مهارت آشپزی برای نابینایان گام هفدهم.

به نام آن که جان از او نشان یافت
زبان آموخت حرف و نطق جان یافت.
عرض سلام و هزاران درود خدمت یکایک عزیزانی که مثل همیشه منتظر برداشتن یه گام دیگه هستن تا با کمک هم گام درستی برداریم و کمک کنن که اشتباهات رو درست کنیم و بهتر از پیش جلو بریم.

امروز اومدیم تا با هم راجع به یه چیزی حرف بزنیم که آمادش شاید خوش مزه تر باشه! ولی از اونجایی که ماها بعضیهامون دلمون به خوردن غذاهای بیرون راضی نمیشه بنابراین خودمون درستش میکنیم تا هم از خوردنش لذت ببریم هم شک و شبهه ای واسمون پیش نیاد که تمیزه یا کلا دست و پنجه آشپزش رو تو ذهنمون مجسم میکنیم و نخوردنش رو ترجیح میدیم!
احتمالا حدس زدین که راجع به پیتزا میخوایم حرف بزنیم!

طرز تهیه پیتزای خانگی.

  1. اول از همه پنیر پیتزا و نونای خمیری رو که میخوایم زیر موادمون بذاریم از بیرون تهیه میکنیم
  2. مواد لازم که بسته به سلیقه و ذائقه خورندگان هست رو کنار میذاریم مثل: گوشت چرخ کرده، سیب زمینی برای سرخ شدن، قارچ، اگر باب میل بود فلفل دلمه ای، لوبیا سبز و هر چیزی که دوست داشتین و امکانش بود که توی پیتزا ریخته بشه.
  3. کارمون رو با سرخ کردن مواد سرخ شدنی شروع میکنیم و اونا رو سرخ میکنیم و کنار میذاریم. مثلا اول سیب زمینی بعد هم یکی یکی فلفل دلمه ای و لوبیا سبز رو کمی تفت میدیم و بعد هم گوشت رو سرخ میکنیم. (اگر باب میلتون بود میتونین مقدار گوشت رو کمتر بریزین و بجاش از کمی سویا استفاده کنین که هم پروتئین گیاهی هست و هم ضررش از استفاده بیش از حد از گوشت کمتره)
  4. قارچها رو جدا کمی تفت بدین که آبشون بره و بعد به مواد سرخ شده دیگه اضافه کنین.
  5. حالا همه مواد رو با هم مخلوط میکنیم و بهشون ادویه ها و سبزیهای طعم دهنده و معطر که لازمه رو میزنیم. هر ادویه و سبزی ای که دوست داشته باشین (مثلا بعضیها از آویشن استفاده میکنن که من اصلا دوست ندارم و به هیچ عنوان توی هیچ غذایی از این نوع طعم دهنده استفاده نمیکنم)
  6. در این مرحله نونهای خمیری رو توی ظرفهای از قبل تعیین شده که میخوایم توی فر قرار بدیم میذاریم و مواد آماده شدمونو روش میریزیم و روی کل نون خمیری پخش میکنیم.
  7. پنیر پیتزایی که داریم اگر ورقه ای هست روی موادمون میچینیم و اگر رنده ای هست روش میریزیم و طوری میریزیم که همه مواد رو بپوشونه و کاملا با پنیر پیتزا احاطه بشه و ازش بیرون نمونه.. در ادامه سس رو میریزیم و توی فر میذاریم که یک ربع تا بیست دقیقه با شعله کم پایین فر و بعد هم شعله بالا رو چند دقیقه روشن میکنیم که کاملا بپزه.

خب دوستان باز هم به پایان آمدیم دفتر ولی حکایت همچنان باقیست.
موفق باشید.

درباره شفیعی

سلام شفیعی هستم فارغالتحصیل کارشناسی ارشد فلسفه و کلام اسلامی ساکن شهرستان ایوان استان ایلام.
این نوشته در آشپزی, آموزش, ترفند, حرفای خودمونی, دسته‌بندی نشده, سرگرمی, گفت و گو, مسائل مربوط به نابینایان عزیز ارسال و , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

16 دیدگاه دربارهٔ «مهارت آشپزی برای نابینایان گام هفدهم.»

  1. ali.gentleman می‌گوید:

    درود خب تا فرصت طلب دیکه ای نیومده خودم اول. اینبار هم جالب و آموزنده بود مرسی

  2. امیر رضا رمضانی می‌گوید:

    سلام
    عین همیشه عالی بود
    ولی خمیرشم میشه درست کرد که من بلد نیستم
    کلا آشپزی بلد نیستم!

  3. بنفشه می‌گوید:

    سلام بر خانم شفیعی ممنون از پست جالب شما اگر دوست داشتید تو وات ساپ هم گروهی به نام آشپزی به سبک نابینائی با مدیریت خانم حنانه درفشی جوان ایجاد شده که خوشحال می شیم اونجا هم حضور داشته باشید جهت هماهنگی و عضو شدن با این شماره تماس بگیرید یا پیام درخواست عضویت با این شماره تماس بگیرید.
    ***پینوشت مدیر***
    ضمن تشکر از حضور شما، طبق قوانین بخش دیدگاههای سایت شب روشن، درخواست یا انتشار ایمیل، اسکایپ، شماره تماس و‌مانند آنها ممنوع میباشد.
    با تشکر

    • شفیعی می‌گوید:

      سلام بر بنفشه خانم. ممنون از حضورتون.
      خب پینوشت مدیر کلا به قضیه پایان داد ههه.
      ولی راستش من زیاد اهل واتساپ اینا نیستم و کلا حوصله بودن تو شبکه های اجتماعی رو ندارم.. اینجا هم که پست میذارم واسه اینه که به خواست خودمه و اجباری برای بودنم نیست اما توی گروهها مدام اعضا ازت فعالیت میخوان.. ممنون از دعوتتون خانمی.

  4. سلام خانم شفیعی! مرسی مثل همیشه عالی بود. من البته پیتزایی که از بیرون میارند رو دوست ندارم. اما خونگیشو امتحان نکردم

  5. بهنام نصیری می‌گوید:

    سلام
    عالی بود ولی سخته نمیتونم درست کنم

  6. میلاد نصرتی می‌گوید:

    جانم بیبزا.
    ی روشم من بگم.
    خیلی راحته خودم چندین بار با این روش درست کردم.
    مواد لازم.
    تلفن یا تلفن همراه یک عدد.
    شارژ تلفن به میزان.
    اشتراک در یک رستوران فرد اعلا با قیمت مناسب اونم یک عدد.
    وجه نقد به میزان لازم.
    تلفن را برداشته زنگ زده طعم دلخواه رو سفارش داده و منتظر میشیم در میزنند میگیریم سس میزنیم با نوشابه میزنیم بر بدن.
    تا اکتشافات و میانبرهای بعدی خدانگهدار

  7. حسین آذری می‌گوید:

    سلام خیلی هم عالی. ما خمیر رو هم خودمون درست می کنیم. ممنون بابت این گام .
    ای مهندس امیر این که ساده است پختنش.
    میلاد یه اسفند دود کن چشم می خوری تو باید فرار مغز ها می شدی آفرین کاشف میلاد.

  8. سلام.
    ممنون خانم شفیعی.
    مثل همیشه عالی بود.
    اتفاقا پیتزا جز اولین غذاهای مورد علاقه ی منه.
    شرمنده دیر رسیدم مطلبتون رو بخونم. حقیقتش این روزا غضیه ی امتحانات و اینا هستش خیلی نمیرسم بیام. حتی خیلی به کامنت ها هم فرصت نمیکنم برسم. ولی به هر حال ممنون. مثل همیشه عالی بود. ظاهرا بچه ها دیشب مهمون شما به صرف پیتزا بودند. ولی من نرسیدم که بخورم. الآن که اومدم دیدم بچه ها سهمم رو گذاشتن توی یخچال. حالا دارم با لذت پیتزا رو میخورم.
    بازم ممنون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *