اطلاعیه برگزاری کارگاه «پژوهش مشارکتی و به اشتراک گذاری اطلاعات» در بخش نابینایان کتابخانه ملی

بخش نابینایان سازمان اسناد و کتابخانه ملی درنظر دارد چهارمین دوره سلسله کارگاه «فناوری  های مرتبط با مطالعه و پژوهش ویژه افراد با آسیب بینایی» را با عنوان «پژوهش مشارکتی و به اشتراک گذاری اطلاعات در فضای مجازی» با تدریس سید مهدی صادقی نژاد، حسین عبدالملکی و امید هاشمی، پنج شنبه ۲۰ آبان ماه، از ساعت ۹ تا ۱۳ در محل بخش نابینایان کتابخانه ملی و به طور رایگان برگزار نماید.

بر این اساس در این کارگاه، ابتدا درباره «نحوه مشارکت نابینایان در کارهای پژوهشی با افراد بینا» بحث شده و سپس استفاده از  Dropbox و Google Drive و بخش های مختلف آن و استفاده از آن ها در پژوهش های مشارکتی توسط نابینایان آموزش داده می شود.

آموزش به اشتراک گذاری اطلاعات در برخی وبسایت های کاربردی با تاکید بر پژوهش و نیز شبکه های اجتماعی (فیس بوک، توییتر و…) بخش بعدی کارگاه را تشکیل می دهد. ارایه نکات و توصیه های کاربردی در زمینه «تعامل اجتماعی، نابینایان و پژوهش مشارکتی»، پایان بخش این کارگاه است.

خاطر نشان می‏سازد برای شرکت کنندگان در این کارگاه، گواهی علمی معتبر از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی اعطاء می‏گردد.

لذا علاقمندان جهت حضور در این کارگاه می‏ توانند از طریق پست الکترونیک Vi@nlai.ir  و شماره تماس  ۸۱۶۲۳۲۲۹ و ۸۱۶۲۳۲۳۱  جهت ثبت نام با بخش نابینایان کتابخانه ملی تماس حاصل فرمایند.

شایان ذکر است  دوره اول و دوم کارگاه «فناوری‏های مرتبط با مطالعه و پژوهش ویژه افراد با آسیب بینایی» در آبان و بهمن سال ۱۳۹۴ و دوره سوم این سلسله کارگاه، در مرداد ماه سال جاری در بخش نابینایان سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار گردیده است.

آدرس محل برگزاری کارگاه:

تهران، بزرگراه شهید حقانی، بعد از ایستگاه مترو، بلوار کتابخانه ملی، کتابخانه ملی، اداره کل اطلاع رسانی، طبقه همکف، بخش نابینایان

*توجه: پژوهش مشارکتی، و یادگیری روش استفاده صحیح از آن به شکل کارآمد و علمی می تواند در پیشرفتهای شغلی و اجتماعی افراد نابینا و کم بینا بسیار موثر بوده و کارآیی آنها در انجام کارهای علمی و پژوهشی با افراد بینا را دوچندان نماید.

همچنین، به اشتراک گذاری صحیح و هدفمند اطلاعات و استفاده صحیح از آن می تواند در بروز و نشان دادن توانمندیهای نابینایان به جامعه، به عنوان یک فرد فرهیخته و موثر در قالب فضای مجازی بسیار راهگشا باشد. بنابراین، شرکت در این کارگاه به عنوان یک مبحث نوین در راه توانمندی بیشتر نابینایان و ارائه و نشان دادن این توانمندیها به جامعه بالاخص در زمینه های علمی و تخصصی بسیار مفید می نماید.

 

این نوشته در اطلاع رسانی, مسائل مربوط به نابینایان عزیز ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

1 دیدگاه دربارهٔ «اطلاعیه برگزاری کارگاه «پژوهش مشارکتی و به اشتراک گذاری اطلاعات» در بخش نابینایان کتابخانه ملی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *