آموزش تنظیم view کنترل پنل برای استفاده آسان از گزینه های موجود در این پنجره از ویندوز:

بسم الله الحق.
سلام و درود خدمت دوستان و بازدید کنندگان محترم.

امروز میخواهیم باهم یاد بگیریم که چطوری در ویندوز ۷ و به بالا و نیز xp ویو یا منظره کنترل پنل را دسترس پذیریشو بالا ببریم؟
پس با من همراه شوید:
اگر میخواهید با کنترول پنل windows 7 و به بالا به راحتی کار کنید و مخصوصاً اونایی که از ویندوز xp به ویندوزهای بعدی انتقال یافتند با اعمال این تنظیم خیلی راحت گزینه های کنترل پنل را در دست رس خواهند داشت.
برای اعمال این تنظیمات در منوی start/control panel پیش میرویم.
وقتی کنترل پنل باز شد کلید تب را بزنید به Category  button
برسید.
با فاصله آنرا اجرا کنید خودش پیشفرض category
تیک داره،
با کلید ای پایین روی گزینه
Large icons قرار گرفته اینتر بزنید.
حالا منظره کنترول پنل شما طوری تنظیم شد که تمام گزینه ها را به صورت لینک و مجزا در دسترس دارید و حتی با وارد کردن اولین حرف هر گزینه میتوانید به مورد دلخواه خود دسترسی داشته باشید.
مثلاً با تایپ حرف d به گزینه display برسید.
البته برای این منظور در ویندوز xp هم در start/control panel وقتی برای اولین بار باز کردید و با جهتنماها حرکت کردید و jaws یا هر صفحه خوانی برایتون گزینه ها را نخواند میتوانید با یکبار فشردن کلید tab و با جهت نماها انتخاب گزینه clasic view و زدن اینتر اونم اعمال کنید.
فعلاً بدرود.

درباره جواد نوعی

به نام خدا سلام. بنده جواد نوعی در مذهب شیعه =اسلام= اهل شهر اردبیل و نابینای مطلق هستم. از سنین کودکی =8 سالگی= همان ابتدای مدرسه در زمینه موسیقی فعالیت دارم و از سال 87 هم به کامپیوتر روی آوردم و آخرش هیچ چی دیگه تا پیش دانشگاهی خواندم ولی چون پارت مارت نداشتم نتونستم تإمین کنم ترک تحصیل کردم و حدود 9 ساله با لطف ایزد منان، برای زنده ماندن چالش میکنم. در حال حاضر 4 سال است که در انجمن نابینایان شهر اردبیل مشغول آموزش موسیقی و کامپیوتر نابینایان هستم و همچنین برای کیبردهای سری korg و yamaha یه سری برنامه هایی طراحی کرده ام و الان هم مشغول ساخت حرفه ای موزیکهای پلیبک به درخواست خوانندگان صدا سیمایی هستم. البته ادعای معلمی نمیکنم من همیشه از دیگران یاد میگیرم. اکنون هم افتخار آنرا دارم که عضو این وبسایت در محضر دوستان و کاربران عزیز خدمتگزار هستم و همچنین لازم به ذکر است علت فعالیت من اینجا این نیست که فقط برای خودم اطلاعات جمع آوری کنم بلکه هرچیزی که از این وبسایت و سایر مراکز فعالیت نابینایان دستم میرسد به خدا بدون هیچ چشم داشت و رایگان حتي بدون اینکه یه سری افراد خبر داشته باشند، و یا درخواست کنند، در اختیارشان میزارم و حتي از دوستانم که واقعاً دستشونو فشرده ام بهم خیانت کرده اند دریغ نمیکنم لذا، هر پرسشی که در این سایت مطرح میکنم اگر کسی جواب میدهد مطمئناً نه فقط به من بلکه به چندین نابینا و همنوع دیگر خود که به اینترنت دسترسی ندارند پاسخ داده و مشکلشو حل کرده. با یه سری فرصتهایی که دستم اومده میتونستم هیلی وقتها سودجویی هم کنم حتي کسی هم نمیفهمید حتي با امکاناتی که در دست داشتم اگر میخواستم استفاده کنم و یا بفروشمش خیلیا هم نیاز مند بودند تا الان میلیونها پول نسیبم شده بود، اما در این میان خدای خود را گواه و شاهد گرفته و نه از روی ترحم بلکه انجام وظیفه نموده ام. نمیخوام فضایی توخالی درست کنم اما واقعاً از دست یه سری افراد دلم پره همینجا نوشتم. تا کنون سه پایگاه فعالیتی در اینترنت با فعالیت شخصی خودم راه اندازی کرده ام: اولی پایگاه اینترنتی WWW.golsanmusic.ir با ارائه فضای رایگان آپلود فایلهای هنری، برای استقبال و معرفی بیشتر هنر موسیقی معلولان به جامعه بود که با عدم استقبال و همکاری نابینایان مواجه شدم جمعآوری کردم ،و دومی www.hoseynienet.blogfa.com برای فعالیتهای مذهبی و دانلود نوحه های کامل آذری سومی www.javadorg.blogfa.com برای دانلود برنامه های =کیبرد= شخصی که خودم طراحی کرده ام. امیدوارم بتوانم قدمی کوچک در راستای خدمت به همنوعانم بردارم.
این نوشته در آموزش, رایانه, مسائل مربوط به نابینایان عزیز, معرفی ارسال و , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

6 دیدگاه دربارهٔ «آموزش تنظیم view کنترل پنل برای استفاده آسان از گزینه های موجود در این پنجره از ویندوز:»

  1. احمد عزیززاده می‌گوید:

    سلام جواد جان آفرین بتو. دمت گرم. زنده باشی.

  2. امیر رضا رمضانی می‌گوید:

    سلام
    خوب عین همیشه عالی بود
    ولی از ویندوز ویستا به بالا, گزینه ها به صورت هایپر لینک در میان

  3. سلام آقا جواد.
    بی نهایت ممنون از شما.
    مثل همیشه عالی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *