نگران هزینه ی پیامکهای تبلیغاتی نباشید/پیامک های تبلیغاتی برای مشترکان هزینه ندارد 


- 141 بازدید

سلام دوستان گل شب روشنی.
اوقات به کام.
مدیر کل  روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: وقتی مشترکان پیامکی دریافت می کنند هیچ هزینه ای نمی پردازند .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما داوود زارعیان در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت : این مشترکان اگر بخواهند از سرویس های ارزش افزوده استفاده کنند باید هزینه
آنرا پرداخت کنند که البته استفاده از این خدمات هم اختیاری است.

وی افزود: برخی مشترکان آگاهی لازم را در این زمینه ندارند به همین خاطر ممکن است به اشتباه خدمات ارزش افزوده را انتخاب کنند و در آن صورت باید هزینه های آنرا نیز متحمل شوند.

دکتر زارعیان توصیه کرد: وقتی شهروندان پیامک های تبلیغاتی و پیامک های انبوه دریافت می کنند کاری به پیامک نداشته باشند و آنرا حذف کنند.

وی افزود: اگر این پیامک ها تایید شود و یا بازخوردی از صاحب پیامک گرفته شود ممکن است هزینه ای هم تحمیل شود.

دکتر زارعیان با بیان اینکه خدمات تلفن همراه و ارتباطات اینترنتی و الکترونیکی باعث کاهش هزینه های دیگر زندگی می شود گفت: از اینکه هزینه های تلفن همراه یا
ثابت افزایش یابد نباید نگران باشیم بلکه نگرانی زمانی است که از این خدمات به درستی استفاده نکنیم .

وی تصریح کرد: یکی از شاخص های توسعه دولت الکترونیک استفاده از این خدمات است و هر اندازه که در این حوزه هزینه شود چند برابر آن از هزینه های دیگر از جمله
ترافیک و هزینه های اتلاف زمان کاسته خواهد شد و باید روشهای استفاده بهینه از این خدمات ترویج شود.   

مردم دقت کنند به دام نیفتند

دکتر زارعیان، سخنگوی شرکت مخابرات ایران در همین زمینه به خبرنگار جام‌جم نیز گفت: هیچ وقت نتایج قرعه‌کشی و مسابقات از طریق پیامک اعلام نمی‌شود و خوشبختانه
با اطلاع‌رسانی‌های انجام شده در این زمینه میزان تخلفات در این بخش کاهش یافته اما همچنان وجود دارد و مردم در این زمینه باید دقت کافی داشته باشند.    

وی افزود: غالبا افراد سودجو کار خود را از طریق پنل پیامکی انجام نمی‌دهند و به طور معمول از طریق شماره تلفن‌های شخصی که متعلق به خودشان نیست و افراد را
برای به کاربردن آن فریب می‌دهند استفاده می‌کنند. چراکه شماره پنل‌ها قابل شناسایی است.    

سخنگوی شرکت مخابرات ایران با اشاره به اقدام اپراتورها برای کنترل محتوای پیامک‌های انبوه اظهار کرد: اپراتورها حق دخالت در محتوا را ندارند و مسئولیت محتوا
با دیگر نهادهاست. در پیامک‌های ارزش افزوده هم نام شرکت و هم شماره آن معلوم است. از سوی دیگر هر پیامکی از این پنل از هر نقطه‌ای که ارسال می‌شود، برای اپراتورها
روشن است     

وی افزود: هر فردی که در این زمینه شکایتی داشته باشد، می‌تواند به اپراتورها مراجعه کرده و شکایت خود را تنظیم کند و در این بخش همه چیز قابل پیگیری است  .

دکتر زارعیان اضافه کرد: بازرسی، حراست و امور مشترکان هر شرکت می‌توانند پاسخگوی مشکلات مردم در این زمینه باشند. مشترکان همراه اول هم در این‌باره می‌توانند
با ۹۹۹۰ تماس بگیرند و مشکل خود را در این زمینه مطرح کنند.   

سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۰۰ میلیون پیامک به منظور اطلاع‌رسانی به مردم ارسال کردیم تا در دام این افراد نیفتند.
همچنین شما عزیزان, میتوانید با شماره گیری
*۸۰۰#
پیامکهای تبلیغاتی و حتی پیامکهای ارزش افزوده های خود را, غیر فعال نمایید.
لطفا توجه نمایید, با غیرفعال کردن پیامکهای تبلیغاتی و یا ارزش افزوده, پیامکهایی که از اپراتور مورد نظر,
•(همراه اول, ایرانسل و رایتل)
و پیامکهای بانکی, غیرفعال نخواهند شد.
موفق باشید.

یک نفر این پست رو پسندیده!

Print Friendly

درباره ابوالفضل سعيديفر

سلام. ابوالفضل سعیدیفر، از ساوه، متولد 24/03/1380 هستم. راههای تماس: اسکایپ: abolfaz122l . ایمیل: abolfazl.saeedifar80@gmail.com
این نوشته در اطلاع رسانی, اقتصادی, پیامک, تلفن همراه, درد دل, دسته‌بندی نشده ارسال و , , , , , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

10 پاسخ به نگران هزینه ی پیامکهای تبلیغاتی نباشید/پیامک های تبلیغاتی برای مشترکان هزینه ندارد 

  1. بهنام نصیری بهنام نصیری می‌گوید:

    سلام داداشی.
    ممنون از اطلاعرسانیت.
    منم نگران بودم

  2. سلام داداش! واقعا زارعیان حرف زیادی زده. اولا که روزی ۲۰ تا ۳۰ تا از همین پنلهای پیامکی برام میاد مربوط به قرعه کشی. دوم اینکه خدمات ارزش افزوده رو فعال نکنی برات فعال میکنند. اون هم همراه اول. و بعدش هم ستاره ۸۰۰ یه دکوره برای همراه اول. چرا که ظاهرا پیامکها حذف میشه ولی ۳ برابرش برات تبلیغاتی و ارزش افزوده میاد. تا زنگ میزنی ۹۹۹۰ و گله و شکایت میکنی تماس رو روت قطع میکنند. من که حرفهای زارعیان رو به شدت تکذیب میکنم

    • سلام داداش.
      ای گفتی؟ ای گفتی.
      خدا شاهده منم دیروز با ۹۹۹۰ تماس گرفتم باهاشون دعوا کردم. گفتم آقاجان!
      من؟ نمیخواااااام پیامکه تبلیغاتی برای من بیاد. سامانه ی ۸۰۰ هم که انگار نه انگار. برای ده نفر زدم حده اقل یکیش درست نشد که هیچ؟ بدتر هم شد.
      گفت آقا هیچ سرویسه پیامکیی برای شما فعال نیست.
      گفتم اگه فعال نیست، این پیامکهایی که از سامانه های ۲۰۷۰، ۲۰۱۰۸، ۲۰۲۴۳ و … میاد چیه؟ گفت ما نمیدونیم.
      واقعا روی اعصابه.

  3. سعید پناهی سعید پناهی می‌گوید:

    سلام.
    مرسی.
    ولی با افزایش مبالغ مخالفم.
    دلیلشون اصلا قانع کننده نبود.

  4. امیر رضا رمضانی می‌گوید:

    سلام
    بابا به چه زبونی باید بگیم که تبلیغ نمیخوایم حتی برامون فرستاده بشه از این اوپراتورا!
    آسی کرده همراه اول منو دیگه

  5. سلام مجدد داداش! من امروز زنگ زدم ۱۹۵ برای شکایت! ولی اونها از اینها بدتر بودند. یعنی به نتیجه رسیدم وزارت ارتباطات همشون برای جیب خودشون هستند و به فکر مردم نیستند

  6. متأسفانه.
    کاریش هم نمیشه کرد سید. باید بساااازیم دیگه.
    نمیدونم چی بگم. به وزارت ارتباطات لعنت بفرستم یا همراه اول. نه خدماتشون درست و درمونه، نه به درخواستها رسیدگی میکنند.
    از ۳g شون معلومه دیگه.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green