موقع خرید کامپیوتر چه نکاتی برای یک نابینا مهم است و باید مطرح شود:

به نام خدای یک تا سلام.
امروز میخام براتون به نکته جالبی که شاید بیشتر نابینایان در مورد خرید لپتاب یا جمع آوری سیستم همان کِیس بهش توجه ندارند بپردازم.

به دلیل نصب صفحه خوان مخصوص نابینایان که یه سری از این صفحه خوانها همچون jaws از برای تشخیص آیکنهای گرافیکی استفاده بالایی از کارت گرافیک میکند بنا بر این این نکته خیلی مهم است که موقع خرید باید به فروشنده یادآور بشیم که مدل گرافیکمون باید از کدام نوع باشد؟
در موقع خرید ;کامپیوتر باید این برای نابینایان در نظر گرفته شودن
c p u paiintar az 1o7 mega herts nabashad va
همچنین grafic a n d nabashad
چون اینارو بنده تجربه کرده ام که اکثر بچه هایی که لپتاپ خریداری کرده اند در بعضی از مدلها همچون لِنُوُ که این سخت افزارها را روش پیاده کرده بودند jaws خوب کار نمیکرد و وقتی هر صفحه خوانی روی آن سوار میشد سرعت کامپیوتر پایین میومد و از قبیل این مشکلات بود و توصیه میکنم مدل لِنُوُ برای نابینایان اصلاً مدل برازنده ای نیست مگر اینکه قیمت بالایی را تهیه کنید.
البته نه فقط نابینایان این مدلها برای افراد بینا که از کارت گرافیک استفاده زیادی دارند صلاح نیست.
موفق باشید

درباره جواد نوعی

به نام خدا سلام. بنده جواد نوعی در مذهب شیعه =اسلام= اهل شهر اردبیل و نابینای مطلق هستم. از سنین کودکی =8 سالگی= همان ابتدای مدرسه در زمینه موسیقی فعالیت دارم و از سال 87 هم به کامپیوتر روی آوردم و آخرش هیچ چی دیگه تا پیش دانشگاهی خواندم ولی چون پارت مارت نداشتم نتونستم تإمین کنم ترک تحصیل کردم و حدود 9 ساله با لطف ایزد منان، برای زنده ماندن چالش میکنم. در حال حاضر 4 سال است که در انجمن نابینایان شهر اردبیل مشغول آموزش موسیقی و کامپیوتر نابینایان هستم و همچنین برای کیبردهای سری korg و yamaha یه سری برنامه هایی طراحی کرده ام و الان هم مشغول ساخت حرفه ای موزیکهای پلیبک به درخواست خوانندگان صدا سیمایی هستم. البته ادعای معلمی نمیکنم من همیشه از دیگران یاد میگیرم. اکنون هم افتخار آنرا دارم که عضو این وبسایت در محضر دوستان و کاربران عزیز خدمتگزار هستم و همچنین لازم به ذکر است علت فعالیت من اینجا این نیست که فقط برای خودم اطلاعات جمع آوری کنم بلکه هرچیزی که از این وبسایت و سایر مراکز فعالیت نابینایان دستم میرسد به خدا بدون هیچ چشم داشت و رایگان حتي بدون اینکه یه سری افراد خبر داشته باشند، و یا درخواست کنند، در اختیارشان میزارم و حتي از دوستانم که واقعاً دستشونو فشرده ام بهم خیانت کرده اند دریغ نمیکنم لذا، هر پرسشی که در این سایت مطرح میکنم اگر کسی جواب میدهد مطمئناً نه فقط به من بلکه به چندین نابینا و همنوع دیگر خود که به اینترنت دسترسی ندارند پاسخ داده و مشکلشو حل کرده. با یه سری فرصتهایی که دستم اومده میتونستم هیلی وقتها سودجویی هم کنم حتي کسی هم نمیفهمید حتي با امکاناتی که در دست داشتم اگر میخواستم استفاده کنم و یا بفروشمش خیلیا هم نیاز مند بودند تا الان میلیونها پول نسیبم شده بود، اما در این میان خدای خود را گواه و شاهد گرفته و نه از روی ترحم بلکه انجام وظیفه نموده ام. نمیخوام فضایی توخالی درست کنم اما واقعاً از دست یه سری افراد دلم پره همینجا نوشتم. تا کنون سه پایگاه فعالیتی در اینترنت با فعالیت شخصی خودم راه اندازی کرده ام: اولی پایگاه اینترنتی WWW.golsanmusic.ir با ارائه فضای رایگان آپلود فایلهای هنری، برای استقبال و معرفی بیشتر هنر موسیقی معلولان به جامعه بود که با عدم استقبال و همکاری نابینایان مواجه شدم جمعآوری کردم ،و دومی www.hoseynienet.blogfa.com برای فعالیتهای مذهبی و دانلود نوحه های کامل آذری سومی www.javadorg.blogfa.com برای دانلود برنامه های =کیبرد= شخصی که خودم طراحی کرده ام. امیدوارم بتوانم قدمی کوچک در راستای خدمت به همنوعانم بردارم.
این نوشته در رایانه, مسائل مربوط به نابینایان عزیز, معرفی ارسال و , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

6 دیدگاه دربارهٔ «موقع خرید کامپیوتر چه نکاتی برای یک نابینا مهم است و باید مطرح شود:»

  1. سلام بر آقا جواد گل! بابا ایول به تو با این پستهای خوب! واقعا خسته نباشی

  2. سلام آقا جواد.
    ممنون اطلاعات خوبی بود فقط ای کاش ی سری نکات دیگه رو هم مینوشتید.
    مثلا منی که میخوام لپتاپ بخرم, چه نوع لپتاپی بخرم که هم از لحاظ قیمت مناسب باشه, هم رم و پردازنده و هارد ی بالایی داشته باشه, و هم از لحاظ صدا مناسب باشه. اگه چند لپتاپ برتر مناسب برای نابینایان رو در کل معرفی میکردید هم خوب میشد.
    بازم سپاس.

  3. لیلا سعیدیفر می‌گوید:

    درود به شما جناب نوعی گرامی.
    ممنون از زحماتی که برای همنوعانمون می کشید.
    پیروز و پاینده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *