت: توسه

رایحه: شکوفه سیب

گیاه: نعناع

طعم: ملایم

ادویه: زعفران

جواهر تولد: یاقوت کبود

فلز: آلومینیوم

عدد شانس: ۱۲

آلت موسیقی: چنگ

 

شعار بُز: “من متکی می شوم”

افرادی که در سال بز به دنیا آمده اند، افرادی حساس، مودب، دانا، و دلسوز و بامحبت هستند. علاقه بسیار زیادی به هنر و زیبایی دارند. درمذهب معتقد و خواستار آرامش در زندگی می باشند. در کار و تجارت بسیار با احتیاط قدم برمی دارند و افرادی صرفه جو و اقتصاددان هستند. آنها باید از تردید و ناامیدی و بدبینی دوری کنند.

 

بهترین جفت: خرگوش، اسب، خوک

بدترین جفت: موش، گاو، سگ

*

۹- میمون:

متولدین سالهای: , ۱۲۸۷، ۱۲۹۹، ۱۳۱۱، ۱۳۲۳، ۱۳۳۵، ۱۳۴۷، ۱۳۵۹، ۱۳۷۱، ۱۳۸۳، و الی آخر.

 

علایق:

رنگ: زرد

حیوان: ببر

گُل: قاصدک

درخت: چنار

رایحه: یاسمین

گیاه: آویشن

طعم: شیرین

ادویه: دارچین

جواهر تولد: چشم گربه ای

فلز: طلا

عدد شانس: ۱۰

آلت موسیقی: گیتار

 

شعار میمون: “من تفریح می کنم”

میمون حیوانی بسیار باهوش است. مردم معمولا این حیوان را با آدم های زیرک و باهوش مقایسه می کنند. این حیوانی بسیار فرخنده و مبارک است که سمبل شانس نیز می باشد.

اکثر افراد متولد سال میمون افرادی سرزنده، قابل انعطاف، و پر ذوق و استعداد می باشند. آنها عاشق تحرک و ورزش هستند. آنها برای کمک کردن به دیگران، کار خود را کنار میگذارند. آنها استعداد زیادی در نمایش دادن خود دارند. در کار، خلاقیت بسیار فوق العاده ای از خود بروز می دهند. اگر دهن بینی و کم طاقتی خود را کنار بگذارند، به موفقیت های چشمگیری نائل خواهند شد.

 

بهترین جفت:موش، اژدها

بدترین جفت:ببر، مار، خوک

*

۱۰- خروس:

متولدین سالهای: , ۱۲۸۸، ۱۳۰۰، ۱۳۱۲، ۱۳۲۴، ۱۳۳۶، ۱۳۴۸، ۱۳۶۰، ۱۳۷۲، ۱۳۸۴، و الی آخر.

 

علایق:

رنگ: بنفش

حیوان: آهو

گُل: داودی

درخت: بلوط

رایحه: مر

گیاه: مرزه

طعم: شیرین

ادویه: فلفل سفید

جواهر تولد: یاقوت زرد

فلز: روی

عدد شانس: ۶

آلت موسیقی: قره نی

 

شعار خروس:  “من بهتر می دانم”

خروس سمبل وفاداری و وقت شناسی است. برای گذشتگان که ساعت شماطه ای نداشتند، بانگ خروس اهمیت ویژه ای داشته است و مردم را بیدار می کرده است.

افرادی که در سال خروس به دنیا آمده اند، افرادی صادق، روشن، ارتباطی، جاه طلب، و بامحبتند. ممکن است خیلی زود به چیزی علاقه مند شوند، اما سریع آن را فراموش می کنند. آنها از عزت نفس بسیار بالایی برخوردارند و خیلی کم به دیگران متکی می شوند. ازآنجا که اکثر خروس ها ذاتا مردمانی خوش تیپ و زیبا هستند، خواهان فراوان دارند. اگر بتوانند از غرور خود کم کنند، بیشتر پیشرفت خواهند کرد.

 

بهترین جفت: گاو، اژدها، مار

بدترین جفت: خروس، سگ، خرگوش

*

۱۱- سگ:

متولدین سالهای: , ۱۲۸۹، ۱۳۰۱، ۱۳۱۳، ۱۳۲۵، ۱۳۳۷، ۱۳۴۹، ۱۳۶۱، ۱۳۷۳، ۱۳۸۵، و الی آخر.

 

علایق:

رنگ: فیروزه ای

حیوان: سگ یا گوسفند

گُل: همیشه بهار

درخت: گیلاس

رایحه: حنا

گیاه: مرزنگوش

طعم: گوشتی

ادویه: میخک

جواهر تولد: یاقوت

فلز: سرب

عدد شانس: ۹

آلت موسیقی: گیتار

 

شعار سگ:  “من نگران هستم”

سگ دوست انسان است که می تواند او را درک کند و از او اطاعت کند، چه صاحبش ثروتمند باشد و چه فقیر. چینی ها سگ را حیوانی فرخنده و مبارک می دانند. اگر سگی وارد خانه ای شود، صاحبخانه با آغوش باز او را خواهد پذیرفت.

افرادی که در سال سگ متولد شده اند، شخصیتی راست و درست دارند. آنها در کار  وفادار، با جرات، زبردست، باهوش و دلسوز هستند. این افراد اگر بتوانند بی ثباتی خود را رفع و رجو کنند، شانس به سراغشان خواهد آمد.

 

بهترین جفت:  ببر، خرگوش، اسب

بدترین جفت: اژدها، بُز، خروس

*

۱۲- خوک:

متولدین سالهای: , ۱۲۹۰، ۱۳۰۲، ۱۳۱۴، ۱۳۲۶، ۱۳۳۸، ۱۳۵۰، ۱۳۶۲، ۱۳۷۴، ۱۳۸۶، و الی آخر.

 

علایق:

رنگ: ارغوانی

حیوان: گربه

گُل: سوسن سفید

درخت: اقاقیا

رایحه: عنبر گیاه: پونه

طعم: شیرین و ترش

ادویه: میخک

جواهر تولد: حجر الاقمر

فلز: نقره خالص

عدد شانس: ۵

آلت موسیقی: چنگ

 

شعار خوک:  “من حفظ می کنم”

خوک در درک افکار انسانی به اندازه سگ دانا نیست. عاشق خوردن و خوابیدن و چاق شدن است. از این رو معمولا نشانگر تنبلی و بد هیکلی است. از جانب مثبت، بسیار خوش رفتار است و آزاری به دیگران نمی رساند و می تواند برای مردم ثروت و فراوانی بیاورد. آنها از دیرباز سمبل فراوانی و ثروت بوده اند.

افرادی که در سال خوک متولد شده اند، افرادی صادق و رک گو هستند. آنها ظاهری آرام و قلبی نیرومند دارند، اما کم طاقتند و استقلال ندارند. از آنجا که از حرف زدن غیرمستقیم و در لفافه خوششان نمی آید، غیر اجتماعی به نظر می رسند. اما افرادی خوشبین و مقاوم هستند، و تازمانیکه کاملا به آنها نزدیک نشده اید، پی به وفاداری و خوش قلبی آنها نخواهید برد.

 

بهترین جفت:بُز، خرگوش

بدترین جفت: مار، خوک، میمون

 

 

منابع:

۱- http://itsk.blogfa.com/post-8.aspx

۲- http://forum.pioneer-life.ir/thread2743.html

۳- http://www.beytoote.com/fun/astronomy/years-animals1-astrology.html

ویرایش عطا.

 

 

درباره عطا

عطا هستم و دیگر هیچ.
این نوشته در اطلاع رسانی, حرفای خودمونی, دسته‌بندی نشده, طبیعت و جغرافیا, علمی, مطالب تاریخی, معرفی ارسال و , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

12 دیدگاه دربارهٔ «نام حیوانات و رابطه ی آن با سالها و ماهها و طالع بینی»

  1. سلام عطاجان مرسی داداش جالب بود ممنون و دستت طلا.
    در ضمن اتوکامنت آپدیت شد و امیر و میلاد فکر نکنم بتونند هکش کنند البته نسخه آزمایشیش دارم استفاده میکنم

  2. Miss Roohi می‌گوید:

    درود
    بسیار سپاس
    ولی به گمانم متولدین سال گاو بیشتر با متولدین سال اژدها تناسب داشته باشند.

  3. میلاد نصرتی می‌گوید:

    آقا دست شما درد نکند ضمنا محض اطلاع بعضیا این یکی رو هم هک کردیم و اطلاع هم داد ولی خودم وقت نکردم کامنت بدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *