من, خلبانی, شب روشن, اصلا چی شده من اومدم در مورده هواپیما اینجا پست میدم؟ اونم بعد از قرنها

خب سلام.
آره, درست حدس زدین, نه برنامه نویسی, نه معرفیه نرم افزار, نه از این چیزا
راستش از همچین پستایه تکراری خسته شدم.

میدونید؟ اصلا دنباله اینم که از همچین پستایی فرار کنم و بلاخره یه موضوعه دیگه زد به اون سرم
هی نرم افزار, هی این نرم افزار این کارو میکنه, اون نرم افزار اون یکی کارو میکنه, اصلا به من چه!
بحثی که میخوام بکنم در مورده eurofly هم نیست (ارتفاعه هواپیمارو به متر نشون میده و سرعتشو به کیلومتر (البته که هواپیما این شکلی نیست!))
موتورایه هواپیما وقتی روشنه میتونید مسافر سوار کنید (اصلا موتوره جت وقتی روشنه نزدیکش بشین تبخیر میشین!)
هواپیمایه cessna عینه بقیه یه هواپیماها, چرخاش جمع میشه (البته که سزنایه واقعی اینجوری نیست!)
بگذریم
اینکه من چه جوری خلبانی رو آموختم داستانها دارد که در یک پست که هیچ, در یک کتاب هم نمیگنجد (که البته حوصله یه نوشتنه کتابم نیست, مشکلاته ناشر و اینام هست)
خب پرواز, به دو نوع تقسیم بندی میشه (تو یوروفلای نه ها!)
VFR (visual flight rules) و IFR (instrument flight rules)
که هر کدومو به ترتیب براتون شرح میدم
VFR یا visual flight rules نوعیست از پرواز, که در اون چشمهای خلبانه که به هواپیما حکومت میکنه
و اما IFR که پروازایه ایرلاینی هم اینجوری انجام میشه:
تو این نوعه پرواز, بیشتر دم و دستگاهایه هواپیما و فرودگاهی میان به خلبان کمک میکنن (البته یه جاهایی چشم لازمه مثلا زمانایی که سیستمه ILS که بعدا توضیحش میدم, یا VOR که اونم بعدا توضیح میدم, یا NDB که اونم حدودا (نه عینا), عینه VOR کار میکنه و بیشتر تو بخشه نظامی استفاده میشه و اونم بعدا توضیح میدم)
خلاصه یه جاهایی آدمو مجبور میکنن که چشم (سلطانه بدن که شیرم نمیتونه عداشو در بیاره) رو به کار بگیره
خب, کلاس تمومه, این بود درسه این جلسمون
اگه سؤالی بود بپرسید, (حتی بیشتر) چه در مورده ارتباط با برج (اصطلاحا atc phraseology) و اینا, همه چی, fmc و اینا که زنده باشم توضیح میدم!
برا جلسه یه بعدی بخونید میخوام تو کامنتا ازتون بپرسم.
خوش باشید, و با اجازه

درباره امیر رضا رمضانی

من یه برنامه نویس کم بینام بیشتر تو بحث سیستم عامل و هوش مصنوعی و بازی و شبکه برنامه نویسی میکنم. همینطور تو موسیقی با کامپیوتر فعالیت میکنم. پیانو رو هم بلدم به لطف خدا به فیلمهای پلیسی و جنایی و بکش بکش علاقه زیادی دارم مخصوصا زمانی که خون ریخته بشه و کشتار شدید بشه. بیشتر سعی میکنم به بقیه خدمت کنم مخصوصا نابیناها از دست کسی ناراحت نمیشم ولی خیلی سریع از کوره در میرم C++ رو تو 12 سالگی و اسمبلی رو تو 16 سالگی یاد گرفتم رو سیستم عامل AmirOS که جنبه یه آموزشی برایه خودم داشت و گیم انجین advanced audio game engineکار کردم audio game kit نسخه اولش به صورت یه کتاب خونه C++ تحت لیسانس bsl-1.0 منتشر شده. و اگه زنده بودم و حوصله داشتم advanced audio game engine رو هم کامل میکنم و منتشرش میکنم از تحصیلاتم بگم که دورانه ابتدایی و راهنمایی و اول دبیرستان رو تو مدرسه یه خزائلی گزروندم و دوم دبیرستان تا پیشدانشگاهی رو هم رفتم تو عادی که اگه به تجربه یه من میخواید بدونید عادی خیلی بهتر از استثنایی برا من بود تو دبیرستان دیپلوممو علوم انسانی گرفتم و الآنم دارم تو دانشگاهه آزاده تهران جنوب مترجمی زبانو ادامه میدم در مورده علاقم به زبان تنها نکته ای که میتونم بگم اینه که خیلی زیاد از زبان خوشم میاد و همینجوری دوست دارم ادامه بدمش راستی: مدیر سایتم و میتونید با شماره 09194098098 و آیدی اسکایپ amir.ramezani1370 و ایمیله amir.ramezani1370@gmail.com با من در تماس باشید و نظرات, پیشنهادات, انتقادات و هر چی دل تنگتون میخوادش, در مورد هر چیز بگین.
این نوشته در آموزش, حرفای خودمونی, داستان, شاد, گفت و گو ارسال و , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

8 دیدگاه دربارهٔ «من, خلبانی, شب روشن, اصلا چی شده من اومدم در مورده هواپیما اینجا پست میدم؟ اونم بعد از قرنها»

  1. عطا می‌گوید:

    سلام امیر جان خوبی؟
    چه جالب به منم یاد میدی؟

  2. سلام. امیر. آرزو بر جوانان عیب نیست. انشا الله روزی برسه با هواپیمای واقعی پرواز کنی. البته شرطش اینه نزنی مثل هواپیمای تهران یاسوج بترکونی. البته اونجا خدا بیامرز خلبان مقصر نبود. ظاهرا هواپیما مشکل داشت ولی مجبورش کردن بپره و نتیجش شد این که دیدیم

    • امیر رضا رمضانی می‌گوید:

      سلام
      خیلی چیزا منجر به crash میشه (چه نقص فنی, چه سوتیایه پی در پیه خلبان و غیره)
      اما, نکته ای که هست اینه که هواپیما ۵۰ متر با کوه فاصله داشته و طبق شنیده ها, این هواپیما داشته برا لندینگ فرود میومده (descent میکرده)
      و اونجورم که شنیده شده, میگن از نیم ساعت قبل سیستمه ELT (emergency locator transmitor) از کار افتاده (که اگه اینجوری میبود حد اقل از نظره من هواپیما باید تو نزدیکترین فرودگاه میشست (البته این نظره منه))
      باز باید ببینیم جعبه سیاه چی میگه (البته ممکنه شرایطم جوری بوده باشه که امکانه نشستنم نبوده)

  3. احمد جهاندار می‌گوید:

    سلام ممنونم
    اما یک سؤال جدا از مشکل بینایی که داریم خلوانی یا همون هدایت هواپیما آسونه یا خیلی سخته

    • امیر رضا رمضانی می‌گوید:

      سلام
      تو ایران نمیتونیم بشینیم, اما اگه یکی کنار دستمون باشه که کمک کنه, اون وقت میشه (البته از نظره من و طبق تجربیات تو شبیه ساز)
      منتها چیزی که هست اینه که اکچوال بخوای پرواز کنی از یه سری لحاضا با شبیه ساز فرق میکنه مثلا دیگه تو اکچوال (واقعیت) نمیتونی زوم کنی ولی تو شبیهساز این قابلیت هست.
      البته تو پروازایه IFR تو کشورایه دیگه چون سیستمایه فرود (ils) پیشرفته شده, قابلیته autolanding هم هست که هواپیما دیگه خودش میره رو باند میشینه

  4. رضا خطیبی می‌گوید:

    سلام تو ایران کار ساده هم نابینا را دستکم میگیرن مثل همین آب خوردن میخای خلبان بشی

پاسخ دادن به سید مجتبی مرتضوی لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *