چگونه از هک شدن تلگرام جلوگیری کنیم؟

این روز ها که استفاده از ربات ها در تلگرام رایج شده شایعات زیادی مبنی بر این که این ربات ها قادر به هک کردن گوشی شما و دستیابی به اطلاعات شخصی شما را دارا هستند رواج یافته که می تواند ساخت کانال تلگرام توسط شما را تحت شعاع خود قرار دهد. روشی که خیلی ها پیشنهاد می کنند تا بتوانید مطمئن شوید گوشی شما هک شده یا نه به این صورت است که به قسمت setting تلگرام خود بروید. گزینه  privacy and security را انتخاب نمایید و بعد گزینه active sessions را بزنید. صفحه ای باز می شود که تعداد دستگاه هایی که با خط شما در حال استفاده از تلگرام هستند را نمایش می دهد.

شاید شما هم با دیدن چندین کاربر در این صفحه که در حال استفاده از اطلاعات تلگرام شما هستند، متعجب و متحیر شوید. واقعیت چیست؟؟ آیا واقعا چندین نفر گوشی شما را هک کرده اند و از یوزر تلگرام شما استفاده می کنند؟؟
پاسخ این است که الزاما این گونه نیست ولی می تواند همین معنی را نیز داشته باشد. در واقع تعداد کاربرانی که در این جا به شما نشان می دهد کسانی هستند که با یوزر شما و از دستگاهی غیر از گوشی فعلی شما به تلگرام متصل شدند.اگر شما از لپ تاپ یا گوشی دیگری قبلا یا در حال حاضر به تلگرام وصل شدید در این صفحه نشان داده می شود. ولی اگر شما هرگز از دستگاه دیگری برای وصل شدن به تلگرامتان استفاده نکردید در واقع اشخاص دیگری در حال انجام این کار هستند و شما را هک کرده اند!!

حال ببینید چطور این اتفاق امکان پذیر است. دو راه رایج برای این عمل وجود دارد. وقتی کسی از گوشی یا لپ تاپ دیگری با وارد کردن شماره خط شما قصد وصل شدن به تلگرام را داشته باشد، تلگرام برای اطمینان یک کد فعال سازی به خط شما سمس می کند و فرد تنها با وارد کردن آن کد می تواند تلگرام را باز کند. حال اگر شما گوشی خود را به کسی مثلا برای تعمیرات سپرده باشید، آن فرد به راحتی به آن کد دسترسی پیدا می کند و بعد هم می تواند آن سمس را از گوشی شما پاک کند و شما هرگز متوجه آن نشوید. بهترین راه برای جلوگیری از چنین اقدامی این است که همیشه بخواهید در حضور خودتان گوشی تان را تعمیر کنند. البته اگر چنین امکانی وجود نداشته باشد خوشبختانه تلگرام راهی برای غیر فعال کردن استفاده از اکانت شما توسط دستگاه های دیگر قرار داده است. کافی است گزینه terminate all other session را بزنید تا تمام دستگاه های دیگر که به اکانت شما دسترسی دارند غیر از گوشی فعلی تان دسترسی شان قطع شود.
راه دیگر نصب برنامه هایی خاص بر روی گوشی شماست. این برنامه ها معمولا ظاهری فریبنده دارند و از ظاهر آن ها مشخص نیست که یک برنامه هکر می باشند. یکی از معروف ترین آن ها با نام setting  در دستگاه شما ذخیره می شوند. این برنامه ها قادرند تمام اطلاعات گوشی شما را به ایمیلی که در آن وارد می شود ارسال کنند. کافی است شما این برنامه را پیدا کنید و پاک کنید تا عملکرد آن متوقف شود.

درباره علیرضا نصرتی

علیرضا نصرتی هستم متولد 12/2/82 ایمیلم: alireza.nosrati.gsf@gmail.com تلگرام: @alireza96_99 اسکایپم: alireza.nosrati.2015
این نوشته در آموزش, اندروید, اینترنت, ترفند, تلفن همراه, رایانه, نرم افزار ارسال و , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

6 دیدگاه دربارهٔ «چگونه از هک شدن تلگرام جلوگیری کنیم؟»

  1. سلااام! واقعا از دیروز تا حالا ترکوندی! دمت گرم

  2. سعید پناهی می‌گوید:

    سلام علیرضا.
    لاایک به مطالبت.
    حسابی سایتو تووووووووووووپ کردیاا.
    برچسبها هم عالی, فقط ی نگاه به شناسنامت بنداز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *