آموزش رمز یا پسورد گزاری و بالعکس روی ویندوز ۷ و ۸

به نام خدای یکتا.
سلام و عرض احترام خدمت یکا یک دوستان و بازدید کنندگان محترم.
از آنجا که قرار دادن پسورد روی کامپیوتر کمک بسیار زیادی به بالا بردن امنیت کامپیوتر و اطلاعات خصوصی میکند. به همین منظور این کار یکی از ضروریات است که هر کاربری باید آن را یاد بگیرد و در صورت نیاز سریع اعمال کند.

فرض کنید در کلاس یا یک مجمع عمومی لپتاپتون جا مونده اگه پسوررد نداشته باشه در صورتی که کسی برداردش میتونه وارد اطلاعاتتون بشه و هر غلطی هم بخواد بکنه.
پسورد گزاری به دو روش صورت میگیره.
یکی از محیط داس که در آموزش بهش نمیپردازیم و دیگری در محیط ویندوز.
البته اگه از محیط داس استفاده کنید خیلی امنیت بالایی داره و یه جورایی روی Bios اعمال میشه و اگه لپتاپ یا سیستمهای دیگرتون که خیلی براتون حیاتی هست پیش یه مهندس کامپیوتر ببرید براتون انجام میده و به دلیل عدم ساپُرت صفحه خوانها خوشبختانه فعلاً نابینایان به تنهایی این قسمت را نمیتونند تغییر بدهند.
در این مطلب آموزش قرار دادن رمز ورود در ویندوز ۷ و ۸ را مورد بحث قرار  میدهیم.
ابتدا از مسیر start وارد کنترل پنل شوید و به بخش User Account یا User Accounts and Family بروید.
در صفحه باز شده Create a Password For Your Account را انتخاب کنید.
در صفحه باز شده رمز خود را در دو edit box  اول وارد کنید، یعنی در هر دو یک کد باید وارد شود اگر دومی با اولی فرق داشته باشد پیغام خطا خواهد داد.

نکته ی قابل توجه در وارد کردن پسورد که خیلی مهم است:
سعی کنید با استفاده از کلیدهای alt+shift که کلید میانبر تغییر زبان در همه ویندوزها هست، از حروف انگلیسی استفاده کنید و به روشن بودن kapslokنیز توجه داشته باشید که حروف بزرگ وارد میکنید یا کوچک؟ و همچنین از  علائمی چون خط تیره یا علامت سؤال یا اتساین یا درصد و هرسایر علامتها و فاصله استفاده نکنید و اعداد یا حروفاتی که وارد میکنید کمتر از ۸تا نباشد.
مثلاً javad09144540539
توجه: روی edit box ها با کلید tab حرکت خواهید کرد.
در نوار ویرایش یا همان edit box  سوم میتوانید یک کلمه دلخواه قرار دهید که با مشاهده آن رمز خود را به یاد بیاورید.
مثلاً: javadmob
با دیدن این جمله من متوجه میشم من اسمم و شماره مبایلمو پسورد قرار داده ام.
البته در بعضی مواقع این قسمت را jaws اعلام نمیکنه شما میتونید با استفاده از کلیدهای insert+b jaws براتون تمام صفحه را بخواند.
اکنون با ریستارت کردن ویندوز، برای ورود به آن حتماً باید رمزی که موقع پسورد گزاری وارد کرده بودید را صحیح وارد کنید.
حالا روش برداشتن پسورد ویندوز:
جهت برداشتن رمز فعلی ویندوز، در بخش User Account روی گزینه Remove Your Password کلیک کنید.
حال رمز خود را که موقع پسورد گزاری تایپ کرده بودید در نوار ویرایش صفحه وارد کرده و روی Remove Password کلیک کنید.
در آینده پسورد گزاری روی ویندوز xp هم که خیلی شبیه اینا هست را براتون توضیح میدیم.
کار تمام است.
اگه یه جایی گیر کردین در کامنتها بپرسید توضیح بدم.
التماس دعا.

درباره جواد نوعی

به نام خدا سلام. بنده جواد نوعی در مذهب شیعه =اسلام= اهل شهر اردبیل و نابینای مطلق هستم. از سنین کودکی =8 سالگی= همان ابتدای مدرسه در زمینه موسیقی فعالیت دارم و از سال 87 هم به کامپیوتر روی آوردم و آخرش هیچ چی دیگه تا پیش دانشگاهی خواندم ولی چون پارت مارت نداشتم نتونستم تإمین کنم ترک تحصیل کردم و حدود 9 ساله با لطف ایزد منان، برای زنده ماندن چالش میکنم. در حال حاضر 4 سال است که در انجمن نابینایان شهر اردبیل مشغول آموزش موسیقی و کامپیوتر نابینایان هستم و همچنین برای کیبردهای سری korg و yamaha یه سری برنامه هایی طراحی کرده ام و الان هم مشغول ساخت حرفه ای موزیکهای پلیبک به درخواست خوانندگان صدا سیمایی هستم. البته ادعای معلمی نمیکنم من همیشه از دیگران یاد میگیرم. اکنون هم افتخار آنرا دارم که عضو این وبسایت در محضر دوستان و کاربران عزیز خدمتگزار هستم و همچنین لازم به ذکر است علت فعالیت من اینجا این نیست که فقط برای خودم اطلاعات جمع آوری کنم بلکه هرچیزی که از این وبسایت و سایر مراکز فعالیت نابینایان دستم میرسد به خدا بدون هیچ چشم داشت و رایگان حتي بدون اینکه یه سری افراد خبر داشته باشند، و یا درخواست کنند، در اختیارشان میزارم و حتي از دوستانم که واقعاً دستشونو فشرده ام بهم خیانت کرده اند دریغ نمیکنم لذا، هر پرسشی که در این سایت مطرح میکنم اگر کسی جواب میدهد مطمئناً نه فقط به من بلکه به چندین نابینا و همنوع دیگر خود که به اینترنت دسترسی ندارند پاسخ داده و مشکلشو حل کرده. با یه سری فرصتهایی که دستم اومده میتونستم هیلی وقتها سودجویی هم کنم حتي کسی هم نمیفهمید حتي با امکاناتی که در دست داشتم اگر میخواستم استفاده کنم و یا بفروشمش خیلیا هم نیاز مند بودند تا الان میلیونها پول نسیبم شده بود، اما در این میان خدای خود را گواه و شاهد گرفته و نه از روی ترحم بلکه انجام وظیفه نموده ام. نمیخوام فضایی توخالی درست کنم اما واقعاً از دست یه سری افراد دلم پره همینجا نوشتم. تا کنون سه پایگاه فعالیتی در اینترنت با فعالیت شخصی خودم راه اندازی کرده ام: اولی پایگاه اینترنتی WWW.golsanmusic.ir با ارائه فضای رایگان آپلود فایلهای هنری، برای استقبال و معرفی بیشتر هنر موسیقی معلولان به جامعه بود که با عدم استقبال و همکاری نابینایان مواجه شدم جمعآوری کردم ،و دومی www.hoseynienet.blogfa.com برای فعالیتهای مذهبی و دانلود نوحه های کامل آذری سومی www.javadorg.blogfa.com برای دانلود برنامه های =کیبرد= شخصی که خودم طراحی کرده ام. امیدوارم بتوانم قدمی کوچک در راستای خدمت به همنوعانم بردارم.
این نوشته در آموزش, ترفند, رایانه, مسائل مربوط به نابینایان عزیز ارسال و , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

5 دیدگاه دربارهٔ «آموزش رمز یا پسورد گزاری و بالعکس روی ویندوز ۷ و ۸»

  1. ali.gentleman می‌گوید:

    سلام خیلی عالی بود مرسی ازشما

  2. سلام داداش! واقعا این دیگه حرف نداشت. چون من خیلی وقتها دنبال پسورد گذاری بودم ولی بلد نبودم. مرسی که آموزش دادی

  3. سعید پناهی می‌گوید:

    سلام استادم.
    با این که بلد بودم ولی آموزش جامع کامل و جاداری بود.
    حتما پسورد یادتون نره.

  4. یعقوب سرچمی می‌گوید:

    سلام جواد جان ممنونم از شما بابت آموزش مفیدتان

  5. جواد نوعی می‌گوید:

    ممنونم از همه دوستان بزرگوار با کامنتها و نظر و لطفتون واقعاً شرمنده میکنید میکنید.
    اینجا اکثراً همه دوستان استاد بنده هستند و بنده اینارو یاد آوری میکنم تا دوستای تازه واردم هم از غافله جدا نمانند و الی به جز درس تحویل دادن قصد دیگری ندارم.
    التماس دعا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *