دانلود TalkBack_6.1.0.173161073 آخرین ورژن صفحه خوان تاکبک به همراه تقییرات به زبان فارسی

سلام خدمت همه ی دوستان عزیز.
خب خدمت رسیدم با آخرین ورژن تاکبک که فعلا بصورت بتا ارزه شده و با اندروید ۷ هم مشکل خواسی نداره.
دوستان که اندروید ۶ یا ۵ دارن به نظرم اگر دست نگهدارن تا ورژن رسمی بیاد بهتره چون این ورژن بتا هست ممکنه کمی عزیتشون کنه.
در هر حال آخرین ورژن بتای تاکبک رو میتونین با حجم ۸ مگ از:

اینجا
دانلود کنین.
و این هم لیست تقییرات تاکبک که سایت پکتوس زحمت ترجمه و انتشارش رو کشیده که از همینجا ازشون تشکر میکنیم:

نسخه جدید talkback فراتر از یک بروز‌رسانی معمولی

دور تازه‌ای از آزمون و خطا‌ها برای انجام آزمایش‌های لازم بر روی نسخه‌ی جدید talkback آغاز شده است. اولین نسخه‌ی beta از صفحه خوان talkback دو سه روزی است که در اختیار کاربرانی که دوست دارند نرم افزار‌ها را پیش از انتشار نسخه‌ی نهایی‌شان آزمایش و بررسی کنند، قرار گرفته است. نسخه‌ی ۶.۱ که همین حالا می‌توان آن را دانلود کرد، چیزی فرا‌تر از یک نسخه‌ی بروز‌رسانی ساده است. چرا که امکانات اضافه شده به این نسخه بسیار قابل توجه است و حتی می‌توانست به تنهایی یک ورژن مستقل به حساب آید و نه یک بروزرسانی معمولی از ۶ به ۶.۱.

امکانات تازه‌ی talkback شامل کسانی می‌شود که از Android 5 یا بالا‌تر استفاده می‌کنند. به این ترتیب، آنها که هنوز از گوشی‌هایی با سیستم عامل‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند، اگر می‌خواهند از این امکانات هم بهره ببرند، حتماً باید به فکر بروزرسانی سیستم عاملشان باشند. البته امکاناتی هم به این نسخه اضافه شده که فقط برای کسانی قابل استفاده خواهد بود که نسخه اندرویدشان Oreo یا اندروید ۸ است.

شاید یکی از مهم‌ترین تغییرات در نسخه‌ی جدید talkback این نکته باشد که حالا دیگر حرکت کردن بر روی عناصر صفحه نظیر heading، link یا Controls، فقط محدود به Google Chrome نیست و چنانچه یک برنامه نویس این عناصر را در برنامه‌ای که طراحی کرده، درست طراحی کرده باشد، می‌توان افزون بر حرکت به صورت حرف به حرف یا کلمه به کلمه و … حرکت بر اساس این عناصر را هم برگزید.

امکان دیگری هم به global context menu اضافه شده و آن این است که کاربر می‌تواند از طریق این منو، زبان موتور نوشتار به گفتار را تغییر دهد. به این معنی که مثلاً چنانچه کاربر بخواهد در حالتی که از زبان انگلیسی در Espeak استفاده می‌کند متنی را به فرانسه بخواند، به سادگی می‌تواند از این طریق به شکل موقت زبان Espeak را به فرانسه تغییر دهد. طراحی این امکان هم به گونه‌ای است که زبان پیغام‌های talkback تغییر نمی‌کند و پیغام‌ها به همان زبان پیشفرض –مثلاً انگلیسی یا فارسی- و متون به زبان فرانسه خوانده می‌شوند. کاربرانی که زیاد از این امکان استفاده می‌کنند می‌توانند یکی از اشاره‌های خود را به آن اختصاص دهند تا دیگر نیازی به باز کردن global context menu هم نباشد. میان‌بر Ctrl + Alt + L هم برای آنهایی که از صفحه کلید‌های جانبی استفاده می‌کنند برای این کار در نظر گرفته شده است.

برای کاربرانی که Android O داشته باشند هم راه‌هایی در نظر گرفته شده تا بتوانند برخی تنظیمات را بدون رفتن به بخش مربوطه انجام دهند. کار‌هایی نظیر تغییر سرعت یا میزان پر‌گویی.

 

فهرست کامل تغییرات Talkback. تازه‌های Talkback 6.1

۱: بخش زبان‌ها یا languages در talkback این امکان را می‌دهد که یکی از زبان‌های موتور صوتی نصب شده را انتخاب کنند. این امکان از طریق Global Context menu در دسترس خواهد بود. میانبر: Ctrl + Alt + L قابلیت اختصاص یک اشاره یا Gesture از قسمت مدیریت اشاره‌ها یا Gestures dialog برای استفاده از این قابلیت ابتدا لازم است زبان‌های دلخواه نصب شود. برای این کار می‌توان از مسیر زیر اقدام کرد: Global Context Menu -> text-to-speech settings -> Google TTS -> Settings -> Install Voice Data این امکان در همه‌ی موتور‌های صوتی که از چند زبان پشتیبانی می‌کنند، قابل استفاده خواهد بود.

۲: امکانات ناوبری بیشتر برای برنامه‌های بومی برای استفاده ابتدا باید با اشاره‌ی بالا به پایین یا بالعکس، تنظیمی را انتخاب کرده و سپس با استفاده از حرکت چپ به راست یا بالعکس، در صفحه حرکت کنیم. گزینه‌ها شامل: Controls که بین دکمه‌ها و کادر‌های ویرایش جا به جا می‌شود. پیوند‌ها یا Links که بین لینک‌ها مثل لینک‌های صفحات وب، شماره تلفن‌ها و آدرس‌های ایمیل حرکت می‌کند Headings که در میان سرنوشتار‌های یک صفحه جا به جا می‌شود. این امکانات فقط به شرطی قابل استفاده خواهند بود که برنامه‌نویس آنها را به شکل استاندارد طراحی کرده باشد.

۳: امکان اختصاص یک اشاره یا Gesture برای رفتن به بخش ویرایش متن. این کار، ویرایش متن در حال نوشتن را برای کاربران به مراتب آسان‌تر خواهد کرد.

۴: برای کاربران Android O و بالا‌تر: گزینه‌ی Settings selector یا انتخاب کننده‌ی تنظیمات می‌تواند به کاربران این امکان را بدهد که برخی تنظیمات را در حال کار کردن و بدون نیاز به رفتن به تنظیمات Talkback، تغییر دهند. برای کار کردنِ Settings Selector به اندروید نسخه‌ی O و حس‌گر اثر انگشت نیاز است. setting selector به صورت پیشفرض خاموش است. برای روشن کردن باید مسیر TalkBack Settings > Selector را طی کرده و از دکمه‌ی دو حالته‌ای که به منظور روشن یا خاموش کردن این امکان در آن صفحه تعبیه شده استفاده کنید. برای استفاده از این قابلیت انگشت باید از بالا به پایین یا بالعکس، بر روی حسگر اثر انگشت کشیده شود. با این کار، گزینه‌های مختلفی که قابل تغییر دادن باشند برای کاربر خوانده می‌شود. بعد از قرار گرفتن بر روی گزینه‌ی دلخواه، می‌توان از بالا به پایین یا عکس آن بر روی صفحه حرکت کرد تا مقدار تغییر کند. در حال حاضر تنظیمات مربوط به سرعت، پرگویی، ناوبری و قابلیت Audio Ducking از این طریق در اختیار کاربران است که می‌توان هر یک را از طریق بخش Setting selector، از این منو حذف کرده یا به آن افزود.

۵: برای اندروید O و بالا‌تر: رمز‌های عبور گفتاری حالا به عنوان یک گزینه به talkback اضافه شده است. نکته این که برای نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید، اوضاع در این زمینه به همان روال سابق است.

نکات اصلاحی در talkback  ۶.۱

۱: مشکل حرکت با کلید Tab در این نسخه حل شده و حالا این کلید، نشانگر را بر روی آخرین گزینه ‌ی صفحه قرار داده و آن را می‌خواند.

۲: Talkback دیگر در طول مکالمه صحبت نخواهد کرد. مگر آن که کاربر صفحه را لمس کند.

۳: فشردن کلید تنظیم صدا در زمانی که متنی در حال خوانده شدن است، دیگر فرایند خوانش متن را متوقف نخواهد کرد.

۴: مرور صفحات در Chrome باید راحت‌تر شده باشد.

اگر جزو آن دسته کاربرانی هستید که دوست دارند برنامه‌های Beta را امتحان کرده و به تیم سازنده بازخورد بدهند می‌توانید باز‌خورد‌هایتان در خصوص Talkback 6.1 را در این صفحه ثبت کنید.

 

درباره سعید پناهی

با سلام. بنده سعید پناهی هستم. متولد 9 اسفند سال 1375. از علایقم میتونم بگم به اینترنت, مبایل, موزیک, بازیهای نابینایی,گوش کردن به رادیو و نمایش رادیویی و و و خعععععیلی چیزهای دیگه اشاره کنم. کلا با همه چی حال میکنم. رفیق بازم, و رفیقهای ثمیمی را بیشتر از داداشهای نداشتم, دوست دارم. زاده ی استان زنجانم و از 1 سالگی در کرج یا همون استان البرز زندگی میکنم. در حال تحصیل در مقتع کارشناسی علوم تربیتی هستم. عاشق مطالعه صفحات اینترنتی هستم. پیگیر اخبار علم و فناوری هستم. به علاوه که در اسکایپ هستم, تو واتساپ و تلگرام و اینستا هم هستم. خخخ. کلا مسنجر بازم. فکر کنم هدفم کلا از اندروید خریدن همین بوده. اردیبهشت 92 با ی n73 وارد دنیای نت شدم. و اون وقتها 3g و این حرفا نبود با gprs آهنگ دانلود میکردم. بعد توسط معرفی یکی از دوستانم با سایتهای نابینایی آشنا شدم. بعد مهر ماه بود که دیگه ماهور خریدم, باورتون نمیشه من تا مهر 92 هنوز صفحهخان فارسی نداشتم. با این که از سال 83 پای کامپیوتر بودم. میدونین چرا؟ چون اون وقتها نت نمیرفتم. بعد از مهر ماهم اسکایپ نصب کردم و کم کم همه را add کردم و با همه آشنا شدم. عاشق گفت و گو تو اسکایپ بصورت صوتی هستم. کمو بیش چت هم دوست دارم. بعد اوایل آذر ماه بود که تصمیم گرفتم ی سایت بزنم, اول چنتا بلاگ تست کردم, خوشم نیومد. بعد کم کم بسرم زد, برم رو وردپرس. بعد به کمک آقای سعید درفشیان اینجارو بنا کردیم. روز 17 آذر 1392 بود که اینجارو بنا کردیم. اون وقتها زیاد اینجا کسی نمیومد. بعد دوستان کم کم با اینجا آشنا شدن. و الان هم که دیگه ی خانواده ی بزرگ شدیم به نام, شب روشن. اینجا ی سریها بهم مدیر ارشد هم میگن. اما خودم قبول ندارم. ی نو گرداننده میشه اسممو گذاشت. بیخودی هندونه تو پاچمون میکنن ههه. من تقریبن 10 درصد بینایی دارم. و از خط بریل استفاده میکنم. فقط 5 سال ابتدایی را در مدرسه ی پویا مخصوص نابیناها و کم بیناها درس خوندم. بعدش دیگه بصورت تلفیقی در مدرسه ی عادی مشغول به تحصیل شدم. راستی یادم داشت میرفت, جهت تماس با من میتونین از راه های زیر استفاده کنین. ایمیل: saeedpanahi2200@gmail.com اسکایپ: saeed-panahi تلگرام: https://telegram.me/sp1000 اینستاگرام: https://www.instagram.com/saeed10055/ خوشباشید.
این نوشته در آموزش, اطلاع رسانی, اندروید, اینترنت, تلفن همراه, دانلود, فناوری اطلاعات, مسائل مربوط به نابینایان عزیز, معرفی, نرم افزار, نرم افزارهای نابینایان ارسال و , , , , , , , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

13 دیدگاه دربارهٔ «دانلود TalkBack_6.1.0.173161073 آخرین ورژن صفحه خوان تاکبک به همراه تقییرات به زبان فارسی»

  1. بهنام نصیری می‌گوید:

    سلام.
    دم تاک بک گرم.
    دم پکتوس گرم.
    تو هم دم میخوای؟ باشه. حالا زورکی دم تو هم گرم.

  2. esteghlal می‌گوید:

    سلام آقا سعید ممنون خیلی عالیه

  3. مهدی عزیززاده می‌گوید:

    سلام سعید جان تشکر از انتشار این مطلب, اتفاقاً این نسخه ۱روز بعد از انتشارش که ۲۵اکتبر بود توسط بچهها بدستم رسید, باید بگم که هرچند این نسخه آزمایشی هست و رسمی نشده اما خیلی عالیه. تو تاکبک قبلی فاکتورهایی مد نظرم بوده که ایراد داشتند اما در این ورژن اون مشکلات حل شده. ازت مجدد تشکر میکنم

  4. سلام به دوستان و رفقای خوبمون در وبسایت شب روشن.
    جا داره از سعید پناهی عزیز بابت انتشار این پست در این پایگاه و لطف آقا مجتبی و آقا بهنام گل هم تشکر کنم.
    وبسایت نابینایان پکتوس سعی داره همواره آخرین و جدیدترین اخبار نابینایان در حوزه فناوری اطلاعات، نرم افزار های مورد نیاز و هر آنچه که برای اعضای جامعه ی هدفش مفید باشه رو پوشش بده.
    از آموزش های برنامه های مختلف در قالب مجموعه ترفند گرفته تا معرفی نرم افزار و سایت های دسترس پذیر.
    و خیلی موارد دیگه که در این راه، همیاری، همکاری و مساعدت شما بچه های خوش ذوق و توانمند رو طلب می کنیم.
    قطعاً با مشارکت شما، این پایگاه تخصصی، روز به روز میتونه پیشرفت کنه و پاسخگوی نیاز های نابینایان در حوزه فناوری اطلاعات، رایانه و تلفن های همراه باشه.

  5. حسین مهدوی می‌گوید:

    سلام سعید جان من اینو گرفته بودم به هر حال ممنون بابت انتشارش

  6. وحید سرودی می‌گوید:

    سلام

    ممنون آغا یه پناهی .
    دیگه صبرم به سر اومده بود .
    زدم که دانلود بشه! هر چه باداباد! .
    موفق باشید

  7. زهرا آيت می‌گوید:

    سلام.
    از پستتون تشکر میکنم خیلی عالی بود و به همه کاربران اندروید هم تبریک میگم، من که ندارم و بنابراین نمیتونم سر در بیارم از امکانات.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *