اطلاعیه برگزاری پنجمین دوره ختم قرآن آنلاین، ویژه ماه مبارک رمضان

به نام خدا

با سلام به شما بازدیدکننده گرامی.

پیشاپیش فرا رسیدن بهار قرآن، فصل عاشقی مخلوق و خالق، ماه مبارک رمضان را صمیمانه تبریک میگوییم.

با استعانت از خداوند متعال و با کمال افتخار، آماده میشویم تا برای پنجمین سال متوالی،   با طرح ختم قرآن آنلاین، ویژه ماه مبارک رمضان خدمتگزار شما عزیزان باشیم.

 

خب اصلا این طرح دقیقا چیست؟

 

ماه رمضان بهار قرآن است و تلاوت قرآن در این ماه مبارک بسیار سفارش شده.

شاید برای خیلی از عزیزان این امکان فراهم نباشد که بتوانند در جلسات ختم قرآن که در این ماه مبارک در بسیاری مکانها برگزار میشود شرکت کنند.

ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۳ بود که مدیریت سایت شب روشن با همکاری تعدادی از قاریان و حافظان قرآن، فضایی را فراهم کردند تا افراد علاقه مند، به صورت جمعی و در فضای مجازی، هر روز از روزهای این ماه یک جزء قرآن کریم را تلاوت کنند. این جلسات در آن سال و نیز سال ۱۳۹۴ در فضای free conference call و البته به واسطه اسکایپ برگزار شد. در سال ۱۳۹۵ به خاطر قطعی دسترسی اسکایپ به این فضا این جلسات از طریق وبسایت free conference call ایجاد گردید. در نهایت در سال ۱۳۹۶ خودِ اسکایپ برای برگزاری این جلسات انتخاب شد. اما مدیریت جلسات در اسکایپ به خوبی امکانپذیر نبود. و اما امسال. با توجه به ایجاد فضای تیمتاک برای برگزاری کنفرانسها و جلسات صوتی، تصمیم بر این شد تا جلسات ختم قرآن نیز در این فضا برگزار گردد.

 

زمان و محل برگزاری جلسات

 

از نخستین روز ماه مبارک رمضان، هر روز ساعت ۵ صبح در فضای تیمتاک و مسیر شب روشن/برنامه های ویژه/ختم قرآن.

توجه: کسانی که با تیمتاک آشنایی ندارند و یا از یکی از سایتهای محله نابینایان  یا شب روشن نام کاربری و رمز ورود به تیمتاک را دریافت ننموده اند، لطفا به لینک مربوط به تیمتاک که در صفحه ورودی سایت موجود است مراجعه فرمایند.

 

در جلسات غیر از ترتیل خوانی برنامه دیگری هم هست؟

 

ما برای ماه مبارک رمضان امسال دو مسابقه تدارک دیده ایم. یکی مسابقه ای که هر روز، بعد از اتمام ترتیل خوانی سؤال آن در جلسه مطرح میشود و دوستان تا افطار آن روز فرصت دارند تا از روشهایی که در جلسه اعلام میشود پاسخهای خود را ارسال نمایند، دوم یک مسابقه کتابخوانی که کتاب مربوطه در هنگام برگزاری جلسات معرفی گردیده و سؤالات مربوط به مسابقه هم چند روز پیش از پایان ماه مبارک رمضان منتشر خواهد شد.

 

یک تغییر دیگر نسبت به سالهای گذشته

 

ممکن است برخی از دوستان، به هر دلیل، نتوانند در جلسات سحرگاهی ما شرکت نمایند. برای اینکه این عزیزان از ثواب ختم قرآن محروم نباشند، از ابتدای ماه مبارک رمضان، هر روز ساعت ۱۶ در همان مکانی که جلسات صبح برگزار میشود، ترتیل  جزء مربوط به همان روز، پخش خواهد شد.

در پایان از تک تک شما عزیزان بازدید کننده، دعوت میکنیم که در این برنامه معنوی شرکت نمایید.

التماس دعا.

درباره مهدی محمدقاسمی

مهدی محمدقاسمی هستم متولد 14 فروردین 1367 هجری شمسی، 15 شعبان 1408 هجری قمری و 3 آوریل 1988 میلادی. دانشجوی مقطع دکترای رشته زبان و ادبیات فارسی (گرایش ادبیات عرفانی) در دانشگاه اصفهان و ساکن شهر اصفهان
این نوشته در اطلاع رسانی, دسته‌بندی نشده, مذهبی, مسائل مربوط به نابینایان عزیز, معرفی ارسال و , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

11 دیدگاه دربارهٔ «اطلاعیه برگزاری پنجمین دوره ختم قرآن آنلاین، ویژه ماه مبارک رمضان»

  1. سلام! خیلی عالی شد خصوصا اینکه این جلسه ضبط میشه و بازپخش میشه

  2. محسن غلامی می‌گوید:

    سلام.
    قبل از هر چیز برطرف شدن مشکلات سایت رو تبریک می گم.
    بعد هم به دلیل تشکیل جلسات در تیم تاک احتمالاً با استقبال بهتری نسبت به سال های قبل روبرو می شویم.
    در پایان هم امیدوارم بتوانم در جمع شما دوستان خوب حضور داشته باشم.
    هلول ماه مبارک رمضان نیز بر شما پیشاپیش مبارک.

  3. سعید می‌گوید:

    با سلام من درخواستم در مورد این پست را در سایت محله نابینایان که توسط سعید پناهی قرار داده بودند گذاشتم ولی پاسخی دریافت نکردم برای همین آن درخواست را اینجا هم تکرار می کنم ممنون می شوم اگر پاسخ دهید.
    یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ در ۱۷:۵۱
    با سلام من خیلی دوست دارم در این ختم قرآن شرکت کنم ولی به دلایلی نمی توانم در تیم تاک شرکت کنم آیا میتوانم در مسابقات شما شرکت داشته باشم اگر ممکن است
    چه برای مسابقات روزانه و چه برای مسابقه کتابخانی خودتان را در سایتهای شب روشن و محله نابینایان هم قرار دهید تا کسانی که مثل من نمی توانند در تیم تاک شرکت
    کنند بتوانند از طریق سایت در مسابقات شرکت کنند . متشکرم

  4. esteghlal می‌گوید:

    سلام بسیار عالی التماس دعا منم فرا رسیدن ماه مبارک تبریک میگم

  5. محمد جواد عسکری بشکانی می‌گوید:

    سلام. خواهشمند است که قرآن خواندن بانوان هم آزاد باشد. زیرا قرآن خواندن با آواز خواندن فرق دارد و حرام نیست.

  6. ریحان می‌گوید:

    سلام
    انشاءالله اگر شد خواهم آمد . پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *