دانلود آخرین نسخه از صفحه خوان ان وی دی ای NVDA 2016.3

با سلام خدمت تمامی مخاطبین وبسایت شب روشن.
به تازگی آپدیتی برای نرم افزار صفحه خوان محبوب NVDA منتشر شده که قصد دارم این ورژن را در اختیار شما دوستان عزیز بگذارم.
در ابتدا، با بخش آخرین تغییرات این نسخه و سپس، بخش رفع اشکال و در انتها نیز با لینک دانلود این نسخه از صفحه خوان محبوب NVDA, در خدمتم.

آخرین تغییرات NVDA_2016.3


از نکات برجسته‌ی این نگارش میتوان به توانایی غیر فعال کردن انفرادی یک افزونه، پشتیبانی از فرم‌فیلد‌ها در Microsoft Excel، بهبودی قابل توجهی در نحوه اعلام رنگ‌ها، رفع اشکالات و بهبودی‌هایی مربوط به چند نوع نمایشگر بریل، و رفع اشکالات و بهبودی‌هایی در نحوه پشتیبانی از Microsoft Word اشاره نمود.

  1. ***برای خواندن اسناد PDF در Microsoft Edge در روزامدِ سالیانه‌ی ویندوز ۱۰، از این پس میتوانید از حالت مرور استفاده کنید.
  2. ***در Microsoft Word، هرگاه مناسب باشد، نوشته‌های خط‌خورده و دوبار خط‌خورده اعلام میشوند.
  3. ***در Microsoft Word، اگر برای جدول عنوانی موجود باشد، از این پس اعلام میشود. اگر توضیحی برای جدول باشد، در حالت مرور با استفاده از فرمان باز کردن توضیح طولانی (NVDA+D) در دسترس است.
  4. ***در Microsoft Word، NVDA هنگام حرکت دادن پاراگرافها با Alt+Shift+جهت‌نمای بالا و Alt+Shift+جهت‌نمای پایین، اطلاعات موقعیت آن‌ها را اعلام میکند.
  5. ***هنگامی که با کلیدهای میانبر گوناگون در Microsoft Word فواصل خطوط را تغییر میدهید، آن‌ها توسط فرمان «اعلام قالب‌بندی» اعلام میشوند. چنانچه گزینه‌ی «اعلام فواصل خطوط» در تنظیمات قالب‌بندی اسناد روشن باشد، هنگام حرکت روی متونی با فواصل خطوط مختلف نیز این اطلاعات اعلام میشود.
  6. ***در Internet Explorer، سازه‌های ساختاری HTML5 هم‌اکنون بدرستی شناسایی میشوند.
  7. ***اعلام توضیحات (مانند توضیحات در Microsoft Word) را از این پس میتوانید از طریق کادر «اعلام توضیحات» در پنجره‌ی تنظیمات قالب‌بندی اسناد، فعال یا غیر فعال کنید.
  8. ***از این پس میتوان در مدیریت افزونه‌ها، هر افزونه‌ای را به‌تنهایی غیر فعال کرد.
  9. ***کلیدهای جدیدی برای نمایشگرهای بریل سِری ALVA BC640/680 تعریف شده‌اند.
  10. ***حالا فرمانی وجود دارد که نمایشگر بریل را به محل فرمان‌پذیری جاری میبَرَد. در حال حاضر، فقط سِریِ ALVA BC640/680 کلیدی را به این فرمان اختصاص داده است، اما میتوان این فرمان را، در صورت تمایل، بطور دستی با استفاده از مدیریت فرمان‌های ورودی به دیگر نمایشگرها نیز اختصاص داد.
  11. ***در Microsoft Excel، میتوانید با فرم‌فیلد‌ها تعامل کنید. با استفاده از فهرست سازه‌ها یا پیمایش تک‌حرفی در حالت مرور روی فرم‌ها بروید.
  12. ***هم اکنون میتوانید از طریق مدیریت فرمان‌های ورودی، فرمانی را برای فعال یا غیر فعال کردن حالت بازبینی ساده اختصاص دهید.
  13. ***NVDA حالا رنگ‌ها را به صورت مجموعه‌ای ساده و قابل فهم‌تر، مشتمل بر ۹ طیف و سه درجه‌ی رنگی همراه با گونه‌های پررنگ و کمرنگ اعلام میکند. این شیوه از این پس بجای بکار‌گیری نام رنگ‌های بیشتر مبتنی بر ادراک بصری و کمتر قابل فهم، استفاده خواهد شد.
  14. ***رفتار فعلی nvda+f9 سپس nvda+f10 تغییر یافته‌است؛ به گونه‌ای که با فشردن nvda+f10 برای بار اول، متن نشانه‌گذاری‌شده انتخاب میشود. وقتی nvda+f10 را دو بار سریع بفشارید، متن در کلیپ‌برد کپی میشود.
  15. ***eSpeakNG به نگارش Master 11b1a7b (۲۲ ژوئن ۲۰۱۶) روزامد شد.

رفع اشکال NVDA_2016_3

  1. ***در حالت مرور در Microsoft Word، هنگام کپی کردن متن در کلیپ‌برد، قالب‌بندی متن نیز حفظ میشود.
  2. ***در Microsoft Word، هنگام استفاده از فرمان‌های خودِ برنامه برای حرکت کردن در جدول‌ها (Alt+Home، Alt+End، Alt+pageUp و Alt+pageDown) و فرمان‌های انتخاب جدول‌ها (افزودن Shift به فرمان‌های ذکر‌شده)، NVDA بطور مناسب و بدرستی وضعیت پیمایش و انتخاب را اعلام میکند.
  3. ***در پنجره‌های محاوره‌ایِ Microsoft Word، پیمایش شیئی NVDA بطور محسوسی بهبود یافته‌است.
  4. ***در برخی برنامه‌ها، مانند Visual Studio 2015، کلیدهای میانبر (مثل ctrl+c برای کپی) آن‌گونه که انتظار میرود اعلام میشوند.
  5. ***در برخی سیستم‌ها، اشکالی نادر که باعث میشد هنگام اسکن درگاه‌های سریال، بعضی از نمایشگرهای بریل ناکارامد شوند، برطرف شد.
  6. ***اعلام رنگ‌ها در Microsoft Word، از آنجا که تغییرات ایجاد شده در تم‌های Office مورد توجه واقع شده، دقیق‌تر شده است.
  7. ***حالت مرور برای Microsoft Edge و پشتیبانی از پیش‌نهادهای جستجو در صفحه‌ی شروع (Start Screen)، دوباره برای نگارش‌های پس از آوریل ۲۰۱۶ِ ویندوز ۱۰ در دسترس است.
  8. ***در Microsoft Word، خواندن خودکار سرجدولها هنگامی که با خانه‌های ادغام‌شده مواجه میشوید، بهتر کار میکند.
  9. ***در برنامه‌ی Mail در ویندوز ۱۰، NVDA دیگر هنگام خواندن محتوای پیام‌ها دچار خطا نمیشود.
  10. ***هنگامی که خواندن کلیدهای فرمان روشن باشد، کلیدهای lock، مانند caps lock دوبار اعلام نمیشوند.
  11. ***پنجره‌های محاوره‌ایِ User Account Control در نگارش روزامد‌شده‌ی سالیانه‌ی ویندوز ۱۰ (Anniversary update) دوباره درست خوانده میشوند.
  12. ***هنگام استفاده از پلاگین Web Conference (مانند آنچه در سایت out-of-sight.net استفاده میشود) NVDA دیگر روزامدهای نوار پیش‌رفت مربوط به ورودی میکروفون را با بوق و گفتار اعلام نمیکند.
  13. ***اجرای فرمان «پیدا کردن بعدی» یا «پیدا کردن قبلی» در حالت مرور، در صورتی که «پیدا کردن» اصلی و ابتدایی حساس به حروف بزرگ و کوچک باشد، به‌درستی جستجوی حساس به بزرگی یا کوچکی حروف انجام خواهد داد.
  14. ***هنگام ویرایش ورودی‌های دیکشنری، برای عبارت‌های مُنتظم نامعتبر بازخورد داده میشود. NVDA دیگر در صورتی که در یک فایل دیکشنری عبارت مُنتظم نادرستی موجود باشد، متوقف نمیشود.
  15. ***چنانچه NVDA نتواند با نمایشگر بریل ارتباط برقرار کند (مثلا، به خاطر اینکه نمایشگر جدا شده است)، بطور خودکار استفاده از آن نمایشگر را غیر فعال میکند.
  16. ***اجرای فیلتر کردن در فهرست سازه‌ها در حالت مرور اندکی بهبود یافت.
  17. ***در Microsoft Excel، نام‌های الگوهای پس‌زمینه‌ای که توسط NVDA اعلام میشوند، با آنچه که در Excel استفاده میشود مطابقت دارند.
  18. ***پشتیبانی از صفحه‌ی ورودی ویندوز ۱۰، از جمله اعلام هشدارها و فعال کردن فیلد گذرواژه با لمس، بهبود یافته است.
  19. ***NVDA حالا بدرستی کلید‌های ثانویه‌ی جابجاکننده‌ی مکان‌نما را در نمایشگرهای بریل سِریِ ALVA BC640/680 شناسایی میکند.
  20. ***NVDA دوباره میتواند اعلان‌های Windows Toast را در نگارش‌های اخیر ویندوز ۱۰ بخواند.
  21. ***مشکل عدم شناسایی موقت فشردن کلیدها روی نمایشگر‌های بریلِ سازگار با Baum و HumanWare Brailliant برطرف شده است.
  22. ***چنانچه اعلام شماره‌ی خط‌ها در تنظیمات قالب‌بندی اسناد فعال باشد، از این پس شماره‌ی خط‌ها نیز روی نمایشگر بریل نشان داده میشود.
  23. ***وقتی حالت سخن‌گویی خاموش باشد، اعلام اشیاء (مانند فشردن NVDA+Tab برای اعلام محل فرمان‌پذیری) هم‌اکنون آن‌گونه که انتظار میرود در نمایشگر گفتار ظاهر میشود.

لینک دانلود NVDA_2016.3

شما میتوانید آخرین ویرایش این نرم افزار یعنی ۲۰۱۶.۳ رو از
این لینک
دریافت کنید.
موفق باشید.
*******اصلاحیه توسط: ابوالفضل سعیدیفر.

درباره محسن غلامی

محسن غلامی هستم. فارغ التحصیل کارشناسی حقوق دانشگاه سراسری شیراز. متولد و ساکن شهر مشهد و دوستدار شما دوستان خوب. آیدی تلگرام، اسکایپ و آدرس جی میل: mgholami373 خوشحالم که کنار شما عزیزان میباشم.
این نوشته در اطلاع رسانی, حرفای خودمونی, دانلود, دسته‌بندی نشده, رایانه, مسائل مربوط به نابینایان عزیز, نرم افزار, نرم افزارهای نابینایان ارسال و , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

16 دیدگاه دربارهٔ «دانلود آخرین نسخه از صفحه خوان ان وی دی ای NVDA 2016.3»

  1. زهرا آيت می‌گوید:

    با سلام و تشکر از لطفتون.
    ممنون میشم تجربیات خودتون رو که ازش استفاده کردین در اختیارمون بذارین.
    این نسخه دقیقا ورژن espeak چند رو پشتیبانی میکنه؟
    insert f1 بزنین و نتیجه رو بفرمایین.
    از نظر سرعت، سبکی و هنگ نکردن به خوبی ورژنهای قبل هست؟
    با تشکر مجدد.

  2. مهدی ۶۵ می‌گوید:

    من متاسفانه با این نسمه های جدید NDVA یعنی نسخه های ۲۰۱۶ مشکل پیدا کردم بعضی وقتها هر چی کنترل رو میزنم که NDVA ساکت بشه نمیشه و به خوندنش ادامه میده و اصلا کلا به هم میریزه البته این مشکل بیشتر یا در ابتدای روشن کردن رایانه سات یا بعد از اینکه چند ساعت با رایانه کار میکنم و مشکل دیگه نیمدونم چرا وقتی وارد مای کامپیوتر میشم لیست دیرایورهای منو نمیخونه و وارد درایوها هم که میشم لیست فایلها و فولدارها رو نمیخونه و یه مشکل دیگه بعد از حذف نرم افزار و نصب مجدد تنظیمات نرم افزار به حالت پیش فرض در نمیاد و افزونه ها حذف نشده

    • محسن غلامی می‌گوید:

      سلام.
      برای منم همچین مشکلی هست.
      فعلاً راهی رو براش سراغ ندارم ولی شما میتونین با CTRL+ALT+N یه بار NVDA رو باز و بسته کنین، تا یه چند ساعتی خیالتون راحته.
      در باره دیس پی سی تون نظری ندارم.
      اما در مورد تنظیمات بعد از این که حذف کردین NVDA رو برید به آدرس C:usersXAppdataRoaming و پوشه NVDA رو پاک کنید.
      منظور از حرف ایکس اسم یوزر نیم کامپیوترتون هست.
      موفق باشید.

  3. زهرا آيت می‌گوید:

    با سلام.
    درباره مشکلی که گفتین اگه allow skim reading in say all فعال باشه وقتی هم با جهتنما حرکت میکنیم در متنی که داریم میخونیم اگه با insert down از say all استفاده میکنیم nvda بازم به خوندنش ادامه میده که البته به نظرم مزیت خیلی مهمیه و من که تازگی بهش پی بردم با ترجمه عالی آقای راشاد، فعالش کردم!
    و در خصوص سؤال دومتون
    اصلا نیازی به حذف و نصب مجدد برنامه نیست.
    از کلید میانبر insert control r استفاده کنین یا از تنظیمات برنامه گزینه reset to factory configuration استفاده کنین.

  4. محسن غلامی می‌گوید:

    سلام.
    ممنون ابوالفضل جان.
    دستت طلا.

  5. مسعود می‌گوید:

    سلام.
    من با ویندوز ۱۰ ۶۴ بیت واقعا بسیاری از مشکلاتم توی این نسخه رفع شد.
    NVDA اوایل روشن شدن کامپیوتر یه جورایی نیمه فعال میشد و اصلا درست و حسابی محیطهای مختلف رو پشتیبانی نمیکرد که مجبور به ریستارتِ نرم افزار بودم.
    توی این نسخه اما واقعا عالی شده. اِی کاش راههای حمایت مادی از این نرم افزار برای ما ایرانیها هم ایجاد بشه.
    ممنون از این پست مفید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *