ساخت دستگاه رهیاب نابینایان، گامی در جهت دسترس پذیر کردن اماکن شهری

دستگاه رهیاب نابینایان با نام مستعار «بیا بیا» شامل یک گیرنده و یک فرستنده یعنی ریموت کنترل است. گیرنده باید در مکان های شهری که محل تردد نابینایان می باشد نصب شود. ریموت که شبیه ریموت های درب پارکینگ است در جیب نابینا قرار می گیرد یا به بند عصای او متصل می گردد. وقتی در یک جای شهر، مثلاً در نزدیکی منزل، محل کار، انجمن نابینایان، کلینیک چشم پزشکی، سازمان های دولتی، فرودگاه، چهارراه ها و غیره، فرد نابینا در پیدا کردن محل دقیق درب ورود یا چراغ راهنما یا خط کشی عابر پیاده یا ایستگاه اتوبوس مشکل داشته باشد کافی است دکمه روی ریموت را فشار دهد و با این کار دستگاه را متوجه حضور خود نماید. به محض این که دستگاه متوجه حضور فرد نابینا شود شروع به ایجاد هشدارهای صوتی ملایمی به صورت صدای بوق می کند که نابینا را به سمت خود فرا می خواند. تفاوت رهیاب با دستگاه های کلیدیاب (Key Finder) موجود در بازار این است که تمام ریموت ها و رسیورهای رهیاب با یکدیگر سازگار هستند در حالی که رسیورهای کلیدیاب فقط برای یک ریموت کنترل و یک شخص قابل استفاده می باشد. اگر یک نابینا یا یک سازمان شهری در هر جای دنیا دستگاه رهیاب را نصب کند تمام نابینایانی که ریموت کنترل رهیاب را داشته باشند می توانند از آن استفاده نمایند.

این وسیله توسط جواد حسینی به عنوان سرمایه گذار و ایده پرداز با کمک یک مهندس الکترونیک ساخته شده است و هم اکنون از فروشگاه ایران نوپندار قابل خریداری می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید گیرنده می توانید روی این لینککلیک کنید. خرید ریموت کنترل با کلیک و رفتن به این لینک امکان پذیر است. قیمت های سایت در حال حاضر فقط شامل قیمت تمام شده می باشد و کارمزدی روی آن لحاظ نشده است. در عین حال، جواد حسینی ۱۰ درصد از قیمت را به عنوان تخفیف برای خریداران یک ماه آینده در نظر می گیرد یعنی بعد از یک ماه، قیمت ها خودبخود ۱۰ درصد بیشتر خواهد شد. مهندس الکترونیک که نخواست اسم او آورده شود نیز ۱۰ درصد را از طرف خود به عنوان تخفیف برای دوستان نابینا لحاظ می کند لذا با وارد کردن کلمه mohammad تماماً با حروف کوچک، در قسمت کد تخفیف در سبد خرید خود می توانید ۱۰ درصد تخفیف بگیرید یعنی رسیور و ریموت را به جای ۱۰۰هزار و ۲۰هزار تومان، با قیمت های ۸۰هزار و ۱۶هزار تومان خریداری نمایید. کلیه خریدها مشمول ۳۰ روز ضمانت رضایت و یک سال ضمانت سخت افزاری از طرف نوپندار می باشد. به قیمت های فوق، ۱۲هزار تومان هزینه پستی اضافه می شود.
طرز کار عملی دستگاه را می توانید در زیر گوش دهید یا با کلیک روی این لینک دانلود کنید.

در پایان یادآوری می شود که این دستگاه برای صرفه جویی در هزینه و در مصرف باتری، به صورت سخنگو ساخته نشده ولی می توان انواع مختلفی از امکانات و راهنماهای سخنگو را برای نسخه های آتی طراحی و تعبیه کرد. ما آمادگی کامل برای مجهز کردن مکان های عمومی و شهری از جمله فرودگاه ها، خیابان ها و غیره به تجهیزات هوشمند و سخنگو داریم که بتواند حضور نابینا را در محیط تشخیص دهد و آنها را در پیدا کردن جهت ها و مسیرها هدایت نماید.

درباره جواد حسینی

من جواد حسینی متولد 14 آذر 1361 در شیراز و فارغ التحصیل رشته مهندسی آب دانشگاه آزاد شیراز هستم. به دلیل فامیل بودن والدینم از 20 سالگی بر اثر RP به تدریج نابینا شدم و به شهر شب های روشن پیوستم تا دوستان خوبی مثل شما پیدا کنم. چند سالی کارهای پژوهشی برای موسسات دانشگاهی انجام می دادم و اکنون حدود 9 سال است با موسسات بین المللی به عنوان مترجم و جهت ناشرین به عنوان گوینده و دوبلور فیلم های آموزشی فعالیت می کنم. از سال 87 یک شرکت و فروشگاه آنلاین دارم که با کلیک روی نام نوپندار می تونید اون رو ببینید. از سال 91 با سایت ایران راوی در خدمت نابینایان کشور هستم. اطلاعات بیشتر درباره جواد حسینی
این نوشته در اخبار, اطلاع رسانی, فناوری اطلاعات, مسائل مربوط به نابینایان عزیز ارسال و , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

6 دیدگاه دربارهٔ «ساخت دستگاه رهیاب نابینایان، گامی در جهت دسترس پذیر کردن اماکن شهری»

  1. عباس می‌گوید:

    سلام آقای حسینی تشکر از لطفتان.

  2. سمعک می‌گوید:

    سلام عرض ارادت
    من از وجود این سایت بینهایت متشکرم

  3. متشکر از محتوای خوبی که در وبسایتتون قرار دادید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *