بیست روش برای افزایش طول عمر


- 967 بازدید

سلام سلام به شب روشنیهای گل گلاب مهربون

خوب من اومدم با یک پست توپ توپ و مفید

امیدوارم که استفاده کنید و به دردتون بخوره.
خوب دیگه اگه می خواهید زیاد عمر کنید باید این کارها رو انجام بدید
آفرین
خوب بریم سر اصل مطلب

۲۰ روش برای طول عمر

۱-    ازدواج: مطالعات نشان می دهد که درصد مرگ و میر در افراد مجرد به طور بارزی بیشتر از افراد متاهل می باشد.
۲-    قهقهه زدن: محققان می گویند که خنده بهترین دارو است که موجب ارتقا پاسخ ایمنی ، کاهش قند خون ، افزایش جریان اکسیژن در بدن و بهبود کیفیت خواب می شود.
جریان متوسط خون در هنگام خندیدن و بعد از آن ۲۲% افزایش می یابد . در حالیکه استرس های روحی جریان خون را ۳۵% کاهش می دهد.
۳-    داشتن حیوان خانگی: فعالیت بدنی ناشی از مراقبت از این حیوانات یکی از راه های حفظ سلامت است. بعلاوه محبت کردن ویا تماشای حرکات جالب حیوانات منجر به
آرامش انسانها می شود و آنها دنیای بیرون از خود را نیز تماشا می کنند.
۴-    ترک سیگار: افرادی که سیگار می کشند تقریبا ۱۳ سال شانس زندگی را از دست می دهند. بعلاوه انواع بیماری های مزمن ناشی از مصرف سیگار نیز کیفیت عمر باقی
مانده را کاهش می دهد.
۵-    ورزش بیشتر: ورزش باعث تقویت قلب و افزایش پمپ خون می شود . کلسترول و فشار خون کاهش می یابد. عامل پیشگیری و کنترل دیابت است. ماهیچه ها و استخوانها
را تقویت می کند. آیا همه این مدارک کافی نیست تا گویای مزیت واقعی ورزش برای سلامت فرد باشد.
۶-    فعالیت مغزی: بازی شطرنج، مطالعه روزنامه، حل جدول از جمله فعالیت های مثبت مغز است. فعالیت های مغزی مانع از بروز آلزایمر می شود.
۷-    کمتر در معرض نورخورشید قرار گیرید: استفاده از کرم ضد آفتاب، عینک دودی  و کلاه لبه  پهن مانع از آسیب های ناشی از نور خورشید می شود و احتمال بروزسرطان
پوست (شایع ترین نوع سرطان) را کاهش می دهد.
۸-    ملاقات پزشک: ملاقات منظم پزشک عمومی می تواند شانس زندگی سالم را افزایش دهد. زیرا انجام معاینات توصیه شده توسط پزشک ، پیشگیری به موقع از بروز انواع
بیماری ها را میسر می کند.
۹-    خوردن ماهی: خوردن حداقل دو وعده غذایی ماهی در هفته بسیار مفید است. زیرا احتمال مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش می دهد. مانع از لخته شدن خون، کاهش
مقدار چربی و احتمال چاقی می شود. بعلاوه سرشار از مواد مغذی مثل سلنیوم، پروتئین و آنتی اکسیدان می باشد.
۱۰-    خوردن میوه ها و سبزیجات تازه: بروکلی ، کلم، موز و سایر میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ، مواد معدنی ، فیبر و آنتی اکسیدان می باشد.

۱۱-    تماس فیزیکی (در آغوش گرفتن): زوجهایی که برای مدتی تماس فیزیکی ساده مثل در آغوش گرفتن یا دست در دست برقرار می کنند کمتر دچار مشکلات قلبی و افزایش
فشار خون می شوند.
۱۲-    کاهش مصرف الکل : زیاده روی در مصرف الکل شانس زندگی بیشتر را کاهش می دهد.
۱۳-    خواب کافی: خواب کمتر از ۶ ساعت در شب تاثیر منفی بر سلامت فرد دارد و احتمال بروز دیابت را افزایش می دهد.
۱۴-    خوش بینی و تفکر مثبت: شانس زندگی افراد دارای این خصلت ۱۹% افزایش می یابد. این چنین افرادی کمتررنج می برند.
۱۵-    کاهش مصرف چربی: غذاهای کم چرب احتمال بروز بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
۱۶-    مراجعه به دندانپزشک: مراجعه مرتب به دندانپزشکی و معاینه دندانها از بروز انواع بیماری های دهان و دندان جلوگیری می کند. زیرا این بیماری ها به نوبه
خود منجر به بروز بیماری های تنفسی و قلبی می شود.
۱۷-    کنترل استرس : کنترل استرس به هر طریق ممکن مثل دریافت مشاوره ، مدیتیشن و یا ورزش شانس زندگی را افزایش می دهد. استرس باعث کاهش جریان خون ، افزایش
کلسترول ، کاهش فعالیت مغزی و ضعف سیستم ایمنی می شود.
۱۸-    برگشت به مدرسه: ادامه تحصیل و یا آموزش مداوم در زندگی کیفیت زندگی سالم را ارتقا می دهد.
۱۹-    خوردن ویتامین ها: ویتامین های مختلف مانع از بروز بیماری های قلبی میشود.یکی مولتی ویتامین خوب حاوی مواد معدنی ، آمینو اسید، عصاره گیاهی و سایر مواد
مغذی است.
۲۰-    نوشیدن چای: نوشیدن چای سبز احتمال بیماری های قلبی- عروقی  را کاهش می دهد

مرسی که حوصلتون کشید و تا آخر خوندید بایییـیییییـییییـییییی

اولین کسی باشید که این پست رو میپسنده!

Print Friendly, PDF & Email



  • این نوشته در پزشکی و سلامت, روان شناسی, علمی ارسال و , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

    17 پاسخ به بیست روش برای افزایش طول عمر

    1. آریا می‌گوید:

      درود بر ملیسا
      مرسی زیبا و کاربردی بود
      موفق باشی

    2. ثنا می‌گوید:

      سلاام ملیسا جون
      مرسی عزیز میگم قهقهه که کار شیطونه ههه ولی خنده رو هستم
      چای رو که ولش کن نمیگم الکل هم مطلقً بعد از خوردن ماهی هم خرما و عسل اینها فراموش نشه

    3. cheshmeh می‌گوید:

      سلام بر ملیسای خوب و مهربون.
      این نواردی رو که اشاره کردی بیشترش قابل دسترس و استفاده ازشون آسونه.
      البته من با خوردن ماهی مشکل دارم، در مورد ورزش کمی تنبلم، چای سبز دوست ندارم.
      مطلب خوبی بود، ممنون.

    4. عباس می‌گوید:

      سلاام ملیسا خانم گل آفرین به تو..به موارد خیلی خوبی اشاره کردی که توی زندگی ی روزمره میتونیم به کار ببریم

    5. یلدام می‌گوید:

      سلام گیگیلی
      نازی چقدر آموزنده بود ها
      چه چیزای جالبی رو ذکر کردی
      ایول
      خوشمان آمد
      شکلک تاب تابکی
      گاز گازکی
      شکلک نیشگون که

    6. امیر رضا رمضانی می‌گوید:

      سلام بر ملیسای عزیز
      مثل اینکه موارد ۱۲ و ۱۳ رو برا من نوشتی!
      ولی بگم که نمیشه! امکان نداره!

    7. ملیسا می‌گوید:

      سلاااااااام بر امیر رضای مهربون
      مرسی
      وای الکل بد هست جیییییییییییزه نه راستی جیز جیزه وای نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه
      بعدشم اینکه بخواب تا اعصابت آروم بشه یعنی اینکه بیشتر بخواب آفرین من رفتم
      بای بایییییییییییییییییییییییی داداییییییییی

    8. سعید پناهی سعید پناهی می‌گوید:

      سلام ملیسا خانوم.
      دیدین چی شدش.
      دیر جنبیدم.
      ۱۳ شدم.
      اه
      اه
      چه عدد نحسی.
      نه؟
      حالا بیخیال.
      مطلب آلی بود.
      مرسی.
      سیع میکنم تمرین کنم.

    9. ملیسا می‌گوید:

      سلام ج غ ج غ ه نه راستی هه چیزه مدیر سلاااام خوبی مدیر مدیر
      وای مدیر ایرادی نداره که سیزده شدی
      قشنگه دیگه تلقین نکن که زشته هااااااااا
      آفرین مدیر تمرین کن
      مرسی که میخوایی تمرین کنی
      هه من رفتم
      بای بایییییییییییییی مدیری

    10. powersoft می‌گوید:

      سلام بر ملیسا و دوستانن خودم ایول خوب بود من چایی سبز رو خیلی دوست دارم ماهی که دیگه نگو خیلییییی دوست دارم مخصوصا شوریده خیلی دوست دارمممم آها هیوون خونگی خیلی دوست دارم ولی فقت از نوع پرنده مثل مرغ و خروس جوجه و از اینا چون دیگه نمیخواد تو قفس برن خیلی دوست دارم چون از قفس بدم میاد الکل هم که نه نه نه واسه ما ایبه دیگه آها چنتا از موارد نمیشه مثلا یک شکلک بی زن موندن
      شکلک یه جوجه ناز و تپلی و مامان و باباش
      شکلک یه ماهی چاق و چله که داره سرخ میشه البته ماست باهاش نخورین
      آها لبنیات هم خیلی خوبه من اگه یک وعده قزایی از لبنیات استفاده نکنم نمیتونم قزا بخورم باید همیشه سر سفره دوق یا ماست باشه آها روقن هیوانی رو هم خیلی دوست دارم میریزم تو برنج یک حالی میده بهبه قابل توجه بد قزا ها
      ممنون ملیسا جون

    11. بهنام نصیری بهنام نصیری می‌گوید:

      سلام
      خیلی خوب بود
      اما ورزشو نیستم

    12. آمین می‌گوید:

      سلام ملیسا جون دو تا مورد اولا که من تمام این موارد رو رعایت می کنم الانم حدودا چهل سالمه بنظرت چند سال دیگه دخترم چند سالشه دوما معنیه اسم قشنگت چیه فدات

    پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green