قواعدی که از بازی جدید zanzibar فهمیدم!


- 375 بازدید

سلام به همه دوستان گل
یکی دو روز پیش، یه بازی جدید به اسم zanzibar با یه بازی دیگه اومده روم که من از روی علاقه ای که به این بازی پیدا کردم، باهاش ور رفتم و با این که فعلا حتی راهنمایی براش توی سایت نذاشتن، ولی میخوام کشفیاتم رو باهاتون به اشتراک بذارم.
منتها هنوز یه قوانین ریزی هم به نظرم مونده اما من عجله دارم. بیاین همه تونو تو این بازی جدیده ببرم!
قواعد اصلیشو بگم باز چیزی بود تو نظرات میگم
همینطور اگه اشتباهی بود یا قانونی یا هر چیز جالبی به نظرتون رسید، خودتونم بگین من بیشتر یاد بگیرم.
بازی تنظیمات آنچنانی ای نداره. فقط، اول بازی میپرسه
Allow ameliorations during loading phase?
انگلیسیم خوب نیست ترجمه کنم. ولی منظورش اینه که فرصت تاس ریختن در مرحله اول داشته باشیم یا نه.

صحبت از مرحله شد. یادم اومد بگم که دو بخش داریم. اول برداشتن مهره هاست که هرکی بیشتر برداره به ضررشه، بخش دوم هم مهره دادن به حریف هست. باید بتونین طوری عدد بیارین که مهره هاتونو به حریف تقدیم کنین. به اضافه یک باخت باحال!
یه سوال هم بعد از سوال اول میاره اونم این که با چند مهره میخواین بازی کنین و داشته باشیم کلا که خودش رو ۲۱ هست و میتونین زیاد کنینش.
صدای وجدان بیدار: کم هم میتونن بکنن.
صدای شیطانی: میدونم نمیخواد کم کنن همین ۲۱ به اندازه کافی کم هست!
خب اگه این صداها بذارن! داشتم میگفتم. آهان! وارد محیط بازی که شدیم، با اینتر میتونیم تاس بریزیم. با اعداد روی کیبورد هم هروقت که خواستیم عددامونو عوض کنیم، میزنیمشون و دوباره اینتر میکنیم که بلکه عوض بشن و اعداد بهتری گیرمون بیاد. در حالت عادی ۳، فرصت هست ولی یه جاهایی با توجه به قوانین، دیگه سه فرصت نمیده.
با d هم اعدادی که هست رو نشون میده. سه تا هستن. راستی! عدد کیبورد رو اشتباه زدیم میتونیم با شیفت دوباره اون عدد رو بگیریم که کنسل بشه و از حالت انتخاب درآد تا بتونیم مجدد عددی رو که میخوایم انتخاب کنیم برا عوض شدن.
حالا چند قانونی که فهمیدم.
به نظرم ضعیفترینش اعداد پشت سر هم هست مثلا ۵ ۴ ۳ بیاریم و حریف ۶ ۵ ۴ بیاره دو مهره بهمون میده.
سه تا از یه عدد یه مقدار قویتره مثلا ۶ ۶ ۶ بیاریم و حریف نتونه عددای خوب بیاره ۶ تا مهره تقدیمش میکنیم.
باز تا اونجا که فهمیدم، قویتر از این دوتا ۱ با یه عدد هست. مثلا: ۳ ۱ ۱٫ حالا نکته بعد اینکه حریف وقتی این عدد رو میاره، ما حتی ۳ ۱ ۱ هم بیاریم به کارمون نمیاد. باید حداقل ۴ ۱ ۱ بیاریم.
یه عددای خیلی ضد حالزن و باحال برا اونی که این اعداد رو آورده، ۴ ۲ ۱ هست که ۱۰ مهره به حریف میده! تنها راه فرار به نظرم همون ۴ ۲ ۱ آوردنه که اونم توی مرحله اول فک کنم نمیشه. یعنی احساس میکنم قانونشو هنوز چون آزمایشی هست درست نکردن.
دیگه چیزی نداره توی بقیه عدد ها هم با توجه به فرقها و تشابه ها یه مهره به ما میدن یا به حریف.
راستی در جواب ۶ ۶ ۶ اگه بتونیم ۱ ۱ ۱ هم بیاریم خوب هست.
عدد ضد حالزن دیگه فعلا نمیشناسم حالا بشتابید این بازی! همینی که بچه ها با اسامی طنز مختلف از بازی به این زیبایی یاد میکنن و میخندن بهش.
have fun!

۴ نفر این پست رو پسندیدن!

Print Friendly, PDF & Email



  • درباره ایمانی

    سلام پرویز ایمانی هستم از زنجان متولد 1371. تو زندگیم از حاشیه دور بودم و سعی کردم اجازه کشونده شدنم به حواشی رو ندم حالا گاهی با بی اعتنایی به حواشی گاهی هم با برخورد با حاشیه ها. معمولا تا کسی رو درست حسابی نشناسم ارتباط نمیگیرم البته ضعفی که دارم اینه که برای شناخت هم چندان قدم برنمیدارم! البته اگه ارتباط بگیرم با همه یک جور نیستم نه به معنی دورو بودن بلکه به دلیل راحتی خود افراد متأسفانه یا خوشبختانه حس کنجکاوی در من فعال نیست البته در مورد مردم و کاراشون وگرنه مثلا در مورد کامپیوتر از اول جز یک سری موارد مقدماتی هیچی بلد نبودم بعدا با دستکاری و بعضا خرابکاری کمی حرفه ای تر شدم! یا پلیروم که به تنهایی با جستجو در اینترنت پیدا کردم و به تنهایی فرا گرفتمش فکر میکنم اطلاعات مناسبی در حد آشنایی کوچیک دادم اولینبار بود که یه درباره درست حسابی نوشتم از اونجایی که تنبلیم میاد چند درباره خود بنویسم همین یکی رو هر جا لازم شد میذارم! نکته مهم: من با سیستم دیدگاهها مشکل دارم اگه حتما پاسخ میخواین بعد از چند روز که از پست گذشت نظر نذارین ایمیل بزنین هر زمان که به اینترنت دسترسی داشتم حتما جواب میدم ایمیل: raggsenoor@gmail.com
    این نوشته در آموزش, بازیهای مخصوص نابینایان ارسال و , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

    6 پاسخ به قواعدی که از بازی جدید zanzibar فهمیدم!

    1. علیرضا نصرتی می‌گوید:

      سلام من راهنمایی بازیو تو پلی روم خوندم یاد گرفتم ممنون از شما به خاطر این پست.

    2. ایمانی می‌گوید:

      سلام و تشکر از همه دوستان.
      ممنونم.
      من که هرچی گشتم راهنما پیدا نکردم متأسفانه و با سختی زیادی یاد گرفتمش.
      یه چندتا هم مثال میزنم ما باید بدونیم عددهای خوبمون چندتا مهره شامل میشه مثلا ۲ ۱ ۱ دوتا مهره و ۲ ۲ ۲ هم همینطور مثلا ۴ ۱ ۱ اومد اگه ما بتونیم ۵ ۵ ۵ هم بیاریم خنثی کردیم.
      ۱ ۱ ۱ هم معادل ۷ مهره هست برا این در جواب ۶ ۶ ۶ یا ۶ ۱ ۱ گفتم که میشه برا این تلاش کرد البته ۴ ۲ ۱ هم که برا هر عددی کارساز هست.
      جالبه وقتی بیش از دو نفریم حالا کم بگم مثلا سه نفر هرکی بدترین عددارو بیاره مهره ها نصیبش میشه مثلا امیر آورده ۴ ۲ ۱ مجید آورده ۶ ۶ ۲ یا مثلا ۲ ۱ ۱ و من اگه بتونم یه ۳ ۱ ۱ هم بیارم مهره های امیر تقدیم مجید میشه.
      دیگه چیز خاصی نداره به همین شکل آرزوی موفقیت در این بازی زیبا رو دارم براتون البته نه در برابر خودم.

    3. ایمانی می‌گوید:

      راستی من یادم رفت بگم موقعی که سوال اولو میاره و yes و no هست بله رو اینتر کردن بهتره no خیلی شانسی میشه.
      دوستان ما یه فرصت حمله داریم توی اون شرایط هر سه فرصتو کامل داریم ولی موقعی که دفاع میکنیم دیگه یه وقتایی ۳ فرصت کاملو اجازه نمیده تا حق اونی که حمله کرده ضایع نشه ههه
      یه چیز دیگه من گفتم مثلا وقتی ۳ ۱ ۱ میارن ۳ ۱ ۱ آوردن به کارمون نمیاد اما اینجورم نیست انگار ولی طبیعتا بهتره بیشتر از اون بیاریم.

    4. سعید پناهی سعید پناهی می‌گوید:

      سلام.
      وااااااااااااایی چقدر پیچیده شد.
      در حال پردازش پست.
      مرسیییی.

    پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green