چگونه می‌توانیم در WhatsApp پیام‌ها را برای مخاطبین حذف کنیم؟

بلاخره واتس‌اپ ویژگی حذف پیام ها را که مدت ها بود کاربران درخواست آن را داده بودند، به ساختار خود اضافه کرد. به این ترتیب پس از آنکه پیام هایتان را برای مخاطب ارسال کردید و قبل از آنکه آنها را ببیند پشیمان شدید، می توانید آن پیام ها را حذف کنید.

برای حذف پیام، تنها کافیست انگشت خود را بر روی پیام مورد نظر نگه دارید، پیغامی با ۳ گزینه بر روی صفحه ظاهر خواهد شد؛ حذف پیام از صفحه خود، انصراف و حذف پیام برای همه. با انتخاب گزینه حذف پیام برای همه (Delete For Everyone) پیام شما برای مخاطبتان که شخص یا گروه هست حذف خواهد شد. البته با حذف مسیجتان نمی توانید وانمود کنید که آب از آب تکان نخورده است، چرا که بعد از آن، پیغام “You deleted this message” بر روی صفحه شما و پیغام “This message was deleted” بر روی صفحه مخاطبین شما ظاهر خواهد شد که به این ترتیب به آنها اطلاع میدهد، شما مسیجتان را حذف کرده اید.
البته نکات دیگری نیز در این ویژگی وجود دارد که لازم است آن را با شما به اشتراک بگذاریم. اول اینکه گزینه “حذف برای همه” تنها ۷ دقیقه بعد از ارسال پیام فعال است. دوم اینکه در حذف پیام ها به این صورت راه تضمینی وجود ندارد که مطمئن شوید پیام ها توسط گیرنده خوانده نشده است. و در نهایت اینکه اگر عملیات حذف پیام برای همه، با موفقیت انجام نشود شما هیچ پیغامی دریافت نخواهید کرد. به این ترتیب بهتر است جنبه احتیاط را در ارسال پیام به مخاطبین خود در نظر بگیرید.

این ویژگی به تازگی در واتس‌اپ اضافه شده است و احتمالاً در طی روزهای آینده می توانید از آن بهره ببرید.
منبع: سخت افزار

درباره سعید پناهی

با سلام. بنده سعید پناهی هستم. متولد 9 اسفند سال 1375. از علایقم میتونم بگم به اینترنت, مبایل, موزیک, بازیهای نابینایی,گوش کردن به رادیو و نمایش رادیویی و و و خعععععیلی چیزهای دیگه اشاره کنم. کلا با همه چی حال میکنم. رفیق بازم, و رفیقهای ثمیمی را بیشتر از داداشهای نداشتم, دوست دارم. زاده ی استان زنجانم و از 1 سالگی در کرج یا همون استان البرز زندگی میکنم. در حال تحصیل در مقتع کارشناسی علوم تربیتی هستم. عاشق مطالعه صفحات اینترنتی هستم. پیگیر اخبار علم و فناوری هستم. به علاوه که در اسکایپ هستم, تو واتساپ و تلگرام و اینستا هم هستم. خخخ. کلا مسنجر بازم. فکر کنم هدفم کلا از اندروید خریدن همین بوده. اردیبهشت 92 با ی n73 وارد دنیای نت شدم. و اون وقتها 3g و این حرفا نبود با gprs آهنگ دانلود میکردم. بعد توسط معرفی یکی از دوستانم با سایتهای نابینایی آشنا شدم. بعد مهر ماه بود که دیگه ماهور خریدم, باورتون نمیشه من تا مهر 92 هنوز صفحهخان فارسی نداشتم. با این که از سال 83 پای کامپیوتر بودم. میدونین چرا؟ چون اون وقتها نت نمیرفتم. بعد از مهر ماهم اسکایپ نصب کردم و کم کم همه را add کردم و با همه آشنا شدم. عاشق گفت و گو تو اسکایپ بصورت صوتی هستم. کمو بیش چت هم دوست دارم. بعد اوایل آذر ماه بود که تصمیم گرفتم ی سایت بزنم, اول چنتا بلاگ تست کردم, خوشم نیومد. بعد کم کم بسرم زد, برم رو وردپرس. بعد به کمک آقای سعید درفشیان اینجارو بنا کردیم. روز 17 آذر 1392 بود که اینجارو بنا کردیم. اون وقتها زیاد اینجا کسی نمیومد. بعد دوستان کم کم با اینجا آشنا شدن. و الان هم که دیگه ی خانواده ی بزرگ شدیم به نام, شب روشن. اینجا ی سریها بهم مدیر ارشد هم میگن. اما خودم قبول ندارم. ی نو گرداننده میشه اسممو گذاشت. بیخودی هندونه تو پاچمون میکنن ههه. من تقریبن 10 درصد بینایی دارم. و از خط بریل استفاده میکنم. فقط 5 سال ابتدایی را در مدرسه ی پویا مخصوص نابیناها و کم بیناها درس خوندم. بعدش دیگه بصورت تلفیقی در مدرسه ی عادی مشغول به تحصیل شدم. راستی یادم داشت میرفت, جهت تماس با من میتونین از راه های زیر استفاده کنین. ایمیل: saeedpanahi2200@gmail.com اسکایپ: saeed-panahi تلگرام: https://telegram.me/sp1000 اینستاگرام: https://www.instagram.com/saeed10055/ خوشباشید.
این نوشته در آموزش, اندروید, اینترنت, فناوری اطلاعات, معرفی, نرم افزار ارسال و , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

12 دیدگاه دربارهٔ «چگونه می‌توانیم در WhatsApp پیام‌ها را برای مخاطبین حذف کنیم؟»

  1. حسین مهدوی می‌گوید:

    سلام سعید جان باز هم بسیار ممنونم از پستت به امید موفقیت بیشتر

  2. سلام. ممنون سعید جان ولی فکر نکنم فایده داشته باشه. ۷ دقیقه کمه

  3. esteghlal می‌گوید:

    سلام اینم خوبه مرسی بابت پستت

  4. مهدی عزیززاده می‌گوید:

    سلام سعید جان تشکر از پستت. همانطوری که نوشته بود, بنظر میرسه به تدریج برا کاربرا اعمال بشه, الآن برا من و احمد اعمال نشده, حال آنکه برا چندتا از دوستانم اعمال شده جالب اونجاست که اونها گوشی ها شون از من مدل بالاتر بوده, مثلاً j7 خخ نمیدونم شاید ربطی به مدل گوشی داشته باشه. بهرحال باید زمانی صبر کرد تا شاهد فراگیر شدن این قابلیت مفید باشیم, که اینطوری که در سایت دیجی اتو نوشته این زمان انتظار کم هست. تشکر سعید جان.

  5. امیر پریمی می‌گوید:

    درود به سعید جانه گل و همه دوستانه شب روشن خصوصا دوستانی که این پست سعید خانه گل رو مطالعه کردن. وظیفه خودم دونستم خدمته دوستانه بزرگوارم برسم و در تکمیله فرمایشاته دوسته عزیزتر از جانم نکاتی رو به آموزشه ایشون اضافه کنم. البته رسیدن به این نکات حاصل نشد مگر با آزمون و خطایی که با گرفتنه وقته گران بهای سعید جان انجام شد.
    اول مهلتی که برای حضفه پیام در اختیار دارید نزدیک به ۹ دقیقه هست.
    دوم بر خلافه نکته ای که در آموزش آمده- شما بعده ارسال پیام حتی اگر گیرنده پیام پیغامتان را باز کرده و مطالعه کرده باشد هم شما میتوانید پیغام را حضف کنید که از گوشیه گیرنده پیام باز هم پاک میشود.
    سوم درست است که مهلته شما برای پاک کردنه پیغام حدوده ۹ دقیقه میباشد- ولی با ترفندی میتوانید حتی یک یا دو ساعت یا هرقدر که حوصله تان میگیرد صبر کنید بعد پیغام را پاک کنید. به این شکل که پیغام را با لانگ پرس کردن انتخاب کنید دکمه حضف را بزنید تا گزینه های حضف برای من- لغو و حضف برای همه نمایان شود. حالا تا هر زمان که پیامتان را در این حالت نگه دارید فرصت دارید که پیامتان را حضف کنید. فقط انتخابه پیام و زدنه کلیده حضف باید قبل از همان ۹ دقیقه انجام گیرد. امیدوارم نکاتی که گفتم براتون کارامد باشه. از سعید جان هم واقعا عذر خواهی میکنم که پا توی کفشش کردم. پیروز و سربلند باشید دوستان.

  6. بهنام نصیری می‌گوید:

    سلام.
    احسنت سعید و امیر عزیز.
    مفید بود.

  7. مهدی عزیززاده می‌گوید:

    سلام سعید
    برا من از پریروز این امکان اضافه شد! خخخ یعنی صبح به احمد و حوالی ظهر به من این آپشن داده شد! ضمن اینکه از دوست خوبم آقای امیر پریمی که نکاتی مفیدی رو گفتند هم تشکر میکنم.
    البته این برام سؤال شده که آیا پیامی که تو گروه میذاری رو میشه حذف کرد یا نه؟ البته من چون در گروههای متعددی عضو هستم تو یه گروهی که مدیر گروه نبودم به اشتباه پیامی رو ارسال کردم! بعد از ارسال مدیر گروه ضمن دادن تذکر به من پیام رو حذف کرد! حالا جالب اینجاست که تو یه گروهی که خودم مدیرش بودم وقتی محض امتحان رو یه پیام تازه ارسال شده LongPress کردم فقط حذف برای من بود! حالا اگه شما تجربه ای داری یا آقای امیر پریمی اگه به این نکته رسیده خوشحال میشم بهم بگید.
    ضمن اینکه برام جالب بود که حتی اگه پیام رو شخصی مطالعه هم کرده باشه رو میتونی حذف کنی!
    خب وقتی بیان این نکته رو از امیر پریمی شنیدم یا بهتر بگم خوندم این مطلب به ذهنم رسید که: مثلاً مابین من و بهنام نصیری دعوا شده! خخخخ من میام یه پیامی براش از سر خشونت مینویسم! براش ارسال میکنم! فوراً بعدش پشیمان از ارسال میشم که همین لحظه بهنام سر و کله اش پیدا میشه و پیام رو میخونه! من هرچند بهنام مطالعه کرده حذفش میکنم و این بنظرم میتونه این پیام رو به مخاطب بده که طرف اشتباه کرده یا خلاصه سرش گرم بوده و ناخواسته از دهنش در رفته.
    به عبارتی ساده تر! بهنام غلط کردم ببخشید تو رو خدا!!!!
    خخخ اینم هم از نکته طنز این مطلب: برم تا سعید نزده شَلوپَلَم نکرده!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *