نکاتی درباره اسکایپ و نصب ویندوز ۷ به صورت گویا

به نام خدا
در پی سوالاتی که چند نفر از دوستان پرسیدند، مطالبی راجع به اسکایپ و همچنین نصب ویندوز ۷ به صورت گویا خدمت شما عزیزان عرض می شود.

سوال ۱ از آقای الف غ:

چرا اسکایپ را در ویندوز ۷ نمی توانم ببندم؟
پاسخ:
در ویندوز ۷ دو تفاوت نسبت به ویندوز اکسپی در مورد اسکایپ وجود دارد. تفاوت اول این که اسکایپ
Minimize
نمی شود و همواره باز می ماند. برای این که بتوان صفحه ی اسکایپ را پنهان کرد باید در برنامه اسکایپ به منوی تولز گزینه آپشن برویم و در تب
Advanced
گزینه ی
Keep Skype In The Taskbar
را غیر فعال کنیم. تفاوت دوم این که وقتی
Insert+F11
را می زنیم بسیاری گزینه هایی که باید کنار ساعت ویندوز باشند از جمله اسکایپ را نمی بینیم، لذا نمی توانیم آن را ببندیم. برای حل این مشکل به منوی استارت می رویم و در قسمت سرچ عبارت
tray
را می نویسیم. سپس گزینه ی
Remove Icons From Notification Area
را انتخاب و بعد هم گزینه
Always show all Icons
را فعال می کنیم.از این پس تمام آیکون ها نمایش داده می شوند و می توانیم جاز را با زدن
Insert+F11
و راست کلیک روی نام آن و زدن گزینه اگزیت ببندیم.

سوال ۲ از آقا محمد:
چرا اسکایپ روی ویندوز اکسپی سرویس پک ۲ کار نمی کند و ارور می دهد؟
پاسخ:
شما اسکایپ خود را آپدیت کرده اید. نسخه های ۶٫۶ به بعد روی سرویس پک ۲ کار نمی کنند. یا باید به نسخه های قبلی برگردید یا ویندوز را به اکسپی سرویس پک ۳ و یا بالاتر ارتقا دهید. مثلاً نسخه ۶٫۲ را نصب نمایید که خیلی خوب است.

سوال ۳ از خانم ش دال:
من با نسخه های جدید اسکایپ راحت نیستم. چرا اسکایپ ۳٫۸ روی ویندوز ۷ نصب نمی شود؟
پاسخ:
اسکایپ ۳٫۸ را فراموش کنید و به سراغ نسخه های جدید مثلاً ورژن ۶٫۲ که من دارم یا جدیدتر از آن یعنی نسخه ۶٫۱۴ بیایید. آموزش نسبتاً کاملی از طرز کار نسخه های جدید را دوستمان سعید پناهی ساخته که از لینک زیر به همراه انواع نسخه های جاز و اسکریپت آنها و نرم افزارهای جانبی قابل دانلود است:
http://www.iranravi.com/downloads/?dir=Software-Narmafzar/Internet/ChatAndMessaging-YahooMessenger%2CGTalk%2CSkype/Skype

از لینک بالا اگر فقط فایل آموزش و فایل ستاپ جاز ۶٫۱۴ را دانلود کنید کافی است. ضمناً نسخه ۶٫۲ را با نسخه ۶٫۲۰ اشتباه نگیرید. نسخه ۶٫۲۰ هنوز نیامده و نسخه ۶٫۲ قدیمی تر از نسخه ۶٫۱۴ است. خود من نسخه ۶٫۲ را استفاده می کنم چون مشکل خاصی با آن ندارم و همیشه برای رفتن به ورژن های جدید محتاط هستم.

سوال ۴ از دو هم گروهی عزیز:
ویندوز من به هم ریخته و بکاپ هم ندارم. نصب مجدد ویندوز خیلی سخت و وقت گیر است. نرم افزارهایم پاک می شوند و تنظیمات برنامه ها را باید از اول انجام دهم. حالا چکار کنم؟
پاسخ:
اولاً به هم ریختن ویندوز همواره به علت نصب نرم افزارهای جدید یا اجرا کردن فایل اجرایی ناشناخته در فلش مموری اتفاق می افتد که این فایل ناشناخته اغلب ویروس است. کسانی که بکاپ نمی گیرند هرگز نه برنامه نصب کنند و نه فایل های فلش مموری را اجرا نمایند. ثانیاً برای یک بار در عمرشان نصب ویندوز را یاد بگیرند و از افراد بینا بی نیاز شوند.

سوال ۵ مربوط به موضوعی است که همه نابینایان می پرسند:
آیا می توانیم ویندوز را بدون کمک فرد بینا نصب نماییم؟
پاسخ:
بله، از وقتی ویندوز ۷ پرتابل گویا آمده می توانید خودتان ویندوز ۷ یا ویندوز ۸ را بدون کمک دیگران نصب یا تعمیر کنید. در مورد ویندوز اکسپی مطمئن نیستم. جهت تهیه این ویندوز پرتابل مطلب زیر را مطالعه نمایید.

Happiness is not having what you want, but wanting what you already have.
www.IranRAVI.com

درباره جواد حسینی

من جواد حسینی متولد 14 آذر 1361 در شیراز و فارغ التحصیل رشته مهندسی آب دانشگاه آزاد شیراز هستم. به دلیل فامیل بودن والدینم از 20 سالگی بر اثر RP به تدریج نابینا شدم و به شهر شب های روشن پیوستم تا دوستان خوبی مثل شما پیدا کنم. چند سالی کارهای پژوهشی برای موسسات دانشگاهی انجام می دادم و اکنون حدود 9 سال است با موسسات بین المللی به عنوان مترجم و جهت ناشرین به عنوان گوینده و دوبلور فیلم های آموزشی فعالیت می کنم. از سال 87 یک شرکت و فروشگاه آنلاین دارم که با کلیک روی نام نوپندار می تونید اون رو ببینید. از سال 91 با سایت ایران راوی در خدمت نابینایان کشور هستم. اطلاعات بیشتر درباره جواد حسینی
این نوشته در اینترنت, دانلود, رایانه, نرم افزار ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *