اطلاعیه: دعوت برای حضور و مشارکت در آخرین جلسه از دومین دوره هفتگی ختم قرآن آنلاین در تیمتاک

بسم الله الرحمان الرحیم

 

آغاز سخن

سلام خدمت شما بازدید کننده گرامی.

همان گونه که مستحضرید از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ برگزاری جلسات  هفتگی ختم قرآن  به صورت آنلاین آغاز شد. نخستین دوره این طرح، در فضای اسکایپ اجرا و سپس محل برگزاری دومین دوره به فضای تیمتاک منتقل شد. پس از اتمام ماه مبارک رمضان، با چند هفته توقف، دومین دوره با تغییراتی بنیادین ادامه پیدا کرد.

اکنون مفتخریم که شما را به حضور و شرکت در آخرین جلسه از دومین دوره این طرح دعوت کنیم.

دلیل دعوت

نکته ای که ما را بر آن داشت تا این دعوتنامه را منتشر کنیم یک اتفاق خاص است که در این جلسه می افتد. در آخرین تغییراتی که در برگزاری جلسات اعمال شد، مقرر گردید که سهمیه اول قرائت در جلسات هفتگی، به افراد غیر قاری اختصاص یابد. حال در آخرین جلسه، تصمیم گرفتیم کل سهمیه های این جلسه را به حاضران اختصاص دهیم

دلایل اختصاص تمام سهمیه قرائت در این جلسه به همه حاضران

  1. چون نیمه دوم جزء ۳۰ در این جلسه قرائت میشود، سوره ها اکثرا کوچک و خواندنشان آسانتر است.
  2. ممکن است بسیاری از عزیزان به دلیل در اختیار نداشتن قرآن بریل نتوانند در زمانهای دیگر در سهمیه ویژه افراد غیر قاری مشارکت کنند و از سویی برخی از سوره های این جزء را از بر باشند.

زمان و مکان برگزاری جلسه و نحوه دریافت سهمیه برای قرائت

این جلسه در ساعت ۲۲ چهارشنبه، ۲۶ دی ماه سال ۱۳۹۷ در فضای تیمتاک مشترک شب روشن و محله نابینایان، در کانال شب روشن/ختم قرآن برگزار خواهد شد.

در این جلسه از سوره مبارکه اعلی تا انتهای قرآن قرائت میشود.

عزیزانی که تمایل دارند در قرائت آیات مربوط به این جلسه مشارکت کنند کافیست چهارشنبه،از ساعت ۲۱:۱۵ تا ۲۱:۴۵ در همان محل ذکر شده، به این جانب، مهدی محمدقاسمی، مراجعه و سوره مورد نظر خود را اعلام کنند. بدیهی است در صورتی که سوره مورد نظر شما قبلا انتخاب شده باشد باید سوره دیگری را اعلام فرمایید. پس هر چه زود تر برای دریافت سهمیه اقدام کنید حق انتخاب خواهید داشت. نکته دیگر این که به هر کس تنها یک سوره اختصاص داده خواهد شد تا سهمیه قرائت به همه علاقه مندان برسد. در صورتی که پس از زمان ثبت نام ، سوره هایی بدون قاری بماند به ترتیب اولویت به افرادی که زود تر ثبت نام کرده اند پیشنهاد خواهد شد که از بین سوره های باقی مانده یک سوره دیگر را نیز انتخاب کنند. پس هر چه زود تر برای ثبت نام اقدام کنید بهتر است! در صورت بالا رفتن تقاضا به ترتیب سوره هایی که طولانی هستند به دو سهمیه تقسیم خواهند شد و این مطلب بلافاصله به اطلاع ثبت نام کنندگان آن سوره ها خواهد رسید.

تمام شرکت کنندگان به جز قاریان ثابت طرح ختم قرآن، امکان ثبت نام برای مشارکت در قرائت سوره های این جلسه را خواهند داشت. خانمها هم میتوانند در این جلسه و هم در دیگر جلساتی که سهمیه ای مخصوص به افراد غیر قاری اختصاص داده میشود مشارکت کنند با این تفاوت که آیات را به صورت ساده و بدون ترتیل قرائت میکنند.

در واقع این شما هستید که با مشارکت یکدیگر قرائت جلسه پایانی این دوره از طرح هفتگی ختم قرآن را انجام میدهید.

پس انشا الله هم خود حضور یابید و هم دوستانتان را به این جلسه دعوت کنید.

در بخش دیدگاه ها به پرسشها و ابهامات شما دوستان گرامی پاسخ خواهم داد.

*به امید دیدار*

درباره مهدی محمدقاسمی

مهدی محمدقاسمی هستم متولد 14 فروردین 1367 هجری شمسی، 15 شعبان 1408 هجری قمری و 3 آوریل 1988 میلادی. دانشجوی مقطع دکترای رشته زبان و ادبیات فارسی (گرایش ادبیات عرفانی) در دانشگاه اصفهان و ساکن شهر اصفهان
این نوشته در اخبار, اطلاع رسانی, مذهبی ارسال و , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *