آموزش تغییر DNS برای افزایش سرعت اینترنت

روز گذشته خبر رسید که کمپانی کلاودفلیر از سرویس DNS جدید خود در آدرس ۱٫۱٫۱٫۱ رونمایی کرده است. همان طور که در خبر مربوط به این معرفی خواندید تمرکز اصلی کلاودفلیر در معرفی این سرویس افزایش امنیت کاربران در هنگام استفاده از اینترنت و همچنین افزایش سرعت دسترسی آنها به شبکه جهانی وب عنوان شده است. تصمیم به تغییر در DNS مورد استفاده عموما توسط ارائه دهندگان سرویس های اینترنت گرفته شده و برای همه کاربران اعمال می شود. اما می توانید به صورت دستی نیز با تغییر DNS اندکی افزایش در سرعت دسترسی به وب سایت ها را تجربه کنید. هر چند شاید این تغییرات آن طور که انتظار می رود محسوس نباشند اما امتحان آنها خالی از لطف نیست. بهترین راه تغییر DNS از طریق تنظیمات مودم و روتر است؛ این کار کمک می کند تمامی دستگاه های استفاده کننده از شبکه به صورت خودکار از DNS جدید استفاده کنند و نیازی به تغییر دسترسی هر دستگاه به صورت دستی نباشد.

دسترسی به بخش تنظیمات DNS در مودم هایی با برندهای مختلف از مسیرهای گوناگونی صورت می پذیرد. با این حال روال کلی آنها تقریبا به یک صورت است. برای این کار ابتدا یک مرورگر باز کرده و در محل تایپ آدرس وب سایت ها (آدرس بار) ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ را تایپ کنید (این کار در همه مودم ها یکسان است). سپس به یک نام کاربری و رمز عبور نیاز دارید که در صورت تغییر ندادن آن در گذشته به صورت پیش فرض admin هستند (هم نام کاربری و هم رمز عبور). پس از این کار وارد صفحه تنظیمات مودم می شوید.

صفحه تنظیمات برای هر برند مودم متفاوت است و حتی بسته به نسخه فیرمور ممکن است مودم های یک برند هم دارای صفحه تنظیمات متفاوتی باشند. با این حال معمولا در بخش advanced می توانید گزینه ای با عنوان DNS Setup را پیدا کنید (در مودم های D-Link از این مسیر قابل دسترسی است و برای مثال در مودم های TP-Link از مسیر Interface Setup و سپس DHCP و در مودم های Linksys از مسیر Basic Setup می توانید بخش تنظیم DNS را مشاهده کنید). پس از رسیدن به این صفحه تنظیمات مشاهده می کنید که DNS به شکل خودکار یا اتوماتیک برای مودم تنظیم می شود اما شما باید آن را به صورت دستی وارد کنید. برای این کار می توانید از DNS های زیر استفاده کنید:

Google DNS:
Primary: 8.8.8.8
Secondary: 8.8.4.4

OpenDNS
Primary: 208.67.222.222
Secondary: 208.67.220.220

Cloudflare
Primary: 1.1.1.1
Secondary: 1.0.0.1

پس از انجام این کار ابتدا تنظیمات را با کلید save ذخیره کرده و سپس یک بار مودم را روشن و خاموش کنید. توجه داشته باشید که ممکن است یک آدرس DNS توسط سرویس دهنده اینترنت شما فیلتر شده باشد که در این صورت نمی توانید به هیچ وب سایتی دسترسی داشته باشید. در صورت بروز چنین اتفاقی مجددا از همین مسیر تنظیم DNS را روی حالت اتوماتیک قرار دهید و پس از ذخیره کردن مودم را ریست کنید.
منبع: سخت افزار

درباره سعید پناهی

با سلام. بنده سعید پناهی هستم. متولد 9 اسفند سال 1375. از علایقم میتونم بگم به اینترنت, مبایل, موزیک, بازیهای نابینایی,گوش کردن به رادیو و نمایش رادیویی و و و خعععععیلی چیزهای دیگه اشاره کنم. کلا با همه چی حال میکنم. رفیق بازم, و رفیقهای ثمیمی را بیشتر از داداشهای نداشتم, دوست دارم. زاده ی استان زنجانم و از 1 سالگی در کرج یا همون استان البرز زندگی میکنم. در حال تحصیل در مقتع کارشناسی علوم تربیتی هستم. عاشق مطالعه صفحات اینترنتی هستم. پیگیر اخبار علم و فناوری هستم. به علاوه که در اسکایپ هستم, تو واتساپ و تلگرام و اینستا هم هستم. خخخ. کلا مسنجر بازم. فکر کنم هدفم کلا از اندروید خریدن همین بوده. اردیبهشت 92 با ی n73 وارد دنیای نت شدم. و اون وقتها 3g و این حرفا نبود با gprs آهنگ دانلود میکردم. بعد توسط معرفی یکی از دوستانم با سایتهای نابینایی آشنا شدم. بعد مهر ماه بود که دیگه ماهور خریدم, باورتون نمیشه من تا مهر 92 هنوز صفحهخان فارسی نداشتم. با این که از سال 83 پای کامپیوتر بودم. میدونین چرا؟ چون اون وقتها نت نمیرفتم. بعد از مهر ماهم اسکایپ نصب کردم و کم کم همه را add کردم و با همه آشنا شدم. عاشق گفت و گو تو اسکایپ بصورت صوتی هستم. کمو بیش چت هم دوست دارم. بعد اوایل آذر ماه بود که تصمیم گرفتم ی سایت بزنم, اول چنتا بلاگ تست کردم, خوشم نیومد. بعد کم کم بسرم زد, برم رو وردپرس. بعد به کمک آقای سعید درفشیان اینجارو بنا کردیم. روز 17 آذر 1392 بود که اینجارو بنا کردیم. اون وقتها زیاد اینجا کسی نمیومد. بعد دوستان کم کم با اینجا آشنا شدن. و الان هم که دیگه ی خانواده ی بزرگ شدیم به نام, شب روشن. اینجا ی سریها بهم مدیر ارشد هم میگن. اما خودم قبول ندارم. ی نو گرداننده میشه اسممو گذاشت. بیخودی هندونه تو پاچمون میکنن ههه. من تقریبن 10 درصد بینایی دارم. و از خط بریل استفاده میکنم. فقط 5 سال ابتدایی را در مدرسه ی پویا مخصوص نابیناها و کم بیناها درس خوندم. بعدش دیگه بصورت تلفیقی در مدرسه ی عادی مشغول به تحصیل شدم. راستی یادم داشت میرفت, جهت تماس با من میتونین از راه های زیر استفاده کنین. ایمیل: saeedpanahi2200@gmail.com اسکایپ: saeed-panahi تلگرام: https://telegram.me/sp1000 اینستاگرام: https://www.instagram.com/saeed10055/ خوشباشید.
این نوشته در آموزش, اینترنت, ترفند, فناوری اطلاعات, معرفی ارسال و , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

4 دیدگاه دربارهٔ «آموزش تغییر DNS برای افزایش سرعت اینترنت»

  1. راه اندازی رستوران می‌گوید:

    متشکر از محتوای مفید سایتتون سال خوبی رو براتون آرزومندم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *