روش کم و زیاد کردن ولوم jaws در ویندوز xp و ویندوز ۷ و ببعد بدون دخالت ولوم کنترل و بدون تأثیر روی سایر ولومها:

به نام حی منان.
سلام و احترام دارم خدمت یکا یک کاربران و بازدید کنندگان.
در این آموزش با هم یاد میگیریم که در ویندوزها مخصوصاً  xp که در قسمت ولوم کنترل گزینه ای برای کم و زیاد کردن صدای jaws ندارد بدون استفاده از نرم افزاری خاص چگونه میشه ولوم jaws را کم و زیاد کرد.

البته روی ویندوزهای بعدی ۷ و ببعد نیز میتونید اعمال کنید.
این روش تنظیمات اولیشو اگه یاد بگیرید برای یه عمر راحت میشین و هرجا خواستید خیلی ساده ولوم jaws را کم و زیاد کنید.
خوب برای این عمل در هر کجای ویندوز هستید مهم نیست کلیدهای ترکیبی insert+f2 را بزنید:
وقتی منوی ron jaws manager باز شد با مکان نماها keybord manager را پیدا کنید و اینتر بزنید.
در این صفحه نیز با مکان نماها default را انتخاب کرده با یک بار فشردن کلید TAB در تب جاری دوتا گزینه را باید دستکاری کنیم.
DecreaseVoiceVolume
و
IncreaseVoiceVolume
که هردو none یعنی بدون میانبر هستند.

با جهت نماهای بالا و پایین دنبال ایندو گزینه بگردید وقتی پیدا کردید:
۱- روی اولین گزینه یعنیDecreaseVoiceVolume
کلید application را میزنیم و گزینه add keystroke را انتخاب کرده در صفحه باز شده:
دقت کنید دستتون به کلید دیگری جز اینکه اینجا مینویسم نخورد:
کلیدهای ترکیبی
ctrl+shift+home
را بگیرید و یکبار tab را زده ok را هم با کلید فاصله بزنید
حالا دوباره در تب بعدی Assign Key to DESKTOP Keys only.تیک داره با فاصله تیکشو بردارید تا در همه پنجره ها عمل کند و دوباره با کلید تب به ok رسیده اینتر بزنید.
اینجا یه پرسشی مبنی بر تأیید میپرسه:
Confirm Add Keystroke
Are you sure you want to modify default.JKM.
که باید yes را بزنید.
۲- روی دومین گزینه یعنی IncreaseVoiceVolume نیز همین مراحل را فقط با یک تفاوت طی کنید:
کلیدهای میانبری که تایپ میکنید این بار:
ctrl+shift+end
خواهد بود.
خوب به همین سادگی هر وقت در هر کجای ویندوز xp خواستید کلیدهای میانبری دادید را برای کم و زیاد کردن ولوم jaws به کار بگیرید.
ما را هم اگه یادتون بیفتیم دعا کنید.

درباره جواد نوعی

به نام خدا سلام. بنده جواد نوعی در مذهب شیعه =اسلام= اهل شهر اردبیل و نابینای مطلق هستم. از سنین کودکی =8 سالگی= همان ابتدای مدرسه در زمینه موسیقی فعالیت دارم و از سال 87 هم به کامپیوتر روی آوردم و آخرش هیچ چی دیگه تا پیش دانشگاهی خواندم ولی چون پارت مارت نداشتم نتونستم تإمین کنم ترک تحصیل کردم و حدود 9 ساله با لطف ایزد منان، برای زنده ماندن چالش میکنم. در حال حاضر 4 سال است که در انجمن نابینایان شهر اردبیل مشغول آموزش موسیقی و کامپیوتر نابینایان هستم و همچنین برای کیبردهای سری korg و yamaha یه سری برنامه هایی طراحی کرده ام و الان هم مشغول ساخت حرفه ای موزیکهای پلیبک به درخواست خوانندگان صدا سیمایی هستم. البته ادعای معلمی نمیکنم من همیشه از دیگران یاد میگیرم. اکنون هم افتخار آنرا دارم که عضو این وبسایت در محضر دوستان و کاربران عزیز خدمتگزار هستم و همچنین لازم به ذکر است علت فعالیت من اینجا این نیست که فقط برای خودم اطلاعات جمع آوری کنم بلکه هرچیزی که از این وبسایت و سایر مراکز فعالیت نابینایان دستم میرسد به خدا بدون هیچ چشم داشت و رایگان حتي بدون اینکه یه سری افراد خبر داشته باشند، و یا درخواست کنند، در اختیارشان میزارم و حتي از دوستانم که واقعاً دستشونو فشرده ام بهم خیانت کرده اند دریغ نمیکنم لذا، هر پرسشی که در این سایت مطرح میکنم اگر کسی جواب میدهد مطمئناً نه فقط به من بلکه به چندین نابینا و همنوع دیگر خود که به اینترنت دسترسی ندارند پاسخ داده و مشکلشو حل کرده. با یه سری فرصتهایی که دستم اومده میتونستم هیلی وقتها سودجویی هم کنم حتي کسی هم نمیفهمید حتي با امکاناتی که در دست داشتم اگر میخواستم استفاده کنم و یا بفروشمش خیلیا هم نیاز مند بودند تا الان میلیونها پول نسیبم شده بود، اما در این میان خدای خود را گواه و شاهد گرفته و نه از روی ترحم بلکه انجام وظیفه نموده ام. نمیخوام فضایی توخالی درست کنم اما واقعاً از دست یه سری افراد دلم پره همینجا نوشتم. تا کنون سه پایگاه فعالیتی در اینترنت با فعالیت شخصی خودم راه اندازی کرده ام: اولی پایگاه اینترنتی WWW.golsanmusic.ir با ارائه فضای رایگان آپلود فایلهای هنری، برای استقبال و معرفی بیشتر هنر موسیقی معلولان به جامعه بود که با عدم استقبال و همکاری نابینایان مواجه شدم جمعآوری کردم ،و دومی www.hoseynienet.blogfa.com برای فعالیتهای مذهبی و دانلود نوحه های کامل آذری سومی www.javadorg.blogfa.com برای دانلود برنامه های =کیبرد= شخصی که خودم طراحی کرده ام. امیدوارم بتوانم قدمی کوچک در راستای خدمت به همنوعانم بردارم.
این نوشته در آموزش, اخبار, اطلاع رسانی, ترفند, صوتی, مسائل مربوط به نابینایان عزیز ارسال و , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

12 دیدگاه دربارهٔ «روش کم و زیاد کردن ولوم jaws در ویندوز xp و ویندوز ۷ و ببعد بدون دخالت ولوم کنترل و بدون تأثیر روی سایر ولومها:»

  1. میلاد نصرتی می‌گوید:

    در این رگبار پستها باید بگم که اینم به درد بخور بود

  2. سعید پناهی می‌گوید:

    آقا جواد عالی بود.
    البته این نکته را من اضاف کنم که میشه از کلیدهای دیگر هم مث اینسرد و مثلا z استفاده کرد.
    فقط باید اون کلیدها جای دیگری هادکی نباشن.
    تشکر.

    • جواد نوعی می‌گوید:

      آره داداش میشه ولی چون من دیدم برای افزایش سرعت و کم کردنش از ctrl+page up و ctrl+page down استفاده میکنند گفتم این کلیدها بیشتر تو خاطرشون میمونه ایارو نوشتم.
      راستی ممنون از داداش خوبم آقا امیر فتوحی که سالها پیش تبادل اطلاعات میکردیم موقع ویندوز xp از تجربیاتش بهم یاد داده بودند.
      مرسی باشی.

  3. بازم ممنون آقا جواد.
    خیلی مطالبتون به درد میخورند.

  4. سلام جناب نوعی واقعا مرسی خیلی کاربردی بود

  5. شهاب می‌گوید:

    سلام خسته نباشید خیلی عالی بود واسه من خیلی بدرد میخوره تشکر .

  6. وحید خورشیدی می‌گوید:

    سلام سپاس آقا جواد خیلی لطف کردی من بعضی مواقع واقعا به زیاد کردن والوم جاز نیاز داشتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *