آخر پدر معتاد شده, بچه های نابینایش چه گناه دارند؟

سلام بچه های خوب.

دوستان عزیز، من باز هم با یک پست دیگر در مورد نابینایان عزیز خدمت رسیدم.

بخونید

این پست متاسفانه خیلی ناراحت کننده است اما باید چه کرد؟ به هر حال برید پست رو بخونید و خود قضاوت کنید.

من به تازگی در مورد یک خانواده چیزی رو شنیده ام که واقعً تاسف بار است. در این خانواده در حدود چهار نابینا زندگی میکنند که دو تای آن ها پسر و دو تای دیگر آن دختر هستند, متاسفانه پسر بزرگ این خانواده که در حدود هژده سال عمر دارد نیز نابینا هست, پسر دوم که هم نابینا میباشد در حدود ۱۵ سال عمر دارد دختران این خانواده که نیز نابینا هستند هر کدام بین هفت تا دوازده سال عمر دارند, این خانواده در یک ده به نام جاغوری در ولایت غزنین زندگی میکنند, اصلً مشکل از اینجا شروع میشود که این نابینایان عزیز از هرچه هست به دور واقع گردیده اند, این ها همه بیسواد هستند زیرا در محل سکونت آن ها هیچ مدرسه ی ویژه ی افراد نابینا وجود ندارد, در ضمن این عزیزان به مدارس عمومی هم نمیتوانند بروند زیرا اصلً امکانات برای درس خواندن ندارند. حالا شما شاید بگید خب بیاییند کابل, اما بشنوید از این بدبختی که این عزیزان دارند.
پدر این بچه ها بدبختانه معتاد هست و فعلً در کشور ایران به سر میبرد. این پدر نه از اولادش خبری دارد و نه هم برای آن ها پول و چیز های مورد نیاز شان رو فراهم میکند. این نابینایان عزیز از چند مورد خیلی رنج میبرند که این موارد عبارت اند از: یک این که مادر شون برای این ها غذا تهیه میکند مادر این بچه ها همه وقت میره دری خونه های این و اون تا برای بچه هایش یک چیزی بیاورَد تا اون ها بخورند. از دومین چیزی که این بچه ها رنج میبرند و حتا به خاطرش نمیتونند از خونه بیان بیرون این است که هر موقع که ایشون از خونه میان بیرون همه میگن پدر این ها به خاطر همین ها بود که رفت و معتاد شد, این حرف آن قدر روحیه ای این بچه ها رو ضعیف کرده که حالا نمیتونند حتا در بیرون از خونه به تنهایی راه برند.
خب حالا پدر این ها معتاده به این بچه ها چه ارتباط دارد؟ حالا باید این خانواده چکار کنند و باید آخر چی جوری از این همه غم نجات پیدا کنند؟
من در اینجا از شما عزیزان خواهش میکنم اگر راهی به ذهن تون رسید که میتونستید به این بچه ها و دختران کمک کنید لطفً دریغ نکنید.

تا پست دیگر موفق باشید.

درباره محمد هادی

سلام دوستان خوبم. این هم زندگینامه ای این جانب: نام من محمد هادی و نام خانوادگی من احمدی میباشد. من 24 سال عمر دارم و از کشور افغانستان در این سایت محبوب پست میذارم. بنده خیلی وقت هست که از سایت شبروشن و بعضی از سایت های دیگر نابینایی که در ایران فعال هستند بازدید میکنم, اما تنها این یکی دو هفته میشود که در این سایت پست میذارم و هدفم از پست گذاشتن و عضو شدن در سایت هم این بود که بیشتر با شما دوستان خب و با صفا در ارتباط باشم. در باره ای تحصیلاتم خدمت با سعادت شما عزیزان عرض شود که من اگر خدا بخاد امسال از مدرسه یعنی از کلاس دوازدهم فارغ میشوم و برای قبولی در دانشگاه امتحان میدهم. من دو برادر و یک خواهر دارم که خدا رو شکر آنان سالم هستند و تنها من نابینا هستم و دلیلش هم جنگ های چند سال قبل میباشد, من به مدت ده سال در مدرسه ای که ویژه ای نابینایان بود درس خوندم و سه سال هم میشود که در مدارس فراگیر با بچه های بینا مصروف درس خواندن هستم. ایمیل آدرس من هست: hadielham6@gmail.com و آی دی اسکایپم هم هست: hadi.elham2
این نوشته در اخبار, حرفای خودمونی, درد دل, دسته‌بندی نشده ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

5 دیدگاه دربارهٔ «آخر پدر معتاد شده, بچه های نابینایش چه گناه دارند؟»

  1. سلام داداش مرسی از بابت این پست دستت طلا.
    آخییییش اول شدم. گوش شیطون کر

  2. صادق می‌گوید:

    سلام من خیلی کنجکاو هستم که شما چگونه زندگی میکنید چه غضایی میخورید و شیعه هستید یا سنی
    یک کم از کشورتان برای ما صحبت کنید
    ما اینجا خیلی افغانی داریم که در ایران کار میکنند و خیلی هم پولدار هستند من پیشنهاد میکنم که به ایران بیایید موفق باشید تا همیشه

  3. سلام بر شما.
    مرسی از پستتون. واقعا نمیدونم منم چی بگم.

  4. vahidemperatoor می‌گوید:

    سلام محمد جان شرمنده که من درسته که مطالبت را خوانده ام ولی نظری ننوشته ام ولی نوشته های تو خیلی درد ناکه خیلی ناراحت میشم وقتی که میخونم فقط این راهنمایی از دستم برمیاد که شما نابینایان اگه امکان باشه برین به اینا یه امیدی بدین خیلی دلم میخواد که باهات در اسکایپ صحبت کنم انشا الاه خدمت میرسم موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *