دانلود آموزش برنامه معلمیار

عرض سلام خیلی خیلی خیلی خیلی پر انرژی و بااااااحاااااااااااال خدمت تمام شما نابینایان عزیز.
امیدواریم حالتون خوب خوب باشه.
امروز اومدم با آموزش صوتی نرم افزاری که تدریس منو متحول کرد.
خب. اول بیاییم این نرم افزارو از زبون برنامه نویسشجناب آقای سعید احمدی گل بشنویم.

کمی در باره معلمیار از زبان خود سازنده این نرم افزار.

cover

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمام اساتید و معلمان گرامی

با گسترش هرچه بیشتر فناوری اطلاعات در سالیان اخیر و ظرفیت ژرف آن در ارائه خدمات و گسترش روز افزون دستگاه های هوشمند همراه برآن شدم تا قدمی در راه خدمت رسانی به معلمین و مدرسین بردارم و نرم افزار معلم یار را طراحی و اجرا کردم.

نرم افزار معلم یار چیست ؟

نرم افزار معلم یار یک اپلیکیشن اندرویدی است که می توان تمام فرایند های آموزشی و تربیتی کلاس های درس را در آن ثبت کرد و سپس نرم افزار محتوای معنادار و همچنین خدمات ارتباطی با اولیا را در بستر اینترنت و شبکه های تلفن همراه ارائه می نماید.

جامعه ی هدف این نرم افزار آموزگاران ، دبیران ، اساتید مراکز عالی ، مدرسین مراکز آموزشی و دانش آموزان می باشد.

از جمله اطلاعاتی که می توان در نرم افزار ثبت کرد :

۱) قابلیت پشتیبان گیری

فرض کنید به هردلیلی نرم افزار پاک شد،نگران از دست دادن اطلاعات نباشید. نرم افزار این امکان را می دهد که از همه ی داده ها پشتیبان تهیه کنید و در این گونه حوادث با وارد کردن نسخه ی پشتیبان به راحتی نرم افزار را به حالت دلخواهتان برگردانید.

این نسخه های پشتیبان گرفته شده در کارت حافظه ذخیره می شوند و به طور معمول با حذف نرم افزار هم پاک نمی شوند مگر اینکه خود کاربر به صورت دستی از فایل منیجر برای اینکار استفاده کنید.نرم افزار به محض نصب فایل های پشتیبان موجود در دستگاه را شناسایی می کند.

۲) پشتیبانی از آخرین روش های رسمی ارزشیابی کشور

نرم افزار از روش های ارزشیابی توصیفی ( خیلی خوب ،خوب ،قابل قبول ،نیاز به تلاش بیشتر ) و کمی و تلفیقی پشتیبانی می کند.

۳) ثبت عملکرد و فعالیت دانش آموزان / دانشجویان همراه با مستندات

مدرس می تواند فعالت ها و عملکرد دانش آموز را ثبت نماید .اگر مستندات تصویری هم موجود است می تواند آن را ثبت نماید.برای مثال یکی از دانش آموزان کاردستی ساخته است می توانید توضیحات آنرا ثبت نمایید سپس چند عکس توسط دوربین دستگاه بیندازید و به عنوان مستندات فعالیت در نرم افزار ثبت کنید این مستندات می تواند از گالری هم انتخاب شوند.

۴) ثبت امتحانات

می توانید امتحانات کلاسی را در نرم افزار ثبت کنید آنها را ویرایش کنید نرم افزار میانگین کل کلاس در آن امتحان را به شما میدهد همچنین نمودار دایره ای زیبایی بر اساس فراوانی از امتحان ارائه می دهد تا تفسیر امتحان را بر عهده ی خود مدرس بگذارد.و این عمل را برای او تسهیل کند.

و هچنین میانگین کل کلاس در کل امتحانات  یک ماده ی درسی و همچنین نمودار دایره ای مربوط به آن را به شما ارائه می دهد تا ببینید بچه ها در کدام دروس خوبند و در کدام دروس مشکل دارند تا برای آن درس برنامه ریزی کنید .

۵ ) صدور و ارسال دعوتنامه حضور درجلسه برای اولیا

کافی است فقط موضوع جلسه ،زمان و محل برگزاری جلسه و سایر نکات مربوط به جلسه را وارد کنید سپس دانش آموزان گیرنده دعوتنامه را تایین کنید و سپس با کلیک بر روی یک دکمه نرم افزار به تعداد دانش آموزان انتخابی دعوتنامه می سازد و سپس  شما انتخاب می کنید که دعوتنامه ها جهت چاپ در دستگاه ذخیره بشوند یا برای اولیا ایمیل شوند یا برای اولیا پیامک شوند یا هرسه اینها صورت بگیرد.

۶ ) صدور گزارش تحصیلی ( کارنامه )

دانش آموزانی که می خواهید برایشان کارنامه صادر کنید را انتخاب کنید .بازه زمانی گزارش را تعیین کنید برای مثال از مهر تا آذر ،سپس مشخص کنید که چه سرفصل هایی می خواهید جهت گزارش گیری بررسی شوند ( نظیر امتحانات ،شایستگی های عمومی ، غیبت ها ، حضور اولیا و … ) سپس تایین کنید که می خواهید کارنامه ها را به اولیا ایمیل کنید یا جهت چاپ روی دستگاه اندروید ذخیره شوند یا هر دو عمل اتفاق بیفتد سپس با تایید شما عمل گزارش گیری صورت می گیرد.

۷) ارائه نمودار خط شکسته روند پیشرفت دانش آموز به تفکیک ماه به ماه

نرم افزار یک نمودار خط شکسته به تفکیک ماههای سال تحصیلی ( از مهر تا شهریور ) ارئه می دهد و روی آن روند صعودی یا نزولی و میزان نوسانات وضعیت دانش آموز در امتحانات را ارائه می دهد.

۸) ثبت غایبین امروز و روزهای دیگر

غایبین امروز را مشخص کنید و سپس انتخاب کنید که اعلان غیبت برای اولیا ایمیل شود یا پیامک شود یا هر دو عمل اتفاق بیفتد.یا فقط در سیستم ثبت شود.

۹)  ثبت دروس و کتابهای درسی

مدرس می تواند کتابهای درسی  خود را با نام ،تعداد صفحات،تعداد ماههای تدریس و همچنین ماه شروع تدریس را ثبت کند نرم افزار به صورت خودکار محتوای کتاب را برای تدریس بودجه بندی می کند.

۱۰) آیتم های شایستگی های عمومی و ثبت موارد مربوط به آن

مدرس در این قسمت می تواند آیتم های تربیتی و اخلاقی و آموزشی را جهت ارزشیابی وارد کند.آیتم هایی مثل حضور به موقع ،اهتمام در انجام تکالیف ، رعایت نظافت شخصی ، مسئولیت پذیری ، مشارکت گروهی ، کتابخوانی و …..

۱۱ ) ثبت برنامه هفتگی

مدرس می تواند برنامه ی  هفتگی دروس را ثبت نماید سپس آن را در جدولی مشاهده نماید همچنین می تواند این جدول برنامه هفتگی را در دستگاه خود با پسوند (html) ذخیره کند و سپس به تعداد دانش آموزان به وسیله ی پرینتر چاپ نماید.

۱۲ ) ثبت جلسات با اولیا

مدرس می تواند جلساتی را که برای اولیا برگزار می کند با ذکر جزئیاتی همچون موضوع جلسه ، ساعت و محل برگزاری و تعداد حاضرین در جلسه و ثبت اولیای حاضر و غایب در جلسه

۱۳ ) ثبت حضور ولی دانش آموز  ( انفرادی )

گاهی اوقات اولیای دانش آموز جهت بررسی وضعیت تحصیلی و تربیتی فرزندانشان در مدرسه حضور می یابند شما می توانید این موارد را در نرم افزار ثبت کنید.

۱۴ ) یادداشت های مدرس

یادداشت های خود را با ثبت موضوع و توضیحات و زمان ثبت کنید تا فراموش نکنید.

۱۵ ) بارم شمار کمی

۱۶ ) میانگین گیر توصیفی

۱۷ ) ارسال تکالیف و نمونه سوال و پیک آدینه و …. به دانش آموزان در نسخه ۱٫۲

در نسخه ی جدید ابزاری اضافه شده تحت عنوان ( اطلاع رسانی ) که در صفحه ی لیست فراگیران است .از طریق آن می توانید تعدادی از دانش آموزان یا همه ی آنها را انتخاب و برای آنها ایمیل گروهی بفرستید و یک فایل Word یا PDF و فشرده یا تصویر ارسال کنید که می تواند این فایل یک نمونه سوال یا تکلیف و یا هرچیزی باشد.

۱۸ ) ارسال پیامک گروهی با متن دلخواه به همه ی دانش آموزان یا گروهی از آنها در نسخه ۱٫۲

شما می توانید از طریق ابزار اطلاع رسانی به همه یا تعدادی از دانش آموزان که انتخاب کرده اید پیامک بفرستید و متن پیامک کاملا اختیاری و توسط شما وارد میشود.

هم اکنون در کافه بازار – ایران اپس – مایکت

نکته : حتما نرم افزار را از طریق مارکت ها دانلود کنید و از دریافت آن از طریق بلوتوث و … خودداری کنید زیرا در خرید دچار مشکل می شود.

خب. حالا بریم سراغ کامنتی که من تو سایتشون دادم.

دیدگاه من در سایت منیرا

    • ژانویه ۱۲, ۲۰۱۷ در۹:۵۸ ب.ظ

      پیوند یکتا

      سلام و خسته نباشید خدمت شما همکار محترم.
      این پیام، مقداری طولانی خواهد شد. پس خواهشمندم تا پایان بخوانید و مرا تا پایان تحمل کنید.
      من یک نابینا هستم و با این حال، شغلم معلمی است. من دبیر قرآن- دینی و عربی دوره اول متوسطه یعنی همان راهنمایی سابق هستم و به بچه های عادی تدریس میکنم و سابقه کاری من پنج سال بیشتر نیست.
      تا سال پیش، مجبور بودم فعالیتهای بچه ها و نمراتشان را به خط بریل برای خودم بنویسم و پایان هر ماه، با چه مشقتی از یک بینا کمک می گرفتم تا محتویات نوشته هایم را برایش بخوانم و او وارد دفاتر نمره و آموزشی کند.
      تا اینکه اواسط مهرماه امسال، به صورت شانسی عبارت «دانلود نرم افزار دفتر نمره برای اندروید» را سرچ کردم و تصادفا به شاهکار شما رسیدم و تا پایان دوره آزمایشی با آن کار کردم. با رضایت کامل، آن را خریداری کردم و با نرم افزار مشابه و غیر قابل مقایسه «کلاس من» و این نرم افزار بی بدیل، مشغول کلاسداری شدم.
      صحبتم را اینگونه جمع کنم و وارد پیشنهادها شوم.
      این شاهکار شما، اگر برای دیگران تنها یک نرم افزار است، برای من جنبه تغییر در روش تدریس بود. زیرا:
      ۱٫ دیگر جلوی اولیا دست به خطی نمی بردم که برای آنها مفهوم نبود. دیگر اعتراضی نمیشنیدم که ما از کجا بفهمیم شما چه نمره ای به فرزندم داده اید.
      ۲٫ یک فایل اکسل، جانشین ساعتها کار من شد. جایگزین ساعتها نشستن و خواندن تاریخها و جملاتی که خواندنشان برای یک فرد بینا کسل کننده بود.
      ۳٫ نمودارهای تحلیلی معلمیار مرا در تحلیل نمرات و نتایج کلاسم یاری کرد.به هر حال، من از شما بابت این شاهکار فوق العاده کمال تشکر را دارم.
      و اما چند پیشنهاد:
      ۱٫ امکان مشاهده پرسشهای کلاسی در یک روز مانند امتحانات فراهم شود.
      ۲٫ اگر شیوه ارزشیابی این نرم افزار با شیوه قرار گیری برنامه هفتگی در نرم افزار «کلاس من» ترکیب شود، من به شخصه آن نرم افزار را حذف میکنم.
      ۳٫ قابلیت گذاشتن مثبت یا منفی کلاسی اگر نیست اضافه شود. شاید هم باشد و من طرز کارش را ندانم.
      ۴٫ اگر ممکن باشد، برای پرسش کلاسی هم مثل امتحانات، نیازی به انتخاب و کلیک روی اسامی دانش آموزان نباشد. در واقع، جلوی اسم هر دانش آموزی نمره نخورد، از نمایش نتایج حذف شود. در امتحانات، به صورت عدم حضور نمایش می یابد. ولی می توان اینها را در نمایش نتایج پرسش کلاسی حذف کرد. چنانکه وقتی همه اسامی را انتخاب می کنیم و از چند نفر فقط می پرسیم، همین اتفاق می افتد. در واقع پیشنهاد من این است که بشود بدون کلیک کردن روی اسم دانش آموز، به همه نمره داد یا اینکه به راحتی فیلدها را رها کرد. در واقع، گزینش پیش از نمره دادن اتفاق نیفتد. زیرا برای اجرای شیوه پرسش از داوطلبان به مشکل می خوریم. اگر نامفهوم است، راه ارتباطی ای معرفی کنید تا بیشتر توضیح دهم.
      با تشکر فراوان.
      بهنام نصیری.
       …***
        استقبالی که آقای احمدی عزیز از کامنت من کرد، و اون حس انساندوستیش در مواجهه با درخواست یک نابینا هم بماند. چون تو تلگرامه و من نمیدونم چی جوری نشونتون بدم.
      اما قبل از اینکه آموزشو تقدیم حضورتون کنم، ازتون چند تا خواسته دارم.
        بارها و بارها جناب احمدی تو کانال تلگرامیشون و وبسایت منیرا فرمودند که کرک این نرم افزار، حرامه. ما نابیناها که همه چیزمون کرکه، بیاییم حد اقل واسه یه بارم که شده، با این بزرگوار همراهی کنیم و همچین برنامه با ارزشی رو به قیمت فوق العاده ارزون تقریبا ۶۵۰۰ تومن بخریم.
        آخر کامنتم توی اون سایت، چند تا پیشنهاد دادم که آقای احمدی با منطق و متانت جواب دادند که تعداد کاربرایی که چنین پیشنهادی داده باشن کمه و ما به نظر اکثریت جلو میریم. خواستم هر کس از این برنامه استفاده کرد، با استفاده از خود برنامه یا از کامنتهای همین پست، به این عزیز برسونیم که تعداد معلمین نابینای ایران کم نیستند و ما به هیچ وجه نمیخوایم برنامه رو برا ما customize کنن. فقط میخوایم بشهکاریکرد که این پیشنهادا با حفظ ظاهر خود برنامه عملیاتی بشه.

      و حالا آموزش.

        کیفیت عالی، حجم ۶۱٫۳۷mb
        کیفیت متوسط، حجم ۳۰٫۶۹mb
      زمان۱ ساعت و ۷ دقیقه و ۲ ثانیه

      موفق باشید و مثل همیشه، دلتون سفید

درباره بهنام نصیری

سلام من بهنام نصيري متولد 16/5/1371 از قزوين. دوران كودكي قبل از مدرسه رو مثل بيشتر ما نابيناها، با گريه و غم و نا اميدي اطرافيانم ميگذروندم كه ديگه ازش نگم بهتره. خيلي بد بود. پيش دبستاني (يا همون آمادگي خودمون) رو توي مدرسه استثنايي انديشه توي شهر صنعتي البرز (كه اصلا مخصوص نابيناها نبود و براي تمام معلوليتها غير از بينايي طراحي شده بود) گذروندم و كم كم پيشرفت كردم. ديگه همه باورم كرده بودن و دوستم داشتن. چون تو دوران بچگي، به بچه فوق العاده باهوش، شيرين و تو دل برو بودم. مثل بچگي همه شماها. زندگيمو خيلي راحت ادامه دادم. تا كلاس پنجم ابتدايي، تو مدرسه ناشنوايان باغچه بان قزوين، كه نابيناها هم همونجا درس مي خوندن، درس خوندم.سال پنجم و سه سال راهنمايي رو تو مدرسه نابينايان بياضيان و سال اول دبيرستان رو تو مدرسه شاهد پيامبر اعظم شهر خودمون (محمديه) ادامه دادم. سال دوم وارد شهيد محبي شدم و به خاطر افت معدل، سال سوم به قزوين برگشتم و تا آخر دوره پيش دانشگاهي، تو دبيرستان نمونه دولتي علامه جعفري مشغول به تحصيل شدم. سال 90 تو كنكور، با رتبه 1195 توي دانشگاه بين المللي امام خميني قزوين، رشته فقه و حقوق قبول شدم و الان كه واستون مينويسم، کارشناس رشته فقه و حقوق اسلامی از دانشگاه هستم و معدل کارشناسیم هم 16.88 شد و کارشناسیمو تابستون 94 گرفتم. خوب از تحصيل كه بگذريم، بگم براتون كه من تو دوران مختلف زندگيم، به موسيقي و قرآن خيلي علاقه نشون مي دادم و توي هر دوش مقام زياد كسب كردم. فك نكنيد بيكارمو دنبال كار ميگردم! من از سال 90 تو هنرستان و دبيرستان كتاب مبين تو شهر قزوين، مشغول تدريس درس قرآن به بچه هاي هنرستاني و دبيرستاني (دوره اول) هستم. اونم به بچه هاي عادي! اگه ميخوايد يه كمم درباره شخصيتم بدونين، همين بس كه ميتونم با هر جور آدم كنار بيام، جوري كه از با من بودن معذب نباشه. تا دلتون بخواد شوخم. واسه همه شما آرزوی موفقیت می کنم. gmail: b.nasiri71@gmail.com skype: behnamnasiri.1371
این نوشته در آموزش, اندروید, حرفای خودمونی, دانلود, درد دل, صوتی, مسائل مربوط به نابینایان عزیز, معرفی, نرم افزار ارسال و , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

10 دیدگاه دربارهٔ «دانلود آموزش برنامه معلمیار»

  1. سعید پناهی می‌گوید:

    سلام بهنام جون.
    اولا خیلی خوشحالم که جزو اولینها هستم که تو این پست دارم بهت کامنت میدم.
    دوم: این نرم افزار واقعا فوق العاده هستش برای معلمین عزیز.
    سوم: واقعا جاداره ی خسته نباشید و خداقوت بهت بگم که با این که ممکنه استقبال از این نرم افزارها بخاطر تخسسی بودنشون کم باشه ولی باز ساعتها وقت جهت آموزشش گذاشتی.
    دستت درد نکنه و و از دوستان میخوام با اشتراک گذاری این پست و این آموزش این نرم افزار و این آموزش مفید رو به دست تمامی معلمان بینا و نابینا برسونن تا گره ای از گره هاشون باز بشه.

    • بهنام نصیری می‌گوید:

      سلام. خیلی خیلی چاکرم سعید جان.
      نمیدونم چی جوری بگم که باور کنی. کامنتت از همه کامنتای قبلیت به دلم بیشتر نشست.
      نه اینکه قبلا بد کامنت میدادیا.
      نه اینکه چون ازم تشکر کردی ذوق کردما. البته اون که هست. اما دلیل اصلی نیست.
      خوشحال شدم. روحیه گرفتم. چون جنس آموزشمو درک کردی عزیزم.
      چاکرم بمب انرژی.

  2. مهدی عزیززاده می‌گوید:

    سلام بهنام جان. واقعاً تشکر از پست به این مفیدی که زدی. امیدوارم در کارهات روز به روز موفق باشی. التماس دعا.

  3. حسین مهدوی می‌گوید:

    سلام خدمت بهنام عزیز بسیار بسیار ممنونم از پست قشنگت موفق باشی عزیز

  4. میلاد نصرتی می‌گوید:

    بهنام جان کل آموزش ی طرف ولی تو نمیدونی اگه ما آدم بشیم جناب عالی تنها میمونی؟؟
    راستی سلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *