نکات تغضیه ای در دید و بازدیدهای نوروزی


- 258 بازدید

سلام دوستان گل. با توجه به اینکه در حال حاضر مشغو دید و بازدید

نوروزی هستیم,براتون مطلبی رو آماده کردم که مفیده.
امیدوارم مورد پسندتون واقع بشه.

به جای مصرف شیرینی و شکلات در نوروز بهتر است از میوه استفاده شود 

در مصرف آجیل زیاده‌روی نکنید. انواع مغزها و تخمه ها حاوی مقادیر زیادی چربی هستند،بطوری که هر ۱۰۰ گرم آنها حاوی ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری است.
از انواع آجیل‌های بدون نمک و یا کم نمک استفاده کنید زیرا آجیل‌های شور با داشتن مقادیر زیاد نمک زمینه را برای فشار خون بالا فراهم می کنند.

انواع شیرینی‌های ساده و در اندازه کوچک برای پذیرایی میهمانان خود تهیه کنید تا میهمانان با افزایش دریافت قند و چربی اضافی مواجه نشوند همچنین برای پیشگیری
از اضافه وزن و چاقی در مصرف شیرینی و شکلات زیاده‌روی نکنید. 

به منظور پیشگیری از اضافه وزن و چاقی در دید و بازدیدها به جای شیرینی‌های خامه‌ای و شکلاتی – که حاوی مقدار زیادی کالری هستند- از انواع خشک و ساده شیرینی‌ها در اندازه کوچک استفاده کنید. 

به جای مصرف شیرینی و شکلات در دید و بازدید های نوروزی بهتر است از میوه استفاده شود. میوه‌ها علاوه بر ویتامین‌ها و املاح معدنی – که برای حفظ سلامت بدن لازم هستند- حاوی ترکیباتی به نام آنتی اکسیدان هستند که نقش آنها در پیشگیری از بیماری های غیرواگیر ازجمله دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها شناخته شده
است. 

مصرف زیاد میوه هم موجب اضافه وزن و چاقی می‌شود. روزانه ۲ تا ۴ واحد از گروه میوه‌ها می‌توان استفاده کرد و هر واحد میوه معادل یک عدد میوه با اندازه متوسط
است.
اگر در طول روز چند دید و بازدید در پیش دارید، هر بار از یکی از انواع شیرینی، شکلات، آجیل و یا میوه استفاده کنید که با اضافه دریافت انرژی دچار اضافه وزن
و چاقی نشوید. 

برای صرف چای، به جای قند و شکلات از کشمش، توت خشک و یا خرما در حد کم استفاده کنید، مصرف مواد قندی و شیرین مثل شربت ها، شکلات، آب نبات، پولکی، گز و سوهان
را محدود کنید. 

در میهمانی‌های نوروزی در وعده ناهار و شام، برای پرهیز از دریافت زیاد کالری که با مصرف غذاهای چرب و سرخ شده وارد بدن می شود، سعی کنید نیمی از بشقاب خود را با سالاد و سبزی پر کنید، روزانه ۵ بار در روز (۴۰۰ گرم) سبزی و میوه مصرف کنید به دلیل این که مصرف سالاد و سبزی بدلیل داشتن فیبر ، جذب چربی‌ها و مواد قندی را کاهش می‌دهد و بدین ترتیب از اضافه وزن جلوگیری می‌کند. 

مصرف نوشابه (حتی انواع کم کالری) و آبمیوه های صنعتی را که حاوی قند زیادی هستند را به حداقل برسانید و به جای آن ها از آب ساده و یا دوغ های کم‌نمک و بدون
گاز استفاده کنید.
برای سلامتی و نشاط بیشتر در ایام نوروز نیز مانند سایر روزهای سال به جای مصرف غذاهای چرب و سرخ شده، از غذاهای بخار پز، آب پز و تنوری استفاده کنید. 

همه روزه در کنار تغذیه متعادل، تحرک بدنی و ورزش داشته باشید و حداقل ۳۰ دقیقه پیاده روی تند در روز داشته باشید.
وی با بیان این که برای برخورداری از آرامش و سلامتی در طول سفرهای نوروزی و ایام دید و بازدید، تعادل در مصرف مواد غذایی را فراموش نکنید. برای پیشگیری از
اضافه وزن و چاقی در ایام نوروز به مقدار کالری دریافتی از آنچه در طول روز می خورید، دقت کنید. 

حتی الامکان مصرف فست فودها (سوسیس، کالباس، پیتزا و انواع ساندویچ ها) و سیب زمینی سرخ کرده و پرنمک را محدود کنید.
***موفق باشید.

یک نفر این پست رو پسندیده!

Print Friendly

درباره ابوالفضل سعيديفر

ِی کریمی که بخشنده ی عطایی، و ِی حکیمی که پوشنده ی خطایی، و ِی صمدی که از ادراکِ خلق جدایی، و ِی احَدی که در ذاتُ صفات، بی همتایی، و ِی خالقی که راهنمایی، و ِی قادری که خدایی را سزایی؛ جانِ ما را خود دِه، و دلِ ما را هوای خود دِه، و چشمِ ما را ضیای خود دِه، و ما را آن دِه که آن بِه، و مَگُذار ما را به کِهُ مِه. به نامه خدا. ابوالفضله سعیدیفر، متولده ساله 1380 هستم. در شهرستانه ساوه، واقع شده در استانه مرکزی زندگی میکنم. هم اکنون، مشغول به تحصیل در پایه ی دهم هستم. علایقه من، خدمت به همنوعان، آموختنه زبانه انگلیسی، خواندنه اشعاره زیبا، رمان و فیلمهای جذاب، یادگیریه بیشتره کامپیوتر و موبایل و تا حدودی بازیهای کامپیوتری هستند. از اینکه در کناره شما هستم، خرسندم و آرزوی پیروزی، موفقیت، شادکامی، سربلندی، سر افرازی و عاقبت بخیری برایه همه ی شما، دوستانه محترم دارم. راههای ارتباطی، تنها در صورته نیاز: ایمیل: abolfazl.saeedifar80@gmail.com اسکایپ: abolfaz122l . خدانگهدار.
این نوشته در حرفای خودمونی, دسته‌بندی نشده, علمی ارسال و , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

2 پاسخ به نکات تغضیه ای در دید و بازدیدهای نوروزی

  1. سلام ابول.
    والا من همه رو رعایت میکنم جز سرخ کردنیها.
    آخه نمیشه از اونها کذشت. مرسی داداش

  2. ali.gentleman می‌گوید:

    سلام آقا بی خیال شما جوونید تامیتونید بخورید و حالشو ببرید مخصوصا اگه مفت باشه خخ ‏

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green