مهارت آشپزی برای نابینایان گام هجدهم.

به نام خداوند نیکوسرشت
که در جهان بذر نیکی بکشت
سلام جمعه ۲۵ دیماه تقدیم شماهایی که وجودتون مالامال از محبت هست.
آرزو میکنم در هرجایی از این زمین پهناور هستید که این صفحه رو باز میکنید وجودتون سرشار از شادی و شادمانی باشه و هر غم و ناراحتی ای که دارید انشا الله به زودی زود به نشاط و خوشی زندگیتون تبدیل بشه.

امروز هم افتخار نصیبم شد تا باز هم با برداشتن یه گام دیگه با شما دوستان همراه باشم.
میخوام راجع به چیزی حرف بزنم که فصلش نیست، ولی گاهی دلمون هواشو میکنه تازه خوردنش توی سرما هرچند یه کمی سردمون میشه اما دوستش داریم و یه جورایی ازش لذت میبریم.
بله دوستان امروز با هم یه بستنی خوش مزه درست میکنیم و توی این هوای سرد تجربه بستنی خوردن رو هم به تجربیاتمون اضافه میکنیم.

طرز تهیه بستنی خانگی

  1. من یه چند وقته بستنی درست نکردم نمیدونم از اون شیرهای یارانه ای که توی بسته های نایلونی بسته بندی میشد هنوزم هست یا نه؟..به هر حال اونا انگار یه لیتر بودن. یکی از اونا رو یا اندازه اون شیر برا بستنیمون نیاز داریم که میذاریم روی اجاق گرم بشه
  2. لیوانای استیل اگه هنوزم توی خونه ها پیدا میشن یکی یا یکی سر خالی شکر رو هم میاریم که مورد نیازمون هست و در همون حین که شیر کمی گرم شده توش میریزیم و هم میزنیم تا حل بشه
  3. حالا نوبت به سعلب میرسه که از شیرینیفروشیها معمولا میخریم «من که تو شهرمون از عطاریها خریدم» به اندازه نصف قاشق چایخوری برای اون مقدار شیر کافی هست و باید به صورت گرد و آهسته آهسته روی شیر در حال جوش اومدن بریزیم و مدام هم بزنیم که گلوله نبنده.
    توجه: ریختن سعلب خیلی مهم هست چون اگر کمی بی دقتی بشه گلوله ای میبنده که باز شدنش حسابی حال گیریمیکنه! پس یا باید یه بینا حواسش به ریختنش باشه یا اگر به ریختن خودمون مطمئن نیستیم ذره ذره با سر انگوشتامون برداریم و روی شیر بپاشیم و با دست دیگه مدام هم بزنیم.
  4. حالا که هی داریم هم میزنیم دقتمونو بالا میبریم تا اگر بینایی داریم ببینیم رنگ شیر رنگ بستنی شده یا نه؟ یا اگر هیچی نمیبینیم وقتی داریم هم میزنیم دقت میکنیم که آیا شیرمون کش میاد؟ و غلیظ و کشدار شده یا هنوز آبکی هست؟
  5. اگر به اون درجه از اطمینان رسیدیم که رنگ بستنی گرفته یا کشدار شده یه وانیل رو توش میریزیم و بازم هم میزنیم که کمی هم با وانیل بجوشه
  6. حالا دیگه با وانیل هم جوشیده حسابی هم کشدار شده و دیگه میخوایم شعله رو خاموش کنیم. پس همینجا شعله رو خاموش میکنیم و کمی گلاب توش میریزیم و هم میزنیم.
  7. مرحله آخر و کمی طولانی::: میذاریم بستنی سرد بشه… وقتی سرد و خنک شد توی فریزر میذاریم و حدود یک یا یک و نیم ساعت بعد در میاریم و با همزن اونقدر هم میزنیم که هم یخش وا بره هم به صورت پف و کف در بیاد… دوباره توی یخچال به همون مدت میذاریم و بار دوم هم در میاریم و عمل اولی رو دوباره تکرار میکنیم… اینجا اگه دوست دارین تزیینی با پودر پسته یا گردو یا کاکائو یا هرچیز دیگه انجام بدین روش پیاده میکنین و دوباره تو فریزر قرار میدین.
    بعد از گذشت همون مقدار زمان دوبار قبل یا کمی بیشتر از اون بستنی شما آماده هست و میتونین نوش جان بفرمایین

خب دوستان این دفعه هم خدا توفیق داد تا به پایان این نکته هم برسیم..پس تا توفیقی دیگه و گامو نکته ای دیگه در پناه حق شاد و سربلند بمانید.

درباره شفیعی

سلام شفیعی هستم فارغالتحصیل کارشناسی ارشد فلسفه و کلام اسلامی ساکن شهرستان ایوان استان ایلام.
این نوشته در آشپزی, آموزش, ترفند, حرفای خودمونی, دسته‌بندی نشده, سرگرمی, علمی, گفت و گو, مسائل مربوط به نابینایان عزیز ارسال و , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

14 دیدگاه دربارهٔ «مهارت آشپزی برای نابینایان گام هجدهم.»

  1. سلام! آخ جون بستنی/ خخخ! مرسی واقعا عالی بود. فقط فکر نکنم از اون شیر یارانه ای دیگه گیر بیاد

  2. سلام خانم شفیعی.
    مرسی بابت پست مفیدتون.
    من خیلی وقت پیش بستنی خانگی خورده بودم ولی خیلی ساده بود. فقط شیر و شکر و اینا بود.
    ولی این آموزشی که شما دادید به نظر میرسه بستنی خوشمزه ای بشه. انشا الله حتما به زودی تجربش میکنم.
    خسته نباشید. تشکر.

  3. سعید پناهی می‌گوید:

    سلام بانو شفیعی.
    عالی,
    عالیتر از همیشه.

  4. شهاب می‌گوید:

    سلام خانومه شفیعی مرسی محشر بود .

  5. بهنام نصیری می‌گوید:

    سلام
    خیلی خیلی خیلی خیلی عالی بود
    راحت شدم از دست بستنیهای بدطعم بسته بندی بیرون
    یا مزه چوب به خودش میگیره یا مزه پلاستیک
    مرسی

  6. امیر رضا رمضانی می‌گوید:

    سلام
    من فقد بستنی میخورم!, تا هالا اصلا درست نکردم!
    کلا ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *