آموزش کار با اینترنت موبایل با رایانه

این مطلب رو از یکی از سایت ها گرفتم خودم امتحان نکردم شما هم امتحان کنید بگید جواب میده یا نه.

در این پست آموزش وصل شدن به اینترنت ایرانسل یا همراه اول (فرقی نمی کنه هر اینترنت GPRS که در دسترس باشه) را در windows 7 توضیح میدم.

اول) جفت کردن بلوتوث ها (Bluetooth pairing)
قبل از شرح این مرحله باید بگم برای جفت کردن بلوتوث در اکثر گوشی های امروزی فقط کافیه یه فایل از گوشی به کامپیوتر یا برعکس ارسال کرده باشید و همونطور که می دونید باید یک کد همسان در گوشی و کامپیوتر وارد کنید که با این کار در اصل بلوتوث را جفت می کنید و اگر قبلا این کار را کردید نیازی به این مرحله (جفت کردن) ندارید و به مرحله بعد بروید
۱٫ روی منوی استارت کلیک کنید و کلمه bluetooth را تایپ کنید تا Add a bluetooth device را براحتی پیدا کنید و روی آن کلیک کنید

۲٫ خیلی مهم: مطمئن شوید که بلوتوث گوشی شما قابل دیدن یا شناسایی هست. این موارد با کلماتی مثل discoverable یا visible مشخص می شوند. این مورد را باید در گوشی انجام بدهید . خوشبختانه در اکثر گوشی ها این مورد فعال است.
۳٫ صبر کنید جستجو کامل بشه تا گوشی شما در لیست ظاهر بشه.

۴٫ روی گوشی خودتان کلیک کنید و سپس Next را بزنید. در مرحله بعد یک کد نمایش داده میشه و در گوشی گزینه Yes یا بلی (یا هر گزینه مثبت دیگه !) را بزنید و کدی که نشان داده شده را در گوشیتان وارد کنید و انقدر صبر کنید تا تمامی اجزای سخت افزاری گوشی شما شناسایی شود

دوم) اتصال به اینترنت از طریق بلوتوث گوشی
۱٫ به Control panel بروید
۲٫ Network and Internet را باز کنید
۳٫ Set up a new connection or network را بزنید
۴٫ گزینه آخری یعنی
Connect to a Bluetooth personal area network(PAN)
را بزنید
۵٫ پنجره ای باز می شه که در اون تمامی گوشی هایی که اد کردید (جفت کردید) در آن وجود داره.

۶٫ روی آن کلیک راست کنید و Connect using و سپس Access point را انتخاب کنید.
۷٫ حالت خاص: در اغلب موارد در روش فوق گزینهConnect using و Access point وجود نداره (اصلا گوشی شما در لیست وجود نداره چون pan رو ممکنه ساپورت نکنه) و باید یک کانکشن دیال آپ بسازید. از control panel وارد device and printers شوید و روی گوشی خود کلیک راست کرده و گزینه Dial-Up networking و سپس Create a dial-up connection را بزنید و در مرحله بعد شماره
*۹۹***۲#
(از چپ بخوانید ستاره نودونه ستاره ستاره ستاره دو مربع)
را بعنوان شماره تلفن وارد کرده و جای یوزر و پسورد را خالی بگذارید.
۸٫ دکمه connect رو بزنید و فعلا نیاز نیست صبر کنید کانکت بشه (چون ما فقط می خواهیم یک کانکشن بسازیم) و skip رو بزنید
۹٫ از این به بعد یک کانکشن با نام dial up connection ساخته شده که از طریق بلوتوث گوشی شما به اینترنت وصل می شه. بهترین راه اینه که هر وقت خواستید به اینترنت وصل شوید به کنترل پنل بروید و در device and printers روی گوشی خودتون کلیک راست کنید و از Dial-up Networkin می بینید که گزینه جدیدی ایجاد شده با نام Dial “dial up connection” و با زدن آن پنجره آشنای دیال آپ ظاهر می شه که با زدن دکمه Dial شما از طریق بلوتوث گوشی موبایلتون به اینترنت وصل می شوید.
پی نوشت ۱:
در ویندوز ۷ گزینه ها و راه های رسیدن به هدف خیلی زیاد هستند و این مراحل فقط یکی از راه ها بود. بطور مثال شما می توانید از روی آیکون بلوتوث واقع در نوار وظیفه (گوشه سمت راست پایین کنار ساعت ویندوز) به خیلی از گزینه ها بسرعت دسترسی داشته باشید و راه دیگری به مراتب ساده تر برای اتصال به اینترنت از طریق بلوتوث پیدا کنید. امتحان کنید!
پی نوشت ۲:
بعضی از دوستان در نظرات عنوان می کنند که موقع نصب با خطا روبرو می شوند ، مثلا خطای ۷۷۷ یا از این قبیل. بیشتر خطاها علتش شبکه هست و کاریش نمی شه کرد و باید دوباره تلاش کنید. ولی بهتره از طریق زیر از سلامت مودم گوشیتون مطمئن بشید:
Control Panel
Phone and Modem Options
Modems
بعد روی مودم گوشیتون کلیک کنید
سپس روی
Properties
کلیک کنید. بعدش به
Diagnostics
رفته و روی دکمه
Query Modem
کلیک کنید. توی کادر خالی بالای اون دکمه ، بعد از نشان دان یک پیام انتظار باید مشخصات و تنظیمات مودم ظاهر بشه. در غیر اینصورت مودم گوشی شما بدرستی نصب نیست.

________________________________________
دیدگاه های شما

این نوشته در آموزش, اینترنت, تلفن همراه, دسته‌بندی نشده, نظر سنجی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

1 دیدگاه دربارهٔ «آموزش کار با اینترنت موبایل با رایانه»

  1. سعید پناهی می‌گوید:

    سلام مطلب جالب بود.
    تست میکنم میگم.
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *