نابینایان به خدمات دولت هوشمند دسترسی پیدا خواهند کرد

اکنون در دورانی زندگی می کنیم که از آن با عنوان عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات یاد می شود. نفوذ این فناوری‌ها در جنبه های مختلف زندگی انسان باعث شده است که روش های ارتباط افراد، به طور کلی تغییر کند. امروز اجتماعات به جوامع علمی و شهروندان نیز به کاربران شبکه ای اطلاعاتی تبدیل شده اند و ادارات دولتی نیز مجبور به همگامی با این پیشرفت هستند.

در تعریف دولت الکترونیک آمده که استفاده دولت از فناوری‌های ارتباطی به‌منظور جابجایی اطلاعات بین مردم، سازمان‌ها و ارکان دولتی دیگر راهی است برای دیجیتالی شدن دولت. فاز اول این طرح در زمان وزیر پیشین ارتباطات «محمود واعظی» در مرداد ماه ۱۳۹۶ راه اندازی شد و در همان زمان وعده اجرایی شدن فاز دوم تا بهمن ماه سال جاری به مردم داده شد.

ایجاد فرصت‌های برابر میان شهروندان نابینا با سایر شهروندان
بنا به گفته واعظی در فاز اول دولت الکترونیک ۵۱ دستگاه با ۴۴۰ خدمت به بهره برداری رسیده که دستگاه‌هایی از جمله وزارت امور اقتصادی و دارایی، پست جمهوری اسلامی، ثبت احوال، بیمه بخشی از آنها هستند. یکی از مشکلات آغازین اجرای این طرح، عدم کارکرد آن برای روشن‌دلان با وجود قانون ماده ۱۳ مصوب مورخ ۱۵/۰۶/۹۶ بود که بالاخره بعد از گذشت مدت زمانی نسبتا طولانی به آن رسیدگی شده است.

در دنیا سیستم‌های گوناگونی برای استفاده نابینایان از اینترنت فراهم شده
به موجب این ماده قرار است درگاه ملی خدمات دولت هوشمند به‌عنوان پنجره واحد خدمات دولت به مردم، برای معلولان با آسیب بینایی تا هفته اول مهرماه سال جاری در دسترس آنها قرار بگیرد. همچنین طبق گفته وبگاه رسمی خدمات ملی هوشمند، راهنمای استفاده از این سامانه برای این عزیزان در حال تدوین است که پیش از اجرای طرح بر روی وبگاه قرار خواهد گرفت.

روشن‌دلان کشور هم درست مثل سایر هموطنان، برای خدماتی که دولت و سایر ادارات در اختیارشان قرار می‌دهد، هزینه می‌پردازند اما معمولا نادیده گرفته می‌شوند.دسترسی نابینایان به این سامانه موجب ایجاد فرصت‌های برابر میان شهروندان نابینا با سایر شهروندان شده و همچنین سبب رشد و پیشرفت تکنولوژی در این قشر از جامعه خواهد شد.
منبع: دیجیاتو

درباره سعید پناهی

با سلام. بنده سعید پناهی هستم. متولد 9 اسفند سال 1375. از علایقم میتونم بگم به اینترنت, مبایل, موزیک, بازیهای نابینایی,گوش کردن به رادیو و نمایش رادیویی و و و خعععععیلی چیزهای دیگه اشاره کنم. کلا با همه چی حال میکنم. رفیق بازم, و رفیقهای ثمیمی را بیشتر از داداشهای نداشتم, دوست دارم. زاده ی استان زنجانم و از 1 سالگی در کرج یا همون استان البرز زندگی میکنم. در حال تحصیل در مقتع کارشناسی علوم تربیتی هستم. عاشق مطالعه صفحات اینترنتی هستم. پیگیر اخبار علم و فناوری هستم. به علاوه که در اسکایپ هستم, تو واتساپ و تلگرام و اینستا هم هستم. خخخ. کلا مسنجر بازم. فکر کنم هدفم کلا از اندروید خریدن همین بوده. اردیبهشت 92 با ی n73 وارد دنیای نت شدم. و اون وقتها 3g و این حرفا نبود با gprs آهنگ دانلود میکردم. بعد توسط معرفی یکی از دوستانم با سایتهای نابینایی آشنا شدم. بعد مهر ماه بود که دیگه ماهور خریدم, باورتون نمیشه من تا مهر 92 هنوز صفحهخان فارسی نداشتم. با این که از سال 83 پای کامپیوتر بودم. میدونین چرا؟ چون اون وقتها نت نمیرفتم. بعد از مهر ماهم اسکایپ نصب کردم و کم کم همه را add کردم و با همه آشنا شدم. عاشق گفت و گو تو اسکایپ بصورت صوتی هستم. کمو بیش چت هم دوست دارم. بعد اوایل آذر ماه بود که تصمیم گرفتم ی سایت بزنم, اول چنتا بلاگ تست کردم, خوشم نیومد. بعد کم کم بسرم زد, برم رو وردپرس. بعد به کمک آقای سعید درفشیان اینجارو بنا کردیم. روز 17 آذر 1392 بود که اینجارو بنا کردیم. اون وقتها زیاد اینجا کسی نمیومد. بعد دوستان کم کم با اینجا آشنا شدن. و الان هم که دیگه ی خانواده ی بزرگ شدیم به نام, شب روشن. اینجا ی سریها بهم مدیر ارشد هم میگن. اما خودم قبول ندارم. ی نو گرداننده میشه اسممو گذاشت. بیخودی هندونه تو پاچمون میکنن ههه. من تقریبن 10 درصد بینایی دارم. و از خط بریل استفاده میکنم. فقط 5 سال ابتدایی را در مدرسه ی پویا مخصوص نابیناها و کم بیناها درس خوندم. بعدش دیگه بصورت تلفیقی در مدرسه ی عادی مشغول به تحصیل شدم. راستی یادم داشت میرفت, جهت تماس با من میتونین از راه های زیر استفاده کنین. ایمیل: saeedpanahi2200@gmail.com اسکایپ: saeed-panahi تلگرام: https://telegram.me/sp1000 اینستاگرام: https://www.instagram.com/saeed10055/ خوشباشید.
این نوشته در اخبار, اطلاع رسانی, اینترنت, حرفای خودمونی, گفت و گو, مسائل مربوط به نابینایان عزیز, معرفی ارسال و , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

1 دیدگاه دربارهٔ «نابینایان به خدمات دولت هوشمند دسترسی پیدا خواهند کرد»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *