آموزش صوتی خرید, ویژگیهای نسخه ی ۱٫۱، چند نکته، رفع یک شبهه و …. اضافه شد. / blindgram! گامی دیگر برای رفاه حال نابینایان. به همراه گزارش لحظه ای از روند پیشرفت و لینک دانلود آخرین نسخه. لطفا بیطرف وارد شوید.

نکته: این پست دائما بروز میشود

با عرض سلام و وقت بخیر خدمت تمامی شما عزیزان و بزرگوارانی که قصد مطالعه ی این پست را دارید. خواهش ما از شما این است که تا پایان پست با ما باشید.

Blindgram! چرا؟ چگونه؟ کِی؟!

محسن ندرلو می گوید:

پنجشنبه ی آخر آبانماه بود که مهندس بابایی با من تماس گرفت و به من از تلگرامی خبر داد که عده ای از دانشجویان ایشان در دانشگاه کاشان برای نابینایان در دست ساخت دارند. ایشان گفتند که این تلگرام، در حال دسترس پذیری است و خیلی از موارد را با talkback می خواند. مهندس از بنده راجع به انتشار یا عدم انتشار نسخه ی دیگری از نرم افزار تلگرام پرسیدند و من هم گروه telelight را به ایشان معرفی کردم و به ایشان گفتم که این گروه، تا اواخر ماه آینده قرار است که نسخه ای از تلگرام دسترس پذیر را عرضه کنند. ایشان نیز بنده را از پروژه ای خبر دادند که در دست دانشجویان خود داشتند. گویا این پروژه را سه تیم در دست داشتند که دو تا از این تیمها موفق به دسترس پذیر کردن تلگرام نشدند و تنها یک تیم توانسته کار خود را به جلو ببرد. حتی ایشان مژده دادند که خودشان همین الان (یعنی هنگام رد و بدل شدن آن تماس در آخر آبانماه) در حال استفاده از این تلگرام که توسط دانشجویانشان طراحی شده، هستند. ایشان از بنده مشورت گرفتند و من هم به ایشان پیشنهاد دادم که فعلا تا بیرون آمدن نسخه ی اول نرم افزار telelight صبر کنند.

گذشت. چهارشنبه یا پنجشنبه ی هفته ی آینده، یکی از دوستان در گروه شب روشن، سؤالاتی در خصوص برنامه ی blindgram پرسیدند و خواستند بدانند آیا اعضای گروه شب روشن از این قضیه اطلاعی دارند یا خیر. گویا ایشان این نرم افزار را از خود سایت به نشانی www.blindgram.ir پیدا کرده بودند. راجع به قیمت هم گفتند که قیمتی که در سایت نوشته شده، ۲۴۵۰۰ تومان است. بنده برای تست این نرم افزار، اقدام به خرید نمودم. متاسفانه خرید هم موفقیت آمیز نشد و پولی هم که واریز کردم، نه به خودم برگشت و طی پیامهایی که به سختی با یافتن آی دی تلگرام مدیر پروژه جناب مهندس مصلحی داشتم، دریافتم که اصلا هزینه به حساب این عزیزان هم واریز نشده است.
بگذریم. در همان تلگرام، چتهای بسیاری بین بنده و مهندس مصلحی رد و بدل شد. بعد از دریافت برنامه، با همین بلایند گرام، چرخی در همین پیامهای رد و بدل شده زدم.
درباره ی قیمت بالای این نرم افزار از ایشان سؤال کردم. ایشان با این استدلال که برنامه هایی مثل موبوگرام که جامعه ی هدف بزرگی دارد، برنامه را به قیمت ۵۰۰۰ تومان می فروشد. حالا وقتی ما بخواهیم نرم افزار خود را در جامعه ی شما که کوچک است به فروش برسانیم، طبیعتا باید چنین هزینه ای را پیشنهاد دهیم. طی گفت  گو، به محض اینکه متوجه عدم برگشت هزینه به من شدند، لایسنس مرا فعال کردند. با ایشان در خصوص اینکه قیمت بالاست و ما باید بتوانیم نرم افزار را تست کنیم صحبت کردم. همچنین ایشان را از روند کار گروه تللایت آگاه کردم. مهندس مصلحی اینطور پاسخ دادند که: وقتی ما میخواستیم کار را شروع کنیم، در اینترنت بسیار جست و جو کردیم و در هنگام شروع کار، چیزی نیافتیم. اما بعدا که دوباره جست و جو کردیم، دریافتیم که دامنه ی سایت telelight.ir دقیقا سه روز پیش از دامنه ی سایت blindgram.ir ایجاد شده. این در حالی بود که ما تقریبا اواسط کار بودیم و طبیعتا زحمات بسیاری کشیده بودیم و نمیشد کار را نیمه کاره رها کنیم. اصلا در عمل اشکالی ندارد که ما کار خودمان را بکنیم و این عزیزان هم کار خودشان را بکنند. ضمنا تاریخ ثبت دامینها را میتوانید از اینجا مشاهده نمایید. در نتیجه، کار ما دقیقا سه روز بعد از افتتاح سایت تللایت آغاز شد.
بنده از دغدغه ی خودمان گفتم. از اینکه بچه ها باید برنامه را تست کنند. از اینکه شما باید پاسخگوی سؤالات بچه ها باشید. کلا، هرچه من پیشنهاد دادم، ایشان با آغوش باز پذیرفتند.
شب روشن را به ایشان معرفی کردم. ایشان هم پذیرفتند که در گروهی که بنده تعیین میکنم حاضر شوند و با دوستان نابینا تعامل سازنده داشته باشند.
ابتدا قصد داشتم که ایشان را وارد گروه واتساپی شب روشن کنم؛ اما پس از مشورت با شهاب فروزش عزیز، تصمیم بر این شد که گروهی در واتساپ بزنم و مهندس مصلحی را به همراه چند تن از دوستان نابینای گروه شب روشن، وارد گروه کنم. سپس لینک گروه را در فضای واتساپ منتشر کردم. یک دموی آموزشی از این نرم افزار هم ضبط کردم و به همراه لینک گروه، پخش کردم.

Blindgramفراگیر می شود.

طی صحبت دیگری که با مهندس مصلحی داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که لایسنس نرم افزار را از تاریخ ایجاد گروه به مدت ۴۸ ساعت باز بگذارند تا تمام دوستان نابینا بتوانند آن را تست کنند. در گروه اعلام کردیم و لینک دانلود را در اختیار عموم قرار دادیم. استقبال بی نظیری شد. خبر، دهان به دهان میگشت و همه دانلود می کردند و به نوعی، هر کس خوشحالی خود را بیان میکرد.
استقبال زیاد شد. کم کم درخواستهای بچه ها مبنی بر کم بود ۴۸ ساعت داشت به گوش میرسید. موضوع به صورت خیلی جدی و همگانی در گروه مطرح شد. مهندس مصلحی و مهندس بادپا که بعدا به تیم اضافه شده بودند، پذیرفتند که تا یک هفته این وضعیت تمدید شود. باز هم استقبالها زیاد و زیادتر شد. به نحوی که تیم تصمیم گرفت لایسنس نرم افزار را تا زمان ارائه ی نسخه ی رسمی، یا حتی سه روز بعد از ارائه ی نسخه ی رسمی باز بگذارد.

قیمت نرم افزار

ما حتی در مورد قیمت هم صحبت کردیم. ایشان با عنایت به اینکه هدفشان چیزی به جز مادیات است و بیشتر به دنبال معنویات حاصل از این کار هستند، پذیرفتند که در مورد قیمت، قیمتی را تصویب کنند که ما نابینایان بخواهیم.

بروز رسانیهای کهکشانی

زمان تشکیل گروه یعنی روز پنجشنبه، نرم افزار در نسخه ی ۱ خود به سر میبرد. در این حین، نسخه ی دوم را هم در دست داشتند که روز جمعه دهم آذرماه منتشر شد. یعنی بلافاصله پس از انتشار نسخه ی ۱ در روز پنجشنبه نهم آذرماه، نسخه ی ۲ روز جمعه منتشر شد. چیزی که هیچ جای دیگر دیده نمی شود که یک برنامه به این سرعت بروز رسانی شود.
متاسفانه نسخه ی دوم با اشکالاتی مواجه شد. نسخه ی سوم که قرار بود روز دوشنبه یعنی زمان حال حاضر تهیه ی این پست منتشر شود، به اشتباه از گروه تستی که سوای گروه عمومی ایجاد شده بود، بیرون آمد و شنبه شب در اختیار نابینایان قرار گرفت و دست به دست چرخید. به همین علت، عزیزان مجبور به انتشار زود هنگام این نسخه در روز یکشنبه شدند.

از تسترهای نابینای نرم افزار بدانید!

گروه تست تشکیل شد. تسترهای این نرم افزار تا به امروز، محسن ندرلو، سعید پناهی، میلاد نصرتی، رضا خلیلی ارجمندی، محمودرضا ایوضی که بسیار دقیق مشکلات را گزارش کرده، علی پنجه ای، کمیل نوبختی و امیر پریمی هستند که بسیار نکته سنجی کرده و ایرادها را بیرون آوردند. از طرف دیگر، از گروه جمعی هم بازخوردهایی گرفتیم که برخی از اینها را در گروه تست مشاهده نکرده بودیم.
در حال حاضر هم تمام ناخوانده ها، بدون برچسبها، باگها و … توسط تیم تست و دوستان گروه اصلی در حال عیبیابی است. واقعا اگر بگوییم که برای این کار، چندین نفر تلاش شبانه روزی می کنند، کم نگفته ایم.

زمان عرضه ی نسخه ی رسمی
تا امروز، نسخه ای نسبتا پایدارتر از نسخه ی اول (۰٫۳) منتشر شده و در حال حاضر شاید تا ۶ یا ۸ نسخه ی دیگر هم به صورت آزمایشی بماند. تعداد این نسخه های آزمایشی معلوم نیست و بستگی به روند کار دارد.
راجع به قیمت هیچگونه صحبتی نشده و قرار بر این است که تا انتشار نسخه ی رسمی، برنامه به صورت رایگان در دسترس عموم باشد. حتی درباره ی اسم نرم افزار هم از آنجایی که ممکن است کمی شکننده باشد و برای برخی تداعیگر حالات بد شود،  تصمیم به تغییر گرفته شد. اما از جهات اهمیت، به موارد پایانی نرم افزار منتقل شد.

نتیجه گیری

و بالاخره اینکه کار با جدیت تمام در حال انجام است. سعی بر این است که به تمام پیامهای گروه بلایندگرام پاسخ داده شود. تمام ایرادات در حال رفع هستند.

ما طرفدار کیفیتیم. چه تللایت، چه بلایند گرام.

اما نکته ای که قابل توجه است این است که متاسفانه عده ای ما را به جانبداری متهم می کنند. تمام شعار و مهمتر از همه تلاش تیم شب روشن، به خصوص بنده و جناب ندرلو بر رعایت بیطرفی است. ما جانب حق را خواهیم گرفت. چه تللایت باشد، چه بلایند گرام. نفس کار مهم است. ما، کیفیت می خواهیم؛ نه قومیت. ما باید برای یک هدف تلاش کنیم و آن هم مناسب سازی تلگرام است. حال چه فرقی میکند که این نرم افزار تللایت باشد یا بلایندگرام. سازنده اش حسن باشد یا تقی. در سافت ۹۸ منتشر شود یا پیسی دانلود. هیچیک از ما از این قضیه هیچگونه استفاده ی مالی نمی بریم. حتی سود مالی برای هر دو تولید کننده در اقلیت است
من، به عنوان نویسنده ی این پست، به همراه سایر دست اندر کاران نابینایی که در تست هر دو برنامه مشغولیم، به صراحت اعلام میداریم که خریدار هر برنامه ای هستیم که برای ما مناسبتر باشد. اصلا وظیفه ی ما این است که بخریم و بکوشیم که شما، مناسب ترین را بخرید. اصلا به عقیده ی ما، هیچگونه دوباره کاری و جناح بندی ای صورت نگرفته. اتفاقا این فضای رقابت که انشا الله همراه با رفاقت هم باشد، به نفع ما مصرف کننده هاست. زیرا این رقابت، انحصار را می شکند و هر تولید کننده به فکر بالا بردن کیفیت و مناسبسازی قیمت است.
اگر کاربر تلگرام باشید، حتما شاهد ورود فوج فوج دوستان نابینا به تلگرام بوده اید. همین ما را خوشحال می کند. همین به ما قوت قلب می دهد. حال آنکه کار، برای تلگرام است. اگر با بلایندگرام باشی، تلگرام داری و اگر تللایت هم نصب کنی، تلگرام داری. تنها تفاوت در کیفیت است. خواه، تللایت با کیفیت باشد یا بلایند گرام. ما، خریدار کیفیتیم. ما، دسترس پذیر تر را می خریم. پس، بیاییم بیطرف باشیم.

ایرنا – سه جوان کاشانی دسترسی نابینایان به پیام رسان تلگرام را ممکن کردند

سه دانشجوی رشته نرم افزار و فناوری اطلاعات با استفاده از یک ایده ابتکاری، برنامه ای به نام ‘blindgram’ طراحی و عرضه کردند که تا کنون امکان استفاده از برنامه
پیام رسان تلگرام را برای ۵۴ درصد از اعضای ۵۱۰ نفره انجمن نابینایان کاشان فراهم کرده است.
یکی از این دانشجویان روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا تشریح کرد: پس از شنیدن گلایه یکی از نابینایان در مورد ارتباط با دیگران از طریق نرم
افزاری مانند تلگرام، ایده طراحی چنین امکانی ایجاد شد.
وی افزود: همه گوشی های دارای سیستم عامل اندروید امروزه قابلیتی به نام ‘talk back’ دارند که با فعال کردن آن بر روی تلفن همراه، گزینه هایی که توسط کاربر
لمس می شوند را می خواند اما این قابلیت در تلگرام وجود نداشت که پس از ۱۵ روز نخستین نسخه از برنامه تکمیل شد.
این دانشجوی مبتکر کاشانی بیان کرد: هم اکنون ‘blindgram’ در دسترس نابینایان قرار دارد و با وجود فعالیت آزمایشی حتی با استقبال نابینایان خارج از کشور هم
روبرو شده است و پیگیر خرید حساب کاربری هستند.
او هزینه ایده تا اجرای این ابتکار را نزدیک به هشت میلیون ریال اعلام کرد.
بر اساس آمارها بیش از ۱۱۵ هزار نفر نابینا در کشور وجود دارد که گسترش تدریجی استفاده از این برنامه ‘blindgram’ می تواند تحولی در خروج این بخش از جمعیت از
تنهایی و ارتباط بیشتر آنها با دیگر نابینایان و سایر اقشار جامعه ایجاد کند.
۴۰ میلیون کاربر ایرانی به گفته دبیر شورای عالی فضای مجازی هم اکنون از برنامه پیام رسان تلگرام در کشور استفاده می کنند.
انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
۸۱۲۳

انتهای پیام /

ورژن اول Blindgram منتشر شد, ۷۲ ساعت مهلت استفاده رایگان از ورژن ۱ نرم افزار!

سلام دوستان

نسخه ۱٫۰ پایدار نرم افزار بِلایْنْدْگِرام منتشر شد.

چند نکته:

– بروز رسانی به نسخه ۴٫۶٫۰ تلگرام.
– امکان ارسال عکس به صورت گروهی (امکان اضافه شده به نسخه ۴٫۶ تلگرام).
– امکان پین کردن پیام در کانال (امکان اضافه شده به نسخه ۴٫۶ تلگرام).
– دسترس پذیری کامل زبان ها (همچنین اضافه شدن زبان فارسی).
– دسترس پذیری کامل لینک ها.
– دسترس پذیری کامل دکمه های شیشه ای (در ربات ها).
– دسترس پذیری کامل کیبورد ربات ها.
– دسترس پذیری کامل نتیجه جستجو در ربات ها.
– دسترس پذیری کامل دانلود ها و آپلود.
– دسترس پذیری کامل پیام ها (مانند خوانده شده توسط کاربر مقابل، وضعیت دانلود شدن فایل ها، مدت زمان یک ویس یا ویدیو یا موزیک، در پاسخ به چه پیامی و …)
– قابلیت نمایش پیام در پاسخ چه پیامیر.
– دسترس پذیری تعداد بازدید های یک پست.
– دسترس پذیری ارسال ویس (لطفا ویس را قفل نکنید زیرا پس از قفل کردن تنها می توانید دکمه لغو را انتخاب کنید و هنوز این قسمت دسترس پذیر نشده است و همانند
واتس آپ ویس ارسال کنید).
– دسترس پذیری پیام های انتخاب شده.
– دسترس پذیری فوروارد چند گانه (برای این کار پس از انتخاب گزینه فوروارد در لیست گفتوگو ها با استفاده از لانگ پرس می توانید چند گفتگو را برای ارسال پیام
انتخاب کنید و وضعیت انتخاب شدن یا نشدن هر گفتگو مشخص می شود).
– دسترس پذیری توضیحات کانال (لینک های موجود در توضیحات دسترس پذیر نیستند).
– رفع مشکل گفتن غیر فعال (disabled) در پایان هر آیتم (در پایان هر آیتم در لیست، کلمه لیست گفته می شود که به این معناست که این آیتم در یک لیست قرار دارد).
– دسترس پذیری کامل سازنده گروه و ادمین های گروه.
– دسترس پذیری کامل مراحل ایجاد گروه (مشخص شدن افراد انتخاب شده و انتخاب نشده).

چند نکته:

– دیر آماده شدن نسخه ۱٫۰: با توجه به بروزرسانی تلگرام به ورژن ۴٫۶٫۰، دسترس پذیر کردن نسخه جدید زمان بیشتری از ما گرفت. ما می توانستیم با نسخه تلگرام ۴٫۲٫۱
نسخه نهایی را در اختیار شما قرار بدهیم و لی با توجه به انتشار نسخه جدید تصمیم گرفتیم با نسخه جدید تلگرام نسخه نهایی نرم افزار بلاینگرام منتشر بشود تا شما
دوستان بتوانید از بروز ترین نسخه تلگرام استفاده کنید.
– قیمت نرم افزار: با توجه به در خواست دوستان مبنی بر کاهش قیمت نرم افزار قیمت این نرم افزار از ۲۴۵۰۰ تومان به مبلغ ۱۰۰۰۰ تومان کاهش یافت. این مبلغ فقط
یکبار از شما عزیزان دریافت می شود و برای استفاده از آپدیت بعدی نیازی به پرداخت هزینه نیست، و همچنین شما می توانید این نرم افزار رو با یک شماره که لایسنس
خریداری کرده اید در چند گوشی همراه یا تبلت استفاده کنید. تیم ما تلاش می کند همیشه نرم افزار رو به شکل آپدیت ترین حالت ممکن در اختیار شما عزیزان قرار دهد
(همین طور که می دانید تلگرام های غیر رسمی بزرگ در ایران مثل موبوگرام و تلگراف هنوز به نسخه ۴٫۶ آپدیت نشدند و بِلایْنْدْگِرام اولین تلگرام غیر رسمی منتشر
شده با نسخه ۴٫۶ هست)
-مهلت تست نرم افزار نهایی به صورت رایگان: هر چه سریعتر نسخه نهایی رو دانلود کنید زیرا همون طور که قبلا هم گفته بودیم با انتشار نسخه اصلی نسخه های بتا
از کار می افتند و شما تنها با نسخه اصلی می توانید از بِلایْنْدْگِرام استفاده کنید. نسخه نهایی بِلایْنْدْگِرام ۳ روز مهلت تست دارد و شما می توانید در این
۳ روز از تمامی امکانات نرم افزار به راحتی استفاده کنید
– بعد از ۳ روز: شما به صورت خودکار از نرم افزار خارج می شوید و در هنگام ورود به شما اخطار “لایسنس تایید نشد” می دهد و از شما می خواهد برای خرید روی دکمه
مربوطه ضربه بزنید. پس از ضربه وارد درگاه پرداخت زرین پال می شوید و می توانید با استفاده از کارت های عضو شبکه شتاب یا با استفاده از کد USSD پرداخت را انجام
دهید.
– پس هر چه سریع تر این خبر رو برای بقیه هم بفرستید تا دیگران هم بتواند در ۳ روز مهلت تست از این نرم افزار استفاده کنند و در صورت رضایت اقدام به خرید این
نرم افزار بکنند.

دانلود آخرین ورژن منتشر شده با لینک مستقیم

لینک دانلود

تغییرات نسخه      ۱٫۱

سازگاری با اندروید ۴

امکان خرید لایسنس تا قبل از بسته شدن لایسنس در بخش تنظیمات بعد از گزینه زبان

امکان باز کردن منو با تک ضربه روی پیام ها به جای دانلود کردن یا باز کردن . ( برای این کار از بخش تنظیمات بعد از فعال سازی پویا نمایی اقدام شود).

گزینه حذفِ گفتنِ غیر فعال اضافه شد. (برای این کار، در بخش تنظیمات، بعد از گزینه ی: با تک ضربه منو باز شود مراجعه فرمایید.) در ضمن این گزینه برای همه گوشی ها در دسترس نیست و در گوشی هایی که نسخه ۱٫۰ صفحه خوان هیچ گزینه ای را نمی خواند، این گزینه را فعال نکنید. زیرا مجدد هیچ گزینه ای خوانده نخواهد شد و مجددا یک بینا باید این گزینه را برایتان

غیر فعال کند.

رفع مشکل مخلوط شدن منو با چتها.

چند نکته در مورد نسخه ۱٫۱

  1. نرم افزار های بتا فقط تا جمعه صبح در دسترس هستند و باید همه امشب به نسخه ۱٫۱ بروزرسانی شوند.
  2. مهلت تست یک روز تمدید شد. بنا بر این استفاده از نرم افزار به صورت رایگان، تا روز یکشنبه، بیست و ششم آذرماه آزاد است

شما می توانید آخرین نسخه را از قسمتهای قبلی پست، (همان لینک دانلود آخرین نسخه) دانلود نمایید.

ربات نرم افزار بلایند گرام در تلگرام

برای ارسال نظرات و پیشنهادات و مشکلات نرم افزار یا مشکلات خرید خود می توانید به ربات

@blindGramBot
مراجعه نمایید. مهندس مصلحی و دوستانشان پاسخگوی ما هستند.

آموزش متنی خرید نرم افزار.

برای خرید نرم افزار:

  1. نرم افزار را باز کرده و کلید menue را انتخاب کنید.
  2. به قسمت تنظیمات بروید.
  3. بعد از گزینه ی انتخاب زبان، گزینه ی ارتقا به نسخه ی طلایی اضافه شده است. این گزینه را باز کنید.
  4. صفحه ی وبی برای شما نمایش داده میشود. در این صفحه، شماره گیری سریع را بزنید.
  5. شما وارد نرم افزار تلفن گوشی خود شده اید. تماس یا شماره گیری را بزنید.
    توجخ: فعلا صفحه ی وب را نبندید.
  6. پس از شماره گیری، شما به آپ (ستاره ۷۳۳ مربع) وصل می شوید. مانند سایر پرداختها، مراحل را انجام دهید.
  7. پس از نمایش تاییدیه ی پرداخت، به صفحه ی وب برگردید و تا نمایش تاییدیه صبر کنید.
  8. کار تمام است. اکنون نسخه ی کامل بلایند گرام در گوشی شما فعال است.

در پرداخت مشکل دارم یا پرداختم ناموفق بوده.

اگر مشکلی در پرداخت پیش آمده، به نکات زیر توجه کنید و حسب مورد به ربات ما پیام دهید تا ما بررسی کنیم.

  1. اگر هر مشکلی در مراحل پرداخت داشتید، میتوانید با مهندس مصلحی و تیم ایشان به واسطه ی ربات بلایند گرام مرتبط شوید. آنها مشکل را بررسی می کنند و اگر پرداخت انجام شده بود اما نرم افزار فعال نشده بود، برای فعال سازی اقدام میکنند.
  2. اگر اشتباهی صفحه ی وب را قبل از شماره گیری در قسمت تلفن گوشی یا حین انجام کار ببندید، پرداخت شما ناموفق میشود. به صورتی که پول از حساب شما کم شده و ممکن است به سازندگان برنامه نرسد. لذا مهندسین توصیه ی اکید کردند که تا پایان تاییدیه گرفتن از صفحه ی وب، آن را نبندید. اما اگر پرداخت ناموفق داشتید، نگران نشوید. تیم مهندسی بررسی می کنند. اگر پول به حسابشان رفته بود، لایسنستان را فعال می کنند. اگر نرفته بود، پیگیری میکنند تا ظرف ۷۲ ساعت، پول به حسابتان برگردد.
  3. اگر برای پرداخت دچار مشکل شدید و تلگرام دیگری هم نداشتید، با شماره ی مهندس مصلحی تماس بگیرید.

آموزش صوتی خرید Blindgram

دانلود آموزش خرید Blindgram با حجم ۶ مگابایت توسط کمیل نوبختی

سؤال: چرا باید شماره ی من در سرور بلایند گرام سیو شوند؟ آنها می خواهند پیامهای ما را رصد کنند!

مهندس مصلحی در پی پاسخ این مسأله بر آمده. می گوید:
بله. ما شماره ها را در سرور ذخیره میکنیم. اما نه برای رصد پیامها. بلکه برای اینکه اگر شما بلایند گرام را از گوشیتان پاک کردید، یا خواستید روی گوشی دیگری نصب کنید، دیگر مجبور نباشید لایسنس بخرید. ما موضوع رصد پیامهای شما را کاملا تکذیب میکنیم. چون داشتن پیامهای شما هیچ سود و منفعتی برای ما ندارد. به علاوه. مسنجر تلگرام در هنگام فعالسازی، کد را به گوشی شما میفرستد. نه به ما. ضمنا فعالسازی نرم افزار و ارسال شماره به سرور ما، پیش از ارسال کد از تلگرام صورت میگیرد. در واقع، زمانی که شماره ی شما به سرور ما فرستاده میشود، اکانت تلگرام شما فعال نیست که ما بتوانیم به پیامهای شما دسترسی داشته باشیم. اگر هر برنامه نویسی در این باره شک دارد، ما حاضریم کدهای نرم افزار را به ایشان نمایش دهیم.

توضیحاتی در مورد blindgram plus

این نرم افزار هیچ تفاوتی با blindgram ندارد. فقط به این دلیل به وجود آمده که اگر کسی بخواهد در گوشی خود با دو اکانت فعالیت کند، بتواند. نکته ی قابل ذکر اینکه حتما باید برای اکانت دوم هم لایسنس دریافت کند.
blindgram plusرا از کانال تلگرامی بلایند گرام دریافت کنید.

درباره سعید پناهی

با سلام. بنده سعید پناهی هستم. متولد 9 اسفند سال 1375. از علایقم میتونم بگم به اینترنت, مبایل, موزیک, بازیهای نابینایی,گوش کردن به رادیو و نمایش رادیویی و و و خعععععیلی چیزهای دیگه اشاره کنم. کلا با همه چی حال میکنم. رفیق بازم, و رفیقهای ثمیمی را بیشتر از داداشهای نداشتم, دوست دارم. زاده ی استان زنجانم و از 1 سالگی در کرج یا همون استان البرز زندگی میکنم. در حال تحصیل در مقتع کارشناسی علوم تربیتی هستم. عاشق مطالعه صفحات اینترنتی هستم. پیگیر اخبار علم و فناوری هستم. به علاوه که در اسکایپ هستم, تو واتساپ و تلگرام و اینستا هم هستم. خخخ. کلا مسنجر بازم. فکر کنم هدفم کلا از اندروید خریدن همین بوده. اردیبهشت 92 با ی n73 وارد دنیای نت شدم. و اون وقتها 3g و این حرفا نبود با gprs آهنگ دانلود میکردم. بعد توسط معرفی یکی از دوستانم با سایتهای نابینایی آشنا شدم. بعد مهر ماه بود که دیگه ماهور خریدم, باورتون نمیشه من تا مهر 92 هنوز صفحهخان فارسی نداشتم. با این که از سال 83 پای کامپیوتر بودم. میدونین چرا؟ چون اون وقتها نت نمیرفتم. بعد از مهر ماهم اسکایپ نصب کردم و کم کم همه را add کردم و با همه آشنا شدم. عاشق گفت و گو تو اسکایپ بصورت صوتی هستم. کمو بیش چت هم دوست دارم. بعد اوایل آذر ماه بود که تصمیم گرفتم ی سایت بزنم, اول چنتا بلاگ تست کردم, خوشم نیومد. بعد کم کم بسرم زد, برم رو وردپرس. بعد به کمک آقای سعید درفشیان اینجارو بنا کردیم. روز 17 آذر 1392 بود که اینجارو بنا کردیم. اون وقتها زیاد اینجا کسی نمیومد. بعد دوستان کم کم با اینجا آشنا شدن. و الان هم که دیگه ی خانواده ی بزرگ شدیم به نام, شب روشن. اینجا ی سریها بهم مدیر ارشد هم میگن. اما خودم قبول ندارم. ی نو گرداننده میشه اسممو گذاشت. بیخودی هندونه تو پاچمون میکنن ههه. من تقریبن 10 درصد بینایی دارم. و از خط بریل استفاده میکنم. فقط 5 سال ابتدایی را در مدرسه ی پویا مخصوص نابیناها و کم بیناها درس خوندم. بعدش دیگه بصورت تلفیقی در مدرسه ی عادی مشغول به تحصیل شدم. راستی یادم داشت میرفت, جهت تماس با من میتونین از راه های زیر استفاده کنین. ایمیل: saeedpanahi2200@gmail.com اسکایپ: saeed-panahi تلگرام: https://telegram.me/sp1000 اینستاگرام: https://www.instagram.com/saeed10055/ خوشباشید.
این نوشته در آموزش, اخبار, اطلاع رسانی, اندروید, تلفن همراه, حرفای خودمونی, دانلود, درد دل, صوتی, فناوری اطلاعات, مسائل مربوط به نابینایان عزیز, معرفی, نرم افزارهای نابینایان ارسال و , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

64 دیدگاه دربارهٔ «آموزش صوتی خرید, ویژگیهای نسخه ی ۱٫۱، چند نکته، رفع یک شبهه و …. اضافه شد. / blindgram! گامی دیگر برای رفاه حال نابینایان. به همراه گزارش لحظه ای از روند پیشرفت و لینک دانلود آخرین نسخه. لطفا بیطرف وارد شوید.»

  1. سلام سعید جان. منم امیدوارم هر کدوم از این دوتا نرم افزار میاد کیفیت خوب و قیمت مناسبی داشته باشه

  2. مهدی شکوهی می‌گوید:

    سلام کاش سازنده های بلایند گرام ورژن بتا رو غیر فعال نکنند بلکه برخی از قابلیت های اون رو محدود کنند تا اونایی که نمیخواهند یا توان مالی ندارند از ورژن بتاش استفاده کنند شاید کسانی باشند که بزور از پس حزینه های زندگی خود بر بییان یا فقط ب حقوق مستمری تکیه کرده باشند

  3. مسعود می‌گوید:

    ما طرفدار کیفیتیم. چه تللایت، چه بلایند گرام.

  4. آرام می‌گوید:

    تله لایت را دسترسی نداشتم که بیازمایم.
    اما بلایند گرام را که آزمودم، بسیار سریع، روان و خوب بود.
    البته این تجربه من در گوشی Galaxy A5 2017 بود.
    با نسخه ۷ اندروید.

    فقط در بخش تغییر تم مشکل داشتم.
    ضمنا بهترین روش در اختیار گذاشتن نسخه دمو برای عموم و گرفتن بازخورد از جامعه بزرگ تری هست.
    همچنین بنده هم با تغییر نام بلایند گرام موافقم، نامی مانند: AccessGram.

    برای هر دو تیم آرزوی موفقیت و خیر دارم.

  5. علیرضا نصرتی می‌گوید:

    به نظرم اسم BlindGram خوبه

    دو روز پیش دیدم که همه کانتکت های اسکایپم تلگرام دارن.

    برنامه روی گوشی Galaxy grand neo plus که الان تقریبا ی گوشی به درد نخوره و از رده خارج شده به خوبی جواب داد با اندروید ۴٫۴٫۴

  6. سامان نیکوپرست می‌گوید:

    درود جناب پناهی. واقعاً خدا قوت میگم به سازنده های این نرم افزار. ببینید جناب پناهی. یه ایراد اساسی اگه امگان داره این مطلب رو به سازنده ها انتقال بدید. ببینید وقتی مثلاً شخصی برامون لینک یک کانال رو میفرسته. یا مثلاً شما تو یه کانال عضو هستید وقتی لینک میذارند نمیتونیم روش کلیک کنیم و وقتی این کار رو میکنیم منوی مربوط به حضف یا فوروارد و از این قبیل میاد. ممنون میشم اگه منتقلش کنید.

  7. علیرضا نصرتی می‌گوید:

    کامنتتونو به سازنده برنامه فرستادم من

  8. شهاب می‌گوید:

    با عرض سلام خدمت دوستای گلم.
    ضمن عرض تشکر از سعید و بهنام گل واسه انتشار این پست و محسن ندرلو گرامی که اولین بار این نرم افزار رو معرفی و به من گفتن و خواستار پخشش شدن .
    همینطور از مهندسین گرامی این نرم افزار بسیار عالی هم کمال تشکر رو دارم.
    این حرف بچه ها رو در پست خیلی پسندیدم ما کیفیت میخوایم و دست رس پزیر بودن قبول اینا رو قبول دارم ولی اخلاق و اعتماد هم میخوایم که گروه blindgram این موضوع رو به نحو احسنت انجام دادن این خیلی خوب هست که ما روند کار رو بدونیم و بدونیم که کجای کار هستیم و چیکار باید بکنیم و این خیلی عالی هست که وقتی نرم افزار رو میتونیم عرضه کنیم با وعده و وعیدهای بیخود سر ملت نابینا رو گرم نکنیم و از همه مهمتر تسترهای این برنامه از دوستان خودمون و کسانی هستن که مورد اعتماد همه یا حد اقل اکثریت نابینایان هستن هرگز نمیتونیم فراموش کنیم سعید میلاد و غیره چقدر به ااین جامعه خدمت کردن پس حرفشون واسه ما سند هست از این حرفا که بگذریم آقا ما خودمون داریم میبینیم دیگه این نرم افزار چقدر پیشرفت کرده , چقدر شبانه روزی واسش زحمت کشیده شده که تو کمترین زمان ممکن نرم افزار رو دست رس پزیر کنن.از نظر من این یعنی اعتماد این یعنی کار.

  9. مجی نه موجی می‌گوید:

    خوشحالم شما رو این همه فعال می بینم! عشق می کنم!

  10. سجاد رشیدی می‌گوید:

    سلام خدمت دوستان عزیز و دوست داشتنی خودم در سایت شب روشن و همچنین یه سلام گرمی ارض کنم به مدیر عزیزمون جناب آقایه سعید پنایی خوبی سعید جان همون تور که گفتید کیفیت مهم تر هست ولی اینجا یه سوال برام پیش اومده که امیدوارم که ناراحت نشید سوال من این بود که چرا وقتی که من پست مربوت به Telelight رو زدم اومدید اینجوری نوشتید توجه: سایت شب روشن در مورد محتویات ارائه شده توسط این پست، هیچ مسئولیتی را نمیپذیرد.
    ولی وقتی که پست بلایند گرام رو خودتون منتشر کردید همچین چیزی نبود داخل پست به هر حال من چیزی نمیگم که شما و دوستان ناراحت بشید و از من دلگیر بشید فقط یه سوال بود که امیدوارم بد برداشت نشه از این سوال من

  11. سلام سعید جان مرسی از این پست نصب کردم آلی بود

  12. ماهور می‌گوید:

    درود بر همگان.
    ابتدا باید از سعید عزیز بابت اطلاع رسانی و انتشار صحبتهای بنده در این پست کمال تشکر و امتنان رو به جا بیارم.
    دوم اینکه دکتر راشاد رو هم به لیست تسترها اضافه کنید.
    سوم اینکه تمام تلاش بنده و دوستان این بوده که بتونیم روند یکنواخت و خوبی در دسترس پذیر کردن نرم افزار داشته باشیم.
    همه ی دوستان به طور شبانه روزی دارن فعالیت میکنن. حجم کار خیلی بالاست..
    باید به همه ی همدلان پاسخ گو باشیم و بنده تمام تلاشم رو کردم که بتونیم به بهترین شکل و با رفتار نیکو پاسخ گوی سوالات و مشکلات دوستان باشیم.
    خدا رو شکر میکنم که تا به حال کسی از ما ناراضی نبوده..
    کارها خیلی خوب داره پیش میره و انشاءالله به زودی خواهیم توانست به یک نسخه ی پایدار برسیم.
    تمام نکاتی که همدلان و گروه تست گفتن یادداشت شده و به ترتیب داره بهشون رسیدگی میشه..
    تعامل خوبی میان تیم تست و تیم سازنده برقرار شده و کارها داره به بهترین شکل پیش میره..
    اما مطلبی رو باید عرض کنم.. اونم اینکه دوستان برنامه داره بر اساس سورس اصلی تلگرام مناسب سازی میشه و برخی امکاناتی که دوستان از ما میخوان در تلگرام اصلی وجود نداره..
    هدف اصلی ابتدا دسترس پذیر کردن خود نرم افزار هستش و در مراحل بعد شاید بتونیم امکاناتی که مثلا در موبو گرام و دیگر نرم افزارهای مربوط به تلگرام وجود داره رو هم اضافه کنیم..
    اما اول باید خود نرم افزار کاملا دسترس پذیر بشه..
    پس خواهش میکنم دوستان فعلا امکاناتی مانند حالت روح و غیره رو از ما نخواهید که فعلا امکان پذیر نیست..
    تنها کاری که میتونید بکنید اینه که قسمتهای دسترس پذیر رو تست کنید و اگر ایرادی باشه به ما اطلاع بدید..
    بخشهایی مثل لینکها و بخش آپلود و دانلود و برخی قسمتهای دیگه هنوز دسترس پذیر نشدن و در نسخه های بعدی حتما خواهند شد بنابراین در باره ی اونها مدام سوال نکنید و فقط به بخشهای اصلاح شده بپردازید..
    در پایان باید بگم که بسیار خوشحالیم که تونستیم کاری رو به این وسعت انجام بدیم و تا این حد بتونیم رضایت دوستان همدل رو جلب کنیم.. استقبال بی نذیر هستش و واقعا بنده تا به امروز ندیدم که دوستان از پروژه ای به این شکل استقبال کنن..
    میتونم به جرات بگم که بیشتر کسایی که تلفن اندرویدی دارن blindgram رو نصب کردن و دارن ازش استفاده میکنن و این واقعا عالی هستش..
    بنده از قول خودم و از طرف تیم سازنده و تیم تست از توجه و همراهی تمامی شما دوستان همدل نهایت تشکر رو دارم.

  13. مهدی عزیززاده می‌گوید:

    سلام و عرض ادب.
    خب این بسیار خوبه و طبیعی هم هست و عقلانی هم بنظر میرسه که اگه دوستان نسخههای آزمایشی یه برنامه رو ببینند, و تستش کنند, بهتر از یه پروژه استقبال میکنند, و از اون طرف طبیعی هم هست که اگه دوستان یه برنامه ای رو نبینند, و فقط ازش تعاریفی بشنوند, یا بهشون گفته بشه داریم فلان کار رو میکنیم, یا فلان کار رو کردیم, یا بجای دیدن نسخه دمو یا آزمایشی یه برنامه فقط بشنوند که در یه فایل صوتی ای که همه ما و خصوصاً کسانی که مهارتی در رایانه اینها دارند میدونند که فایلهای صوتی قابل ویرایش هستند و قابل دستکاری, بشنوند که کسی با اون کار کرده رغبت چندانی بهش نشون نمیدن.
    خب من حرفهای زیادی دارم که بگم اما به دلیل برخی ملاحظات ترجیح میدم عنوان نکنم. اما کامنت شهاب عزیز رو کاملاً میپسندم و باهاش موافقم.
    دوستان, همینقدر بنویسم که: من شخصاً منکر زحماتی که برای telelight کشیده شده و همینطور منکر زحماتی که مهندس نقی پور و تیم تحت سرپرستی ایشون کشیدند نیستم! اما بهتر نبود که بجای ارائه فایلهایی صوتی ای که فقط با یه دستگاه اندرویدی خاص ضبط شده, و تازه فایلهای صوتی هم مانند دیگر فایلها قابل ویرایش هستند, به بچهها یا حداقل بطور گزینشی به اعضای گروه telelight یه نسخه آزمایشی میدادید و این نسخه رو هم تا رسیدن به نسخه پایدار بروز‌رسانی میکردید تا قابل اعتماد تر باشه؟ و مهمتر از همه اینکه: آیا بهتر نبود که در همون مراحل اولیه ضمن ثبت وبسایت برنامه, و ضمن انتشار خبر دسترس‌پذیر کردن برنامه توسط شرکت مکان‌افزار مراتب رو به بچهها خبر میدادید؟ همانطوری که در متن پست خوندیم, بنا به گفته مهندس مصلحی اگه اشتباه نکنم, این بنده خداها قبل از اعلان عمومی Blindgram قبلش پرس و جو کردند که ببینند آیا این کار قبلاً توسط کسی انجام شده یا نه؟ که دچار دوباره‌کاری نشن!
    طبیعی هم هست که مثلاً وقتی من مهدی میخوام یه کار تحقیقاتی ای رو انجام بدم اول میگردم ببینم آیا مشابه کارم رو کسی انجام داده یا نه؟ که اگه انجام شده من انجام ندم یا اینکه حداقل با اونها همکاری کنم تا بهتر به نتیجه برسند.
    الآن هم بقول اکثر دوستان ما طالب کیفیت هستیم, چه telelight, چه BlindGram. فرقی نداره, جفتشون یه ادعا دارند و یه هدف رو دنبال میکنند که همانا دسترس‌پذیر کردن تلگرام هست. منتها با این تفاوت که ما داریم عملاً خروجی BlindGram رو میبینیم و با نسخههای آزمایشیش کار میکنیم, اما telelight فعلاً که در حد تعاریف و در حد جملاتی اطمینان‌بخشی نظیر, این کار رو کردیم, اون کار رو کردیم, همه چیز خوبه و منتشر میکنیم, ازش شنیدیم.
    ببخشید کامنتم طولانی شد, اینم بنویسم که بنده از شنبه با دریافت نسخه۲برنامه که خدا‌وکیلی نسبت به نسخه۱ تغییری ۳۶۰ درجه ای داشته دارم کار میکنم و اتفاقاً فردای اون روز نسخه ۳ رو گرفتم که خیلی خیلی بهتر از نسخه۲ بوده. و الآن هم دارم با همین نسخه با تلگرامم کار میکنم. کارتون عالیه موفق باشید.

  14. مهدی عزیززاده می‌گوید:

    سلام مجدد ببخشید یه سری نکات به خاطرم رسید که در حین کار کردن با برنامه متوجهش شدم. لذا اینجا مینویسم و میخوام از مدیران محترم یا هرکس که امکانش رو داره این نکات رو برا تیم سازنده بفرسته تا انشاالله در نسخههای بعدی اعمال کنند.
    ۱- در خصوص پیامهای صوتی هست که بنظر من نمیشه پیامهای صوتی رو فروارد یا حذف کرد.
    ۲- آیتم New brodcast در بلایند گرام فعال نیست.
    ۳- در خصوص به اشتراکگذاری کانالها توسط ما, یا ورود به کانالهایی که دیگران با ما share میکنند تدابیر لازم اتخاذ شود.
    ۴- – خوشبختانه میتوان با بلایند گرام گروه یا کانال در تلگرام ساخت, اما در add کردن افراد بطور دسته جمعی مشکل داریم, بطوری که در یه کانتکتی که برا ما باز میشه تا مخاطبینی رو برای اضافه کردن گزینش کنیم نمیشه فهمید کدام مخاطب رو علامتگذاری کردیم و کدام مخاطب رو نه؟ توضیح آنکه مثلاً در واتساپ وقتی میخواهیم یه پیام رو برای چندین نفر بازنشر کنیم وقتی رو یه مخاطب ضربه زدیم عبارت انتخاب شده قبل یا بعد از نام هر مخاطب علامتگذاری شده اعلام میشه تا فرد متوجه بشه کدوم رو علامت زده.
    ۵- در ساخت کانال هم چند مورد دکمههای بدون برچسب هست, یا در قسمتی که میخواهیم کسی را بعنوان مدیر کانال انتخاب کنیم.
    فعلاً این موارد رو دیدم. با تشکر.

  15. سارا می‌گوید:

    عرض درود فراوان به دست اندرکاران برنامه بلاین گرام
    من دموی برنامه رو تست کردم مشکلی که با این برنامه دارم اینه که مخاطبهام رو بهم نشون نمیده. یعنی وقتی وارد گزینه contacts میشم هیچ مخاطبی رو نشون نمیده
    بعد یه پیشنهاد هم داشتم اونم اینه که اگه برای استیکر ها برچسب گذاری بشه خیلی بهتره که ما نابینایان بتونیم از شکلها هم استفاده کنیم
    سپاس

  16. رضا خطیبی می‌گوید:

    سلام خوشحالم که قدمی در رابط نابینایان برداشته میشه وهم خوشحالم که نرم افذار بلایند گرام را رو گوشیم نصبیدم و اون را ویروس شناسایی کرد این اولین اشکال دومین اشکال که وقتی وارد تلگرام میشیم کلی گوشیم هنگ میکنه و خاموش میشه خخخ اظافه کنم که اندروید بنده ۶٫۰۱ هست خوشحالم از این وعده های علکی که به ملت میدین تزمین آدم زمانی میکنه که از کیفیت برنامه اطمینان خاطر داشته باشه نه فقت رو گوشی خودشون فقت تستر باشن بازم خوشحالم که قدمی برداشته میشه

  17. سعید شریفی می‌گوید:

    سلام
    از همه ی کسایی که برای استقلال هرچه بیشتر نابینایان تلاش می کنن خیلی تشکر می کنم.
    به ویژه از همه ی افرادی که برای ساخت، انتشار و پیشرفت بلایند-گرام تلاش کرده و می کنن
    لازمه تشکر فراوون داشته باشم.
    از همتون ممنونم.

  18. esteghlal می‌گوید:

    سلام بسیار عالیه تشکر بابت پستت

  19. مهدی شکوهی می‌گوید:

    با سلام از تسترها خواهش مندم پس از انتشار تله لایت آن را هم تست کنند و بگند کدومش رو بخریم که بگوشی هم صدمه وارد نکنه چون بلایندگرام رو که نسخه بتاشو نصب کردم یه دو روزیه گوشیم مدام خودش روشن خاموش میشه مجبور شدم بازگردانی به کارخانه ی اولیه بزنم گوشیم j7 هست و شش ماهه خریدمش

  20. آرام می‌گوید:

    سلام دوباره؛
    ای کاش، به موضوع فرهنگی نگاه کنیم.
    همانند پروژه NVDA که سازَندگانش آن را به جامعه نابینایان دنیا بطور رایگان هدیه کردند و گزینه حمایت مالی را هم در نظر گرفته اند تا هر کس که در سراسر جهان می تواند کمک مالی کند و هر که نمی تواند با خیال راحت و بدون عذاب وجدان از آن استفاده نمایند.
    مطمئنم افراد یا ارگان هایی هستند که بتوانند با حمایت مالی خود از زحمات تیم بلایند گرام تشکر کنند.
    ضمن اینکه وقتی یک نرم افزار تا این حد می تواند به استقلال و ارتباط قشر روشندل کمک کند! چرا ارگان هایی مانند بهزیستی نباید هزینه آن را بپردازد؟؟!
    امیدوارم به جایی برسیم که بتوانیم به مسائلی این چنینی، با نگاه فرهنگی بنگریم.

  21. عباس می‌گوید:

    سلام تشکر از سازندگان هر دو نرم افزار. هدف هردو گروه کار برای دسترس پذیر کردن پیام رسان تلگرام است. به قول شما ما کیفیت مد نظر مان است. نه سازنده کار. مثل این می ماند بگیم حالا که موزیلا هست بروزر های دیگر نه. هر دو قابل احترام هستند. انشاالله کیفیت کار با این فضای رقابتی بالاتر بره و قیمتها هم معقول باشند. چون تلگرام و نرم افزارهای جانبیش رایگان هستند. این هم نمی گیم رایگان باشه بلکه طوری باشه که اکثریت نابینایان بتونن ازش استفاده کنند.

  22. مهدی شکوهی می‌گوید:

    درود به نظر من سازندگان این برنامه میتونند ورژن رایگانی را با محدود کردن برخی قابلیتها در اختیار نابینایان بزارند تا کسانی که نمیتونند و توان مالی آنچنانی ندارند از ورژن رایگان استفاده کنند

  23. علیرضا نصرتی می‌گوید:

    سلام. خب دوستانی که میگن برنامه باید رایگان باشه, این بستگی به سازنده برنامه داره رایگان منتشرش کنه یا نه. البته به نظرم نباید انتظار رایگان بودن برنامه رو داشته باشیم. اونا هم ۲۴ ساعته کار کردن تا این تلگرام رو دسترسپذیر کنن و حقشون هست که برنامه رو رایگان منتشر نکنن.

  24. mjb می‌گوید:

    سلام علیکم. برنامه ی blindgram در اندروید ۴ ۴ ۲ پیمایش خودکار کار نمیکنه و باید حتما دو انگشتی به بالا بکشیم تا پیام های دیگه رو بخونیم. لطفا اطلاع داده شود.
    یا علی.

  25. عباس می‌گوید:

    وقتی رمز برا تلگرام می ذاریم با برنامه برا باز کردن رمز اعداد و حروف با دست کشیدن خونده نمی شن و باید با جارو کشی روی اعداد و حروف رفت تا بتونی اونا رو وارد کنی.

  26. محمد بهرامی می‌گوید:

    با سلام
    ضمن تشکر از برنامه ی عالی تون فقط یه مشکلی هست
    اینکه مخاطبین من بالا نمیاد
    و اینکه وقتی صفحه خاموش هست و برام پیام میآد صدای حشدار برام پخش نمیشه تو تنظیماتش هم رفتم ولی بیفایده بود

    • مهدی عزیززاده می‌گوید:

      سلام دوست عزیز در خصوص بالا نیامدن مخاطبین یا اصطلاحاً سینک نشدن مخاطبین گوشی با مخاطبین تلگرام, شما وارد بخش تنظیمات بشید و برید به آخرین قسمت تنظیمات یعنی جایی که صفحه‌خوان اعلام میکنه مثلاً BlindgramV0.4 و غیره. وقتی به اونجا رسیدید ابتدا رویش ۲بار ضربه بزنید و سپس یه بار لانگ پرس کنید, و اگه پنجره ای باز نشد بار دیگر فشار طولانی کنید, بعد پنجره اشکال‌زدایی باز میشه شما در این پنجره گزینه وارد کردن مخاطب رو بزنید تا مخاطبین گوشی بیاد در تلگرام. این مشکل خیلی از کاربران تلگرام هم هست و تصور نمیکنم ربطی به بلایندگرام داشته باشه. و اما در خصوص اینکه فرمودید گوشی من صفحه اش خاموشه و علامت هشدار پخش نمیشه عجیبه! با این حال دقیق تنظیمات رو بررسی کنید شاید گزینه ای رو اشتباهاً تنظیم کردید, ضمناً در نوار اعلانات قسمت صدا رو بررسی بفرمایید, توجه هم داشته باشید که دقیقاً مثل تنظیمات واتساپ, میبایست برای آگاه‌سازیهای گروه یا چتهای انفرادی در تنظیمات مشخص کنید که چه علامتی برای دریافت چتهاشون پخش بشه و همچنین آیا ویبره هم باشه یا نه؟ تشکر.

  27. مهدی عزیززاده می‌گوید:

    ببخشید در تنظیماتی که الآن نوشتم برای آگاه‌سازیهای گروه یا فردی برای هر کدوم باید هشدارها رو روشن بذارید تا صدا پخش بشه. در صورتی که جواب کافی نبودند, خوشحال میشم بتونم کمکتون کنم ۰۹۱۱۴۱۴۰۵۸۳ تلفن منه.

  28. ثنا می‌گوید:

    سلام ضمن تشکر از همه دست اندرکاران منم موافقم با این موضوع که برنامه نسخه رایگان مشروط به استفاده از یه سری قابلیتها مثل مطالعه و اشتراک گذاری مطالب بمونه و واسه استفاده از بقیه امکاناتش بطور عادلانه ای دارای هزینه بشه اما من هنوز با همین امکانات ساده برنامه هم مساله دارم با اینکه خیلیها راحت دارن ازش استفاده میکنن من موفق به دستیابی به همه پیامها همه کانالها و همه مخاطبینم نمیشم
    باید جستجو کنم تا برام یه کانالی رو بیاره مثلاً اگه پنجاه کانال داشته باشم یا صد مخاطب فقط اون کانالهایی که جدید ازش پیام میاد اونم پنج شش تا و فقط چند تا مخاطب رو بهم نشون میده
    و وقتی وارد کانال میشم اعلام میکنه که مثلاً هزار تا پیام نخونده دارم ولی فقط سه تاش رو برام میخونه و یه گزینه داره با عنوان GO TO LAST MESSAGE که وقتی میزنم شش تا پیام قبلی ترش رو هم میخونه و دیگه بقیه رو پیداشون نمیکنم
    نه تو گزینه های بیشتر هست نه تو اون گزینه ای که اسم کانال رو میگه گزینه قبلی رو هم که میزنم میپره کانال قبلی نه مثلاً پیام قبلی
    یه گزینه دیگه هم دارم میگه مثلاً این تعداد پیام جدید که خب غیر فعال هست و وقتی میزنم هیچی
    تازه برا اشتراک گذاری هم گزینه ای نمیبینم وقتی رو همون اندک پیامهایی هم که بهم نشون میده میزنم کپی داره گزینه پیام داره که اعمال نمیکنه فوروارد داره که من فکر میکردم یعنی قابلیت اشتراک پیام به رسانه های دیگه اما این طور نیست وقتی میزنم فکر میکنه میخوام به خود کانال پیام بدم
    و یه گزینه دیگه لینکها هست که خوب نمیدونم چرا کار من رو این برنامه راه نمیندازه رو دوتا گوشی هم نصب کردم چند بار امتحان کردم همش همین طوریه شاید باید نسخه قبلیترش رو نصب کنم ولی نمیدونم کجاست
    لطفً راهنمایی کنید یا انعکاس بدید متشکر

    • مهدی عزیززاده می‌گوید:

      سلام بر شما این مسائلی که میفرمایید در نسخه ۳ و ۴ قاعدتاً نمیبایست باشه مخصوصاً نسخه ۴٫ البته در اینکه گوشیتون چیه و اندروید شما چی هست رو نمیدونم اما یه مطلبی رو من امروز که به سؤالات دوستان در تلگرام پاسخ میدادم بهش برخوردم نمیدونم در مورد شما هم مصداق داره یا نه؟ اینکه بعضیها بصورت کاوشی با صفحه لمسی کار میکنند در صورتی که اگه پیمایشی یا همون جارو کشیدن خودمون با صفحه کار کنند بهتر به نتیجه میرسند. مضافاً به اینکه شما میتونید کانالهای مورد علاقه خودتون رو به بالای صفحه سنجاق کنید تا بعدها مجبور نشید دنبالش بگردید.

  29. مهدی شکوهی می‌گوید:

    درود میتونید نظراتتون رو از طریق این شماره با سازندگان بلایند گرام به اشتراک بگذارید
    +۹۸ ۹۰۳ ۶۷۸ ۸۳۴۶ موبایل

  30. محمد بهرامی می‌گوید:

    سلام آقای عزیز زاده ی محترم متشکرم درست شد اما اون تنظیماتی که گفتید برگردوندم به حالت دیفلت اما بازم هشدار پخش نمیشه به مهز این که میرم تو برنامه صداش میآد من گوشیم اس هشت پلاسه شاید ماله گوشیم باشه اگر میتونید برام تحقیق کنید خداوند شما رو حفظ کنه متشکرم

  31. ثنا می‌گوید:

    سلام دوباره لطفً اگه کسی نسخه ۳رو هم داره بذاره این رو هم امتحان کنم ممنون از راهنمایی هاتون فعلً که نمیشه ظاهرً همون وب تلگرام برام بهتره با پذیرش محدودیتهای خاص خودش این برنامه ها رو هم صبر میکنم تا وقتی همه به یه نتیجه نهایی رسیدن تصمیم میگیرم

  32. ثنا می‌گوید:

    نه این که توی همین پست هست نه جدید ترینش هم روی سامسونگ همین طوریه که عرض کردم هم روی الجی

  33. mjb می‌گوید:

    سلام مجدد. به مشکل جالبی بر خوردم با این برنامه در گوشی خودم.
    وقتی قسمت تنزیمات میرم گزینه ای نداره که برم و دانلود های خودکارش رو غیر فعال کنم در حالی که یکی از دوستان دیگه رفتند و همون گزینه ها رو داشتند!

  34. محمد بهرامی می‌گوید:

    سلام اعلان ها برام پخش میشه درستش کردم دیگه مشکلی با برنامه ندارم عالیه تشکر از دستندرکاران

  35. مهدی شکوهی می‌گوید:

    به نظر من یه کار دیگه هم میشه کرد همه گی میشه یه مبلغی گذاشت رو هم و نرم افزار رو کامل بخریم. شاید بگید ممکنه آبدیتش اینجوری نکنه ببینید سه ساله تلگرام اومده و ما با بدترین ورژناش ساختیم حالا که دسترسپذیر شده یه ورژن کامل دسترس پذیرشم داشته باشیم خوبه حالا آبدیت هم نشد خب نشد حالا مگه میخواییم مگه باهاش چیکار کنیم

  36. آرام می‌گوید:

    درود دوباره
    در نسخه ۰۴ اینکه در کانال ها ابتدای هر پست نام و مشخصات کانال رو اعلان میکنه واقعا آزار دهنده است.
    ضمن سپاس از تیم توسعه دهنده، خواهشمندم همانند ورژن ۰۳ با جارو کردن داخل هر چت یا گروه یا کانال، فقط متن اصلی پست رو بخونه و نام کانال رو تکرار نکنه.
    با سپاس فراوان.
    ضمنا میشه نامه ای با امضای دیجیتالی صد ها نابینا، مبنی بر کارآمد بودن بلایند گرام و درخواست اختصاص بودجه برای حق الزحمه توسعه دهندگان بلایند گرام، به بهزیستی نوشته شود و به دست مسئولان بهزیستی برسانیم.

  37. معراج می‌گوید:

    با سلام خدمت دوستان محترم. میخواستم این نکته رو عرض کنم که این ورژن از بلایند گرام که امروز منتشر شده و از اون به عنوان نسخه پایدار نرم افزار یاد میشه به هیچ عنوان روی اندروید ۴ جواب نمیده و شما بعد از نصب با این پیغام رو به رو میشید: بلایند گرام متوقف شده است. خواستم این مطلب رو متذکر بشم که هم به دست اندر کارانه نرم افزار اطلاع بدید هم دیگر دوستان با این مشکل مواجه نشن. با تشکر.

  38. مهدی عزیززاده می‌گوید:

    سلام
    من از همان دقایق اولیه برنامه رو دانلود کردم و الآن هم دارم ازش استفاده میکنم, خیلی ازش راضی هستم, جا داره از زحمات فراوان این سه عزیز, آقایان, مهندسین, مصلحی, بادپا, و طباطبائی تشکری جانانه کنم و بهشون خدا قوت بگم. این نکته رو هم بگم که بنظر میرسه یه اشکالی فنی در برنامه هست گویا یه باگ باید اصلاح بشه تا برنامه روی اندرویدهای ۴٫۴ هم کارآیی داشته باشه, لذا طی صحبتهایی که با مهندس داشتم قطعاً بررسی میکنند و رفعش میکنند, در حال حاضر هم از دوستانی که با این مشکل مواجه هستند و به عبارتی اندرویدهاشون ۴ هست, میخام که فعلاً نسخه آزمایشی برنامه رو داشته باشند تا مسأله حل بشه, قاعدتاً تا زمان رفع مشکل مهندسی نسخه آزمایشی رو مسدود نخواهند کرد.

  39. زهرا آيت می‌گوید:

    سلام.
    واقعا تشکر و خسته نباشید عرض میکنم خدمت مهندسان دلسوز، مبتکر و خیرخواه جامعه که علم و دانش خودشون رو صرف دسترسپذیر کردن این برنامه و کمک به تعامل ما با جامعه افراد بینا نمودن.
    واقعا خوشحالم.
    کاش برای کامپیوتر هم منتشر میشد و xp هم پشتیبانی میکرد نصبش میکردم و برای همیشه از این جمله که من نابینا هستم تلگرام نمیتونم استفاده کنم راحت میشدم!
    اجرتون با خدا و صاحب الزمان.

  40. محمدرضا راشاد می‌گوید:

    سلام. با آرزوی موفقیت برای دوستان، خیلی امیدوار بودم که فضای کار رفاقتی بمونه؛ ولی به نظر میرسه که دیگه اینطور نیست.
    علیرغم اینکه در پیشانی مطلب نوشتید: «با عینک بیطرفی بخوانید»، ولی بیطرف نبودید.
    نویسنده‌ی پست اعلام کردند که «چون اون پست توسط شخص دیگری بجز مدیران منتشر میشد و ما از نزدیک خبر نداشتیم.»؛ در حالی که تا دیروز عضو گروه Telelight در واتساپ بودند. این هم نشونه‌ی دیگه‌ای از نقض بیطرفی‌ای که اعلام کرده بودید.
    اگر واقعا بیطرف بودید، به عنوان یک سایت اطلاع‌رسانی ویژه‌ی نابینایان، باید خبر انتشار Telelight رو هم منتشر میکردید.
    هرچند بیطرف نبودید، ولی امیدوارم با انصاف باشید و اون قسمت از دیدگاه ماهورِ گرامی رو که به نام من به عنوان یکی از تسترهای Blindgram اشاره کردند حذف کنید. از این لحظه، من دیگر عضو تیم تست نرم‌افزار Blindgram نیستم.

  41. مهدی عزیززاده می‌گوید:

    عرض سلام و ادب خدمت دکتر راشاد عزیز. دکتر جان خیلی خیلی ارادت داریم.
    خب اگه بخوایم اینطوری نگاه کنیم الآن سایت گوشکن هم تنها خبر انتشار تللایت رو منتشر کرده و افراد در اون دیدگاههای خودشون رو میذارند, از طرفی من تا حدودی با حرفهای شما موافقم اما اینکه میگید کاملاً جانبدارانه منتشر شده رو وارد نمیدونم, چرا که اگه دقت کرده باشید در قسمت کامنت‌دونی, آقای مهدی شکوهی فر میاومد اخباری از تللایت و لینک های اون رو میذاشت, حال آنکه سعید پناهی یا کادر مدیریتی شب روشن اگه متعصبانه قضاوت میکردند خیلی راحت میتونستند از انتشار کامنتهای آقای شکوهی فر جلوگیری, یا اگه منتشر شد حذفش کنند, در صورتی که چنین نکردند.
    طبیعی هست که سعید چون در گروه بلایندگرام عضو هست و برنامه رو دریافت میکنه, با توجه به اینکه پیش از این در تللایت هم عضو بوده, و پست تللایت هم منتشر شده با انتشار این پست بنظرم خواسته به مخاطبش این رو بگه که علاوه بر تللایت تیمی دیگه هم در خصوص دسترس‌پذیری تلگرام دارند فعالیت میکنند. وانگهی, سعید عزیز در متن پستش از خودش چیزی ننوشته, و متن پست همه اش حرفها و صحبتهای اشخاصی چون آقای مَدِرلو و مهندس مصلحی و…. بوده.
    بهرحال از دیدگاه شما به عنوان یه کاربر ساده شب روشن تشکر میکنم.

  42. مهدی عزیززاده می‌گوید:

    با سلام من هم از ابتدای ورود نسخه آزمایشی اول تا الآن پیگیر این برنامه بودم و با تست هر نسخه در کنار تسترهای دیگه مشکلات رو شخصاً لیست کرده و به صفحه شخصی
    مهندس مصلحی عزیز میفرستادم, و مهندسین هم بزرگوارانه بهشون عنایت میکردند و در نسخههای بعدی برطرف میکردند, دیروز هم برنامه ۱.۱ رو خریداری کردم و خوشبختانه
    همزمان با من عده ی زیادی از بچههای هم استانی من نیز آنرا خریداری کردند چرا که نسخههای اولیه برنامه رو دیدند و اعتماد کامل داشتند, جالب بود که حتی کسانی
    که اندروید ۴.۴ داشتند هم چون نسخه آزمایشی ۴دستشون بود اعتماد داشتند و درجا خریدند, برادرم هم این نسخه رو خریداری کرده و مانند من کاملاً رضایت داره. در
    پایان عرائضم بازم از مهندسین, مصلحی, بادپا و طباطبائی تشکری جانانه دارم که با زحمات شبانه روزی خودشون این امکان رو برا ماها فراهم کردند که وارد تلگرامی
    بشیم که تا پیش از این برای ما یه رعیا بود! همچنین جا داره از تسترهای عزیزی که در این مدت با صبر و حوصله در کنار این عزیزان بودند هم تشکر کنم, خدا قوت.
    التماس دعا

  43. مرضیه زارع می‌گوید:

    سلام. وقت خوش. من به عنوان یک مدرس دانشگاه از جامعه نابینایان وظیفه خودم میدونم که از دست اندرکاران این برنامه و تستر های محترم آن تشکر فراوان داشته باشم. دست رس پذیر شدن این برنامه بسیاری از مشکلات مربوط به شغل این جانب از جمله ارتباط پیوسته با دانشجویان را حل کرد و گامی ارزنده خواهد بود در راستای برابری ارتباط موثر در مسائل شغلی و پژوهشی.
    همچنین سپاس گزارم از مدیریت همیشه در صحنه سایت شب روشن به سبب انتشار و به روز رسانی این پست
    یک تشکر ویژه هم دارم از جناب آقآی نوبختی از بابت آماده کردن فایل صوتی خرید برنامه و انتشار آن در سایت ها به امید فردا های بهتر

  44. حسین مهدوی می‌گوید:

    سلام ارض میکنم خدمت تمامیه عزیزانم در سایت شب روشن بنده هم خدمت رسیدم تا نظر خودم رو در مورد این Apk ها بیان کنم . من هم با تللایت به طور کامل کار کردم هم بلاین گرام ولی کلا این دو برنامه با هم فرق آنچنانی ندارن و واقعا باید خسته نباشید گفت به این تیم های برنامه نویس گفت دمشون گرم برا ضحمتی که برای ما نابینایان میکشن منتظر آبدیت های هر دو برنامه هستیم یا حق به امید موفقیت فراوان برای تیم های برنامه نویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *