نامه ی سرگشاده ی جمعی از نابینایان دنیا برای دسترس پزیر شدن تلگرام. حتما بخوانید تا با هم در راه مناسبتر شدن تلگرام قدم برداریم.

خوانندگان عزیز این پست، سلام.
امیدواریم اوضاع بر وفق مرادتان باشد.
در گروه واتساپی شب روشن، دکتر راشاد عنوان فرمودند که جمعی از نابینایان، در سایت change.org, نامه ای به طرفیت سازنندگان تلگرام تنظیم کردند که شما می توانید با آموزش زیر که توسط بنده تهیه شده است، به این سایت رفته و نامه را امضای دیجیتالی کنیم تا برای ارسال به سازندگان تلگرام؛ آماده شود.

در این نامه، از سازندگان تلگرام خواسته شده تا به دلیل اینکه استفاده از تلگرام، حق نابینایان هم هست، این برنامه را برای ما نابینایان دسترس پزیر کنند.
حقیقتا، اگر تعداد امضاهای دیجیتالی که ما پای این نامه میزنیم، کم باشد، هیچگاه به سرمنزل مقصود نخواهیم رسید. پس با ما تا آموزش امضای این نامه و ارسال آن همراه باشید.

آموزش امضای نامه دسترس پزیر کردن تلگرام و نحوه ارسال آن.

  1.   ابتدا وارد این لینک شوید.
  2.   سپس با حرف b, گزینه ی Sign this petition button را انتخاب کرده و روی آن اینتر بزنید.
  3.   سپس، control home بزنید و به اول صفحه بیایید.
  4.   با e یا f به اولین edit box به نام first name برسید و نام خود را بنویسید.
  5.   با tab روی last name قرار گرفته و نام خانوادگی خود را بنویسید.
  6.   با tab روی e-mail قرار بگیرید و ایمیلتان را وارد کنید.
  7.   tab بزنید. اگر combo box, iran را اعلام می کند، دست نزنید. وگرنه با جهتنماها و یا با فشرند حرف i, iran را انتخاب کنید. توجه: پس از انتخاب، اینتر نزنید.
  8.   tab بزنید و در فیلد your city, شهر خود را وارد نمایید.
  9.   tab بزنید و در فیلد i’m signing because (optional), علت یا دلیل امضای این نامه را بنویسید. در واقع بنویسید که چرا این نامه را امضا می کنید؟ البته این قسمت، اختیاری است.
  10.   سپس tab بزنید و روی sign button, اینتر بزنید.

توجه: زیر sign in, دو chehkbox وجود دارد. با تیکدار کردن اولی، هرگونه آپدیتی درباره ی این نامه برای شما ارسال می شود و با فعال کردن دومی، نام شما و دلیل شما برای همه نمایش داده خواهد شد.
نکته ۲: این روش در سراسر واتساپ پخش شده و شب روشن، فقط اطلاع رسانی می کند. پس خیالتان از بابت نشر اسامیتان راحت باشد. این طرح، مستقل از شب روشن است.
نکته سوم: آنطور که ظواهر امر پیداست، ظرفیت محدود است. فعلا عدد ۲۰۰ را نشان می دهد. پس حتما به ارورهای احتمالی توجه کنید و در صورتی که انگلیسیتان خوب نیست، در کامنتها خطا و جمله مورد نظر را کپی نمایید.

با تشکر.

درباره بهنام نصیری

سلام من بهنام نصيري متولد 16/5/1371 از قزوين. دوران كودكي قبل از مدرسه رو مثل بيشتر ما نابيناها، با گريه و غم و نا اميدي اطرافيانم ميگذروندم كه ديگه ازش نگم بهتره. خيلي بد بود. پيش دبستاني (يا همون آمادگي خودمون) رو توي مدرسه استثنايي انديشه توي شهر صنعتي البرز (كه اصلا مخصوص نابيناها نبود و براي تمام معلوليتها غير از بينايي طراحي شده بود) گذروندم و كم كم پيشرفت كردم. ديگه همه باورم كرده بودن و دوستم داشتن. چون تو دوران بچگي، به بچه فوق العاده باهوش، شيرين و تو دل برو بودم. مثل بچگي همه شماها. زندگيمو خيلي راحت ادامه دادم. تا كلاس پنجم ابتدايي، تو مدرسه ناشنوايان باغچه بان قزوين، كه نابيناها هم همونجا درس مي خوندن، درس خوندم.سال پنجم و سه سال راهنمايي رو تو مدرسه نابينايان بياضيان و سال اول دبيرستان رو تو مدرسه شاهد پيامبر اعظم شهر خودمون (محمديه) ادامه دادم. سال دوم وارد شهيد محبي شدم و به خاطر افت معدل، سال سوم به قزوين برگشتم و تا آخر دوره پيش دانشگاهي، تو دبيرستان نمونه دولتي علامه جعفري مشغول به تحصيل شدم. سال 90 تو كنكور، با رتبه 1195 توي دانشگاه بين المللي امام خميني قزوين، رشته فقه و حقوق قبول شدم و الان كه واستون مينويسم، کارشناس رشته فقه و حقوق اسلامی از دانشگاه هستم و معدل کارشناسیم هم 16.88 شد و کارشناسیمو تابستون 94 گرفتم. خوب از تحصيل كه بگذريم، بگم براتون كه من تو دوران مختلف زندگيم، به موسيقي و قرآن خيلي علاقه نشون مي دادم و توي هر دوش مقام زياد كسب كردم. فك نكنيد بيكارمو دنبال كار ميگردم! من از سال 90 تو هنرستان و دبيرستان كتاب مبين تو شهر قزوين، مشغول تدريس درس قرآن به بچه هاي هنرستاني و دبيرستاني (دوره اول) هستم. اونم به بچه هاي عادي! اگه ميخوايد يه كمم درباره شخصيتم بدونين، همين بس كه ميتونم با هر جور آدم كنار بيام، جوري كه از با من بودن معذب نباشه. تا دلتون بخواد شوخم. واسه همه شما آرزوی موفقیت می کنم. gmail: b.nasiri71@gmail.com skype: behnamnasiri.1371
این نوشته در اخبار, اطلاع رسانی, حرفای خودمونی, درد دل, گفت و گو, مسائل مربوط به نابینایان عزیز ارسال و , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

21 دیدگاه دربارهٔ «نامه ی سرگشاده ی جمعی از نابینایان دنیا برای دسترس پزیر شدن تلگرام. حتما بخوانید تا با هم در راه مناسبتر شدن تلگرام قدم برداریم.»

  1. سعید پناهی می‌گوید:

    درود و تشکر از بهنام برای منتشر کردن این پست.
    دوستانی هم که انگلیسی خوبی مثل خودم ندارن میتونن از متن زیر جناب چوبینی نوشتن استفاده کنن.
    تو آخرین ادیت باکس متن زیر را پیست نمایید.
    As you probably know, telegram is the most popular social app in Iran. but unfortunately, most of the blind folks can not use your app.
    the reason is so clear. The interface of the Telegram is unaccessible. In addition, most of the buttons and icons are unlabeled.
    please try to make telegram accessible for the blind.
    Thanks in advance for your close cooperation

  2. بهنام نصیری می‌گوید:

    ضمن تشکر از سعید، دوستان محدودیت نداره. تا الان ۲۰۲ نفر. کمه ها. هرچی بیشتر بهتر.

  3. سلام. گرچه من از تلگرام استفاده نمیکنم ولی به خاطر دوستان رفتم امضا نمودم تا این برنامه دسترس پذیر بشه

  4. مهدی عزیززاده می‌گوید:

    سلام با تشکر از بهنام عزیز بابت انتشار این اطلاعرسانی مفید. بنده و احمد هم امضا کردیم و تا الآن تعداد امضاها به ۲۵۰ نفر رسید. البته من از طرف یکی از دوستان بنام آقای میثم قربانی هم امضا کردم چرا که ایشون هم از تلگرام استفاده میکنند. متشکرم.

  5. vahidemperatoor می‌گوید:

    درود بهنام جان مرسی دمت گرم من هم با سه ایمیل این پتیشن را امضا کردم

  6. مهدی عزیززاده می‌گوید:

    مجدد سلام از طرف آقایان حمید و جعفر عباسی و طالب یداللهی هم امضا شد. تا این لحظه ۲۶۰ امضا ضمن اینکه خوب که دقت کردم تعداد امضاها لحظه به لحظه بیشتر میشود.

  7. سعید عقبی می‌گوید:

    سلام منم رفتم امضاش کردم ممنون از همه ی دوستان. با من ۳۶۸ نفر تا حالا امضا جور شده. تا ۵۰۰ تا کم مونده برسه.

  8. سلام بر شما خواهر بزرگوار! با یک مرورگر نمیشه دو بار ثبت نام کرد. اگه میخواید برای دوستتون ثبت نام کنید باید از یک مرورگر دیگه این کار رو بکنید

  9. میرهادی می‌گوید:

    سلام و تشکر بابت ارسال این پست.
    آیا امضا کننده باید نابینا باشد؟
    پیشاپیش از پاسخ شما ممنونم.

  10. مهدی عزیززاده می‌گوید:

    ضمن عرض سلام مجدد. من دیشب مهمانی بودم و تازه کامنت یک شب روشنی رو دیدم. باید عرض کنم بنده با همین یه مرورگرم که همانا MuzillaFirefox بوده, برای ۶نفر که خواستار امضای نامه شدند امضا کردم. منتها همانطوری که سید مجتبی ی عزیزم گفت: در حالت عادی با یه مرور گر نمیشه. باید اولاً با یه مرورگری که به راحتی بشه کوکی مرورگر رو پاک کرد وارد سایت مذکور بشید, بعد, شما بعد از هر امضایی که میکنید سایت رو ببندید و به قسمت app data برید و به پوشه muzilla برید و فایل cookies.sqlite رو که در پوشه مرور گر هست و در این مسیر قرار داره رو پاک کنید تا مجدد برا شما گزینه امضا ظاهر بشه.
    C:\Users\Darvish\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\3k0ssmx5.default\cookies.sqlite
    شما اگه
    این پست حقیر
    رو مطالعه بفرمایید بنظرم میتونید با همین مرور گر Muzilla Firefox برای هر تعداد افرادی که میخواید امضا کنید. منتها دقت کنید که باید ایمیلها حتماً متفاوت باشه. مثلاً نمیشه با یه ایمیل ۲تا امضا داشت.
    تشکر.

  11. امیر رضا رمضانی می‌گوید:

    سلام
    خب منم امضا کردم دیروز, ولی داشت دیرم میشد باید میرفتم, که الآن دارم کامنتشو میدم
    دوستان باید یه نکته ای رو هم در نظر داشته باشیم و اونم اینه که قبل از این petition کلی ایمیل به تلگرام بابت دسترس پذیر کردنه تلگرام برا نابیناها زده شده بود ولی هیچ کدوم به جواب نرسید
    شاید این petition چون سازماندهی شدست بتونه کاری کنه
    پس دست بجنبونید و همه امضاش کنید تا بلکه این آقایون یه کاری کردن

  12. رضا نظری می‌گوید:

    دوستان اگه با همون مرورگر میخواید ثبتنام کنید با یه ایمیل دیگه. ابتدا برید اول صفحه و اسم خودتونو پیدا کنید، روش اینتر کنید. بیاید پایین تا لاگ اوت رو پیدا کنید. اینتر کنید و برمیگردید به همون صفحه ثبتنام …

  13. بهنام نصیری می‌گوید:

    سلام.
    من یه آمار جالبی در آوردم بهتون بدم.
    تا الان از ۵۹۰ نفری که امضا کردند، ۱۷۰ نفر اون تیک دومیه رو زدن تا اسمشونو نشون بده. از این ۱۷۰ نفر، ۶۵ نفر ایرانی و ۱۰۵ نفر از کشورهای دیگه بودند.

  14. احمد جهاندار می‌گوید:

    سلااااااام آقا بهنام عزیز سپاسگزارم داداااشی.
    بنده هم امضا کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *