روش حذف گفتارهای اضافی در صفحات طحت وب از صفحه خوان jaws,

به نام حَیِّ الَّذی لا یَموت.
سلام و خسته نباشید میگم به همه خوانندگان این پست.
اگر کاربر صفحه خوان jaws هستید حتماً تا آخر بخوانید.به نام حَیِّ الَّذی لا یَموت.

مواقعی هست که با jaws روی هر گزینه ای جا به جا میشیم همش میگه link link یا heading heading
مانند مثالهای زیر:
link ما link شما link را link دوست link داریم.
heading level مطالب جدید، heading level مبحث داروهای گیاهی، heading level ورود به سایت فلان
و.و.و.
هزاران لینک و هِدینگ که باعث اذیت نابینایان موقع استفاده از jaws میشه.
مخصوصاً زمانی که شما میخواهید از یه صفحه ای فایل صوتی expotrt بگیرید این گفتارهای مکرر اضافی اذیتتون خواهد کرد.

خوب برای رفع این مشکل روی نرم افزار jaws چند راه وجود داره:
۱- در desktop آیکن نرم افزارjaws را اجرا کنید و در منوی باز شده که یک منوی درختی یا همان previu هست با جهت نماها، utilitys و در آنجا settings senter را باز کنید.
۲- در پنجره باز شده Web / HTML / PDFs را پیدا کنید و در آنجا باز هم منوی درختی هست یک بار با جهت نمای راست باز کرده و گزینه ی Headings and Frames را با جهنمای پایین پیدا کرده اونم با جهت راست باز کنید.
۳- اینجا روی گزینه Indicate Headings قرار گرفته متناسب با jaws که رو سیستمتون نصب هست دو الی ۵ تا گزینه هست که الان jaws من ورژن ۱۷ هست ۵ حالت داره که با فشردن کلید فاصله میتونم حالتهای مختلف را که در ادامه توضیح میدم اعمال کنم:
۴- حالت پیشفرضش: heading vith level هست که همان حالتی هست که در اول پست نمونه هاشو اشاره کردم.
اگه روی این گزینه تا اونجایی که یادمه از jaws12 به بعد فاصله را بزنیم حالتها تغییر میکنه.
در ورژنهای قدیمی اگر فاصله عمل نکرد میتونیم با جهتنماها انتخاب کنیم.
و اما حالتها:
اگه یک بار فاصله را بزنیم حالت بعدی میشه heading vith play sound یعنی وقتی به heading و link میرسه صدای موزیک مانندی پخش میشه.
حالت بعدی speak heading vith voice که با گویش خود jaws را اعلام میکنه.
حالت بعدیمون no heading هست که اصلاً اعلام نمیکنه
و حالت دیگری که هست heading only فقط هدینگها را میگه.
حالا بسته به نیاز خود یک ایز اینا را انتخاب میکنیم: و بهترینش همان حالت play sound پخش موزیک هست و اگر هم حالت no heading را انتخاب کردید جای نگرانی نداره اینم یه روشی برای تفهیم هِدینگها و لینکها داره.
شما اگه در صفحات html و pdf و هر صفحه طحت وِب کلید u را بزنید اگه لینکی در آن صفحه باشه میبردتون روی اون لینک و اگه حرف h را بزنید باز هم اگه هِدینگی موجود باشه میبره روی اون.
یه نکته هم اینکه اگه لینکی را قبلاً باز کردید یعنی vizeted link شده میتونید با حرف v اونم پیدا کنید.
توصیه من همیشه به دوستان نابینا و هر کاربری که با صفحه کلید کار میکنه اینه که سعی کنید برای افزایش سرعت عملتون تا جایی که با افراد بینا برابر و حتی در بعضی مواقع بیشتر هم باشه از کلیدهای میانبر استفاده کنید.
از همتون التماس دعای ضروری دارم.
موفق باشید.

درباره جواد نوعی

به نام خدا سلام. بنده جواد نوعی در مذهب شیعه =اسلام= اهل شهر اردبیل و نابینای مطلق هستم. از سنین کودکی =8 سالگی= همان ابتدای مدرسه در زمینه موسیقی فعالیت دارم و از سال 87 هم به کامپیوتر روی آوردم و آخرش هیچ چی دیگه تا پیش دانشگاهی خواندم ولی چون پارت مارت نداشتم نتونستم تإمین کنم ترک تحصیل کردم و حدود 9 ساله با لطف ایزد منان، برای زنده ماندن چالش میکنم. در حال حاضر 4 سال است که در انجمن نابینایان شهر اردبیل مشغول آموزش موسیقی و کامپیوتر نابینایان هستم و همچنین برای کیبردهای سری korg و yamaha یه سری برنامه هایی طراحی کرده ام و الان هم مشغول ساخت حرفه ای موزیکهای پلیبک به درخواست خوانندگان صدا سیمایی هستم. البته ادعای معلمی نمیکنم من همیشه از دیگران یاد میگیرم. اکنون هم افتخار آنرا دارم که عضو این وبسایت در محضر دوستان و کاربران عزیز خدمتگزار هستم و همچنین لازم به ذکر است علت فعالیت من اینجا این نیست که فقط برای خودم اطلاعات جمع آوری کنم بلکه هرچیزی که از این وبسایت و سایر مراکز فعالیت نابینایان دستم میرسد به خدا بدون هیچ چشم داشت و رایگان حتي بدون اینکه یه سری افراد خبر داشته باشند، و یا درخواست کنند، در اختیارشان میزارم و حتي از دوستانم که واقعاً دستشونو فشرده ام بهم خیانت کرده اند دریغ نمیکنم لذا، هر پرسشی که در این سایت مطرح میکنم اگر کسی جواب میدهد مطمئناً نه فقط به من بلکه به چندین نابینا و همنوع دیگر خود که به اینترنت دسترسی ندارند پاسخ داده و مشکلشو حل کرده. با یه سری فرصتهایی که دستم اومده میتونستم هیلی وقتها سودجویی هم کنم حتي کسی هم نمیفهمید حتي با امکاناتی که در دست داشتم اگر میخواستم استفاده کنم و یا بفروشمش خیلیا هم نیاز مند بودند تا الان میلیونها پول نسیبم شده بود، اما در این میان خدای خود را گواه و شاهد گرفته و نه از روی ترحم بلکه انجام وظیفه نموده ام. نمیخوام فضایی توخالی درست کنم اما واقعاً از دست یه سری افراد دلم پره همینجا نوشتم. تا کنون سه پایگاه فعالیتی در اینترنت با فعالیت شخصی خودم راه اندازی کرده ام: اولی پایگاه اینترنتی WWW.golsanmusic.ir با ارائه فضای رایگان آپلود فایلهای هنری، برای استقبال و معرفی بیشتر هنر موسیقی معلولان به جامعه بود که با عدم استقبال و همکاری نابینایان مواجه شدم جمعآوری کردم ،و دومی www.hoseynienet.blogfa.com برای فعالیتهای مذهبی و دانلود نوحه های کامل آذری سومی www.javadorg.blogfa.com برای دانلود برنامه های =کیبرد= شخصی که خودم طراحی کرده ام. امیدوارم بتوانم قدمی کوچک در راستای خدمت به همنوعانم بردارم.
این نوشته در آموزش, اینترنت, ترفند, مسائل مربوط به نابینایان عزیز, معرفی ارسال و , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

6 دیدگاه دربارهٔ «روش حذف گفتارهای اضافی در صفحات طحت وب از صفحه خوان jaws,»

  1. یعقوب سرچمی می‌گوید:

    سلام جواد جان متشکرم از آموزش مفیدتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *