درخواست کمک در زمینه حل مشکل عدم توانایی ما نابینایان در خواندن مقاله ها در قالب pdf

با سلام

مدتیست که یکی از دوستانم که در مقطع دکترا مشغول به تحصیل میباشد از من درخواست کرده تا با شما عزیزان مشورت کنم و اگر راه حلی در زمینه خوندن فایلهای pdf توسط صفحه خوانها دارید ارایه بدید تا او هم استفاده کنه آخه به مشکل بزرگی برخورده چون اجبارا باید مقالات زیادی را مورد مطالعه قرار بده اما متاسفانه به خاطر عدم توانایی صفحه خوانها در خواندن فایلهای pdf به نوعی به بنبست خورده لطفا هر کدام از شما عزیزان میتونه راهنمایی کنه.

یا علی التماس دعا.

درباره علی محمد علمدار یزد

من علی محمد علمدار اهل استان یزد متولد 1361 علاقه مند به مطالب مذهبی میباشم در رشته موسیقی نیز فعالیت دارم و بیشتر کار با دانش آموزان را ترجیح میدهم چون قادر به برقراری ارتباطی صمیمی با دانش آموزان هستم
این نوشته در حرفای خودمونی, دسته‌بندی نشده, مسائل مربوط به نابینایان عزیز ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

5 دیدگاه دربارهٔ «درخواست کمک در زمینه حل مشکل عدم توانایی ما نابینایان در خواندن مقاله ها در قالب pdf»

  1. eagle می‌گوید:

    با درود. جناب علمداری باید بگم فایلهای PDF اگه عکسی نباشن کاملا برای ما نابینایان دسترسپذیر هستن. اونایی که عکسی یا اسکن شده هستن که نیاز به OCR دارن که خودت بهتر راهشو می دونی باید دست به دامن جناب گوگل بشی. و اما فایلهای PDF تایپی، نرم افزار Adobe Acrobat pro DC که بهتره روی کامپیوترهای ما نصب باشه چرا که هم PDF می سازه و هم اونا رو می خونه بهتره که جدیدترین و به روزترین ورژنش رو نصب کنین، اما وقتی یه فایلو با این نرم افزار باز می کنی، دسترس پذیری در حد ۶۰ ۷۰ درصد هستش، بعضی از خطها رو جا میندازه و بعضیا رو هم جا به جا به ما نشون میده. مثلا اگه اصل جمله این باشه: “سعید دیروز عمویش را دید بعد به زندان رفت.” ممکنه صفحه خوان اینجوری واست بخونه: “سعید به عموش رفت زندان دیروز دید.” خلاصه در درک همه جانبۀ کتاب ما رو دچار مشکل می کنه. پس چرا میگم باید نصب باشه؟ چون که خیلی راحت میشه فایلهای PDF تایپی رو با Microsoft word 2013 یا ۲۰۱۶ باز کرد ترجیحا ۲۰۱۶ چرا که من از این ورژن استفاده می کنم، وقتی نرم افزار adobe acrobat pro dc روی سیستم ما نصب باشه ورد ترجیحا ۲۰۱۶ خیلی راحت می تونه فونت فایلهای PDF رو تشخیص بده و اونا رو باز کنه در این حالت دسترس پذیری این فایلها برای ما نابینایان صد در صده. من تضمین می کنم. به دوستت بگو دو نرم افزار adobe acrobat pro DC + MSOffice 2016 رو نصب کنه بعدشم تمامی فایلای PDF تایپی رو با ورد ۲۰۱۶ باز کنه و صد در صد حالشو ببره. زنده باشی.

  2. مهدی عزیززاده می‌گوید:

    سلام دوست عزیز. منم کامنت eagle رو بسیار بسیار میپسندم. ضمن اینکه شاید نرمافزاری که چندی قبل آقای صفا نوشته بتونه برات مفید باشه. این برنامه همانطوری که مستحضری, رابط بین ما و گوگل هست, یعنی فایل pdf رو بهش میدیم, این برنامه خودکار به گوگل برا تبدیل میده و نهایتاً بعد از طی مراحلی به ما بصورت متنی ( docx, txt ) تحویل میده.
    البته بنظر میرسه کامنت دکتر مصدق کاملتر و جامعتر باشه. التماس دعا

  3. سعید پناهی می‌گوید:

    سلام و لاایک بسیار زیاد به جناب eagle .
    گوگل OCR هم متون اسکن شده رو خوب تبدیل نمیکنه.
    نمونه سوالهای پیامنور.

  4. زهرا آيت می‌گوید:

    سلام.
    مشکل pdf که واقعا مشکل بزرگیه و برای من که با کرک مخالفم فکر کنم حالا حالاها راهکاری نداشته باشه!
    یعنی متوجه نشدم تازه اگه microsoft word 2016 میتونه فایلای pdf فارسی رو نشون بده و دسترسپذیریش هم صد درصده دیگه چه نیازی به adobe acrobat reader?
    یکی توضیح بده ممنون میشم.
    خودم یک برنامه رایگان opensource سراغ دارم که به هیچ عنوان دسترسپذیر نیست.
    دعا کنین زودتر بتونم برنامه نویسی یاد بگیرم دسترسپذیرش کنم!
    حجمشم پنج مگابایت بیشتر نیست.
    وقتی رایگان میشه با پنج مگابایت به این هدف رسید چرا برنامه های کرک آفیس که خودش چند گیگ و adobe هم که ورژن خامش ۵۰۰ مگابایته نصب بشه دیگه نمیدونم چطوری بشه.

    • زهرا آيت می‌گوید:

      برنامه ای که آقای مهندس صفا هم نوشتن مسلما عالیه.
      ولی اینترنت لازم داره و حجمی که برای کار با گوگل نیازه یه مقدار کار رو برای اینترنتهای محدود ایران سخت میکنه.
      البته من که همیشه از زحمات ایشون تشکر میکنم و از بهترین افرادی هستن که من واقعا قبولشون دارم.
      ای کاش برنامشون رو آفلاین مینوشتن.
      یه برنامه که بتونه هم فایلای pdf متنی و هم تصویری رو یا خودش پشتیبانی کنه که با صفحه خوان بخونیم یا مثلا تبدیل به فرمتهای دیگه کنه.
      اون برنامه ای که گفتم فقط با جاز یا nvda cursor کار میکنه اونم برعکس میخونه!
      مثلا کلمه ترجمه رو خونده بود همجرت!
      به هر حال من قول میدم انشا‌الله اگه بتونم برنامه نویسی یاد بگیرم و خدا کمک کنه یا خودم یه چیزی بنویسم یا sumatra رو که گفته بودم درستش کنم.
      راستی چه نیازی به adobe برای ساختن pdf?
      جایگزین رایگان آفیس یعنی libreoffice که من دارم خودش تو منوی فایل export as pdf داره!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *