در ۵ دقیقه سرحال شوید


- 367 بازدید

با سلام و درود خدمت شما دوستان خوبم در
شب روشن
امروز با مطلبی جالب که در یکی از سایتهای خبری خوندم و دوست دارم با شما هم به اشتراک بذارم در خدمت شما هستم.
مطلب جالبیست همانطوری که در عنوان مطلب مشاهده کردید به ما کمک میکنه تا همواره روحیه ای با نشاط داشته باشیم.
وانگهی همیشه سعید پناهی یا بعضاً بیدل عزیزم مطالبی از این دست میگذاشتند اما من میخوام امروز مخصوصاً پا تو کفش مدیر ارررـرررـرررـرررـرررشد بذارم ببینم چه حسی داره خخخخ
خب دعوت میکنم مطلب زیر رو مطالعه بفرمایید ایشالا که مثمر ثمر باشه.

اگر می‌‌خواهید سرحال شوید، راهکارهای مختلفی وجود دارند. از کشیدن چند نفس عمیق و صحیح گرفته تا تعریف و تمجید کردن از دیگران.
یکی از موثرترین راه‌‌های رفع ناراحتی این است که بنشینید و راجع به تمام خوبی‌های زندگی خود فکر کنید و یک لیست از نکات مثبت و نعمت‌های موجود در زندگی‌تان تهیه کنید.
ابتدا بهتر است از امور کلی‌تر شروع کنید. مثل اینکه آفتاب هر روز طلوع می‌‌کند و یا اینکه شما قادر به نفس کشیدن هستید. به محض اینکه شروع می‌‌کنید به اینکار و چند مورد را یادداشت می‌‌کنید، موارد دیگر خود به خود به ذهن شما خطور می‌کنند.
تحقیقات نشان می‌‌دهند که داشتن دو حس ناراحتی و شکرگزاری همزمان با یکدیگر تقریبا غیر ممکن است.
به همین دلیل است که این روش خیلی زود شما را به نتیجه می‌‌رساند.
•سعی کنید در حال زندگی کنید
گاه علت ناراحت بودن این است که فرد مدام به گذشته فکر می‌‌کند یا اینکه نگران آینده است. در هر دو حالت، افکار شما بیهوده خواهند بود. به جای اینکار، به اموری
که در جریان هستند فکر کنید و سعی کنید راجع به مسائل مختلف زود قضاوت نکنید. مثلا هنگام غذا خوردن، سعی کنید ۵ دقیقه به رنگ، بو و طعم غذا فکر کرده و هر لقمه
را قبل از بلعیدن خوب مزه مزه کنید. یا به یک پارک در نزدیکی خانه خود بروید و چند دقیقه‌ای، در حالیکه به همه چیز از جمله مناظر، دمای هوا و صداها توجه می‌‌کنید،
پیاده‌روی کنید. با توجه کردن به اموری که در حال حاضر در جریان است، شما کمتر به نکات منفی زندگی فکر خواهید کرد. 
•ورزش کنید
این نوع ورزش مربوط به جسم شما نیست. مربوط به مغز شماست. بلند تلفظ کردن کلمات در تغییر حال و هوای شما بسیار موثر خواهد بود. یک نفس عمیق بکشید، سپس هنگام
بازدم یکی از حرف‌ها را با صدای بلند بگویید. مثلا بگویید ” آآآآآآآآآ ” یا ” اییییییی”. مانند کارهایی که در کلاس‌‌های یوگا صورت می‌‌گیرد. با اینکار گوش میانی
را تحریک و مخچه را تقویت کرده که نهایتاً باعث ایجاد تعادل در نیمکره راست و چپ مغز می‌‌شود. حالا شاید بپرسید که این چه ربطی به سرحالی و نشاط دارد؟ به گفته
یکی از متخصصان، علت اصلی ناراحتی ممکن است نیمکره راست مغز باشد که عمدتا افکار منفی در آن شکل می‌‌گیرد. وقتی شما مخچه را تقویت می‌کنید، مخچه در هر دو نیمکره
مغز شما تعادل ایجاد می‌‌کند که در نتیجه این امر، نیمکره چپ مغز که انرژی‌‌های مثبت را ایجاد و شما را با نشاط می‌‌کند نیز فعال می‌‌شود. 
•به دیگران محبت کنید
هر چند وقت یکبار به نوعی به دیگران محبت کنید؛ نیکی کردن به دیگران باعث می‌‌شود شما احساس خوبی نسبت به خود پیدا کنید. مثلا می‌‌توانید در مکان‌‌های عمومی،
بعد از وارد شدن به ساختمان، در را برای فردی که پشت سر شماست باز نگه دارید یا اگر می‌‌بینید یک غریبه به شما نگاه می‌‌کند، به او لبخند بزنید. این رفتارهای
ساده اما خوب باعث می‌‌شود دید شما نسبت به خودتان مثبت شود و در عین حال حس قدردانی اطرافیان را بر می‌‌انگیزد که همین نکته لبخند را بر چهره شما می‌‌نشاند. 
•یک لیوان قهوه برای خود بریزید
این روزها افراد بیش از حد نیازشان کافئین مصرف می‌‌کنند، اما خوردن یک نصف لیوان قهوه نه تنها اشکالی ندارد بلکه در سرحال شدن شما نیز بسیار موثر است. نکته‌‌ی
کلیدی که باید در این رابطه مد نظر داشته باشید این است که سعی کنید به همان نصف لیوان بسنده کنید تا دچار افزایش و کاهش ناگهانی انرژی نشوید. 
•بخندید
فیلم‌‌های کوتاه و کمدی مورد علاقه خود را ضبط کنید. در طول روز هرگاه احساس ناراحتی کردید، یکی از این فیلم‌‌های کوتاه را ببینید تا دوباره سرحال شوید. خنده‌‌های
از ته دل باعث می‌‌شوند اندورفین‌‌ها خیلی سریع در خون شما آزاد شوند. علاوه بر این، چند دقیقه استراحت و فاصله گرفتن از مسائل روزمره در روحیه شما تاثیرات
مثبتی می‌‌گذارد.
•یک پرتقال بخورید
مواد غذایی حاوی ویتامین C مانند مرکبات، فلفل سبز و کلم بروکلی شما را شاد و سرحال می‌‌کند. تحقیقات نشان می‌دهند بیمارانی که در بیمارستان بستری بوده‌اند
و ویتامین C مصرف کرده‌اند، نسبت به سایرین روحیه‌‌ی بهتری داشته‌اند. این نوع مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان نیز هستند. آنتی اکسیدان‌‌ها با رادیکال‌‌های آزاد
مبارزه می‌کنند. رادیکال‌‌های آزاد باعث افزایش احتمال به بیماری‌‌های قلبی و سرطان شده و روند پیری را تسریع می‌‌بخشد. وقتی با این رادیکال‌‌ها در بدن مبارزه
شود، تخریب سلول‌‌ها نیز کاهش یافته و در نتیجه این امر، خلق و خوی افراد نیز بهتر می‌‌شود. 
•خوب نفس بکشید
بله، همه‌‌ ما از صبح تا شب در حال نفس کشیدن هستیم، اما فقط نوع خاصی از نفس کشیدن می‌‌تواند باعث آرامش ما شود. از همین حالا تمرین کنید. طوری نفس بکشید که
دم ۵ ثانیه و بازدم نیز ۵ ثانیه طول بکشد. سعی کنید ریتم تنفس‌تان را کنترل کنید به جای اینکه توسط آن کنترل شوید. وقتی شما از طریق دیافراگم نفس می‌‌کشید،
اکسیژن بیشتری به بدن و مغز شما می‌‌رسد. هر چه اکسیژن بیشتری به مغز شما برسد، نشاط و انرژی شما نیز بیشتر خواهد بود.

منبع:
سایت خبر‌پو

۳ نفر این پست رو پسندیدن!
Print Friendly
مهدی عزیززاده

درباره مهدی عزیززاده

بنام خداوند بخشنده مهربان ضمن عرض سلام و درود به خدمت بازدید کنندگان این جانب: مهدی عزیززاده خرمی هستم این جانب در روز شنبه مورخ 5 آبانماه سال 1363 هجری شمسی، 27 اکتبر سال 1984 میلادی و 2 صَفَر سال 1405 هجری قمری در استان مازندران شهرستان آمل متولد شدم. از همان ابتدای کودکی من نابینا به دنیا آمدم. دوران ابتدائی را در مدرسه استثنائی دین و دانش آمل به پایان رساندم. سپس مقاطع راهنمایی و متوسطه و پیشدانشگاهی را مثل خیلی از همنوعانم در مدارس عادی سپری کردم. این جانب در سال 81 در آموزشگاه شهید مدنی آمل همگام با گروهی از همنوعانم مهارتهای ICDL را زیر نظر خانم نائیجیان گذراندم. و در پایان آن دوره در امتحان مربوطه این جانب با نمره عملی 100 و نمره تئوری 99 به عنوان نفر اول انتخاب شدم. بعد از آن چون آن زمان من کامپیوتری نداشتم به مدت 5 سال از رایانه به اجبار فاصله داشتم. بعدها در سال 86 با تهیه کامپیوتر و تهیه بستههای آموزشی و راهنمایی دوستان خصوصاً دوست و یار با وفایم آقای عادل اکبری توانستم اکثر مهارتها را بیاموزم. در همینجا بر خود لازم میدانم در وهله اول از سرکار خانم نائیجیان که مهارتهای پایه و اساسی کامپیوتر را به بنده آموختند و در وهله بعد از جناب آقای عادل اکبری که با صبر و حوصله در راه یادگیری مهارتهای بیشتر کُمَکَم کردند و از هیچ کوششی دریغ نکردند و حتی هنوز هم من از محضرشان درس میگیرم صمیمانه و متواضعانه تشکر و قدردانی کنم. این جانب در سال 87 در خانه نور جانبازان آمل به مدت 3 ماه به تدریس کامپیوتر به جانبازان عزیز شهرمان اشتغال داشتم. همچنین در سال 89 در مدرسه استثنائی شهرمان به تدریس رایانه به دانش‌آموزان پرداختم. هماکنون نیز گاهاً جسته و گریخته به طور خصوصی به برخی از بچهها کامپیوتر میآموزم یا مشکلاتشان را در این حیطه برطرف میکنم. این جانب پس از اتمام دوره پیشدانشگاهی در سال 82 در آزمون ورودی دانشگاه شرکت نمودم. و با رتبه 47747 مجاز به انتخاب رشته شدم اما در انتخاب رشته پذیرفته نشدم. با این حال امیدم را از دست ندادم و مجدداً در سال 83 در آزمون شرکت کردم و با رتبه 23000 موفق به پذیرفته شدن در دانشگاه پیام نور شهرستان محمودآباد در رشته الهیات و معارف اسلامی با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی شدم. و در سال 90 موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشته فوق گردیدم. من یک فرزند دختر به نام مریم دارم. که خیلی هم دوستش دارم! الآن که دارم اطلاعات بخش شناسنامه ام رو بروز میکنم مریم خانُمَم کلاس دوم دبستان رو تمام کرده و انشاالله در مهرماه امسال به کلاس سوم دبستان خواهد رفت. یک برادر نابینایی هم دارم اما متأسفانه خواهری ندارم البته خیلی دوست داشتم خواهر داشته باشم چون اعتقاد قلبی من این است که خواهر نعمتی بزرگ است چرا که میتوان در کنارش یا با حرفهایش یا با قربان صدقه رفتن برادرهایش یک تسکین دهنده روح و جان برایمان باشد. البته ما برادرها هم باید هوادار خواهرمان باشیم. میتوانید از دو راه ایمیل و تلفن همراه با من در ارتباط باشید البته من نیز مانند اکثر دوستان نابینا تلفن گویا دارم و با پیامک هم مشکلی ندارم البته کاربر اِسکایپ نیز هستم. از افتخارات معنوی من تشرف 15 مرتبه به مشهد مقدس و 4 مرتبه به حرم حضرت معصومه (سلامالله علیها) و همچنین سفر روحانی کربلای معلا میباشند. از غذاهای محبوبم ماکارونی و خوراک جگر البته جگر سیاه است. من آدم زیاد احساسی نیستم اما خیلی زود به اشخاص دلبسته شده و به آنها وابستگی عاطفی پیدا میکنم. به مباحث کامپیوتری و خصوصاً آموزشی در این حیطه علاقه دارم و تا آنجا که بتوانم پیگیری میکنم. این جانب مدت یک سال در گروه تواشیح سبحان عضویت داشتم و هماکنون مثل خیلی از همنوعانم در قرائت قرآن و خوانندگی دستی دارم. راههای ارتباط با من: ایمیل: m.azizzadeh.amol@gmail.com تلفن: 09114140583 آیدی اِسکایپ: mehdi.azizzadeh.2014 شاد باشید و سرفراز. آخرین بروز رسانی: شنبه- 29 خردادماه سال 1395, ساعت- 18:20دقیقه و 46ثانیه.
این نوشته در اخبار, ترفند, حرفای خودمونی, روان شناسی, سرگرمی, شاد ارسال و , , , , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

17 پاسخ به در ۵ دقیقه سرحال شوید

  1. سلام مهدی جان! مطلب جالب و آموزنده ای بود. واقعا پا کردی تو کفش مدیر و بیدل

  2. وحید می‌گوید:

    درود آقا مهدی بسیار نکات مفیدی بود این پست خیلی عالی بود ممنون که این اطلاعات رو در اختیار ما گذاشتی

  3. سعید پناهی سعید پناهی می‌گوید:

    درود مهدی جان.
    کفش منو تو نداریم که.
    بپوش راهت باش.
    پست آموزشی باحال و توپی بود.

  4. شهاب می‌گوید:

    سلام مهدی جان من که کلا شاد و خوشحالم اونم همیشه ی همیشه آخه زندگی ارزشه غصه خوردن رو نداره حتی یه دقیقه .
    در ضمن گوش دادن به آهنگهای بندری مثل سندی , حامد پهلان و غیره خیلی کمک میکنه خخخخ امتحان کنید .

  5. سلام آقای عزیززاده دستتون درد نکنه خیلی مطلب مفیدی بود.

  6. عطا می‌گوید:

    سلام مهدی جان مطلب بسیار مفیدی بودش مرسی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green