اطلاعیه برگزاری کارگاه «بازیابی و دسترس پذیری اطلاعات برای نابینایان از طریق گوگل»

اداره کل اطلاع رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی درنظر دارد در ادامه سلسله کارگاه «فناوری‏های مرتبط با مطالعه و پژوهش ویژه افراد با آسیب بینایی» سومین دوره این سلسله کارگاه را با عنوان «بازیابی و دسترس پذیری اطلاعات برای نابینایان از طریق گوگل» در روز پنج شنبه ۲۱ مردادماه سال جاری با تدریس آقای امید هاشمی از ساعت ۹ تا ۱۳ در محل بخش نابینایان برگزار نماید.

در این کارگاه چهار ساعته، خدمات مختلف گوگل و نحوه استفاده از این امکانات برای نابینایان آموزش داده می شود.
بر این اساس در بخش اول کارگاه، پس از معرفی کلی خدمات گوگل و امکان‏های آن برای نابینایان، به انواع روش‏های جستجو در گوگل،Google Translate, Google Scholar, Google Alerts و چگونگی استفاده نابینایان از این امکان‏ها پرداخته می‏شود. همچنین، بخش دوم کارگاه به معرفی Google Drive و نحوه استفاده آن برای نابینایان، آموزش Google Docs، Ocr گوگل و معرفی برخی امکان‏های دیگر گوگل و استفاده نابینایان از آن‏ها اختصاص دارد.
خاطر نشان می‏سازد برای شرکت کنندگان در این کارگاه، گواهی علمی از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی اعطاء می‏گردد.
لذا علاقمندان جهت حضور در این کارگاه می‏توانند از طریق پست الکترونیک Vi@nlai.ir و شماره تماس ۸۱۶۲۳۲۲۹ و ۸۱۶۲۳۲۳۱ جهت ثبت نام با بخش نابینایان کتابخانه ملی تماس حاصل فرمایند.
شایان ذکر است دو دوره پیشین کارگاه «فناوری‏های مرتبط با مطالعه و پژوهش ویژه افراد با آسیب بینایی» در آبان و بهمن سال گذشته در بخش نابینایان سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار گردیده است.
آدرس محل برگزاری کارگاه:
بزرگراه شهید حقانی، بعد از ایستگاه مترو، بلوار کتابخانه ملی، کتابخانه ملی، اداره کل اطلاع رسانی، طبقه همکف، بخش نابینایان

این نوشته در اخبار, اطلاع رسانی, مسائل مربوط به نابینایان عزیز ارسال و , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

2 دیدگاه دربارهٔ «اطلاعیه برگزاری کارگاه «بازیابی و دسترس پذیری اطلاعات برای نابینایان از طریق گوگل»»

  1. سلام.
    مرسی بابت اطلاعرسانی.
    موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *