گپ و گفتی خودمونی با کاربران عزیز راجع به مراحل انتقال شب روشن به هاستینگهی مختلف و برۀورد هزینه ها از ابتدا تا به حال. حتما بخونید.

دوستان عزیز شب روشنی! سلام.
امیدواریم همیشه خوب و خوش و سر حال باشیم.
امروز میخوایم یه دو دو تا چار تا با هم بکنیم و یه سر انگشتی با هم حساب کنیم ببینیم پولایی که ازتون گرفتیمو چی کار کردیم؟

تجربه نشون داده واس حساب کتاب رسمی حرف زدن خوب نیست. پس رسمی حرف زدنو بیخیال.
اولین بار که رفتیم روی یه هاست پولی، پونزده خرداد ۱۳۹۳ بود که ۲۹هزار  تومن به ماهان هاست دادیم. با ۲۰۰مگ فضا و پهنای هاست محدود، سر و تهشو هم آوردیم.
بعد یه سال، یعنی پونزده خرداد ۹۴ دیدیم که نه بابا نمیشه. سایت از ۲۴ ساعت، ۲۳ ساعت دسترس نیست. پهنای باند و فضا کفاف نمیداد و مجبور شدیم ۷۰هزار  تومن بدیم و هاست رو برا یه سال ارتقا بدیم. اما از ماهانهاست راضی بودیم، پس ۷۰ تومنی ریختیم گلوی حضرت ماهان هاست.
اوایل آذرماه ۹۴ بود که سر بچه بازیها و ناسازگاریهای راپید پارس، مجبور شدیم به یه هاست دانلودی مهاجرت کنیم و فایلهامون رو اونجا بذاریم تا بتونید دانلود کنید. مبلغ ۲۱۰ هزار تومن برامون آب خورد. اما خداییش تخفیف خوبی هم بهمون دادند. دمشون هم گرم. الان ما فعلا ۱۰۰ گیگ فضا تو هاست دانلودیمون داریم که ۶۰ گیگش رو شما شب روشنیا لطف کردید و پر کردید.
یواش یواش ماهان هاست هم داشت برامون ناز میکرد. با اینکه هاست اولمون لینوکسی بود و واسه اینکه اذیت میکرد، اومدیم وردپرسیش کردیم، بازم وقتی بهشون میگفتیم چرا سایت رو هواست؟ میگفتند پهنا باندتون کمه یا فضا ندارید. ما هم که دیدیم اینا دارن یه سری سازایی میزنن که ما نمیتونیم باهاشون برقصیم، مجبور شدیم ۲۰ اردیبهشتماه ۱۳۹۵، از ماهانهاست به بهتاهاست کوچ کنیم. اما بر حسب تجربه، با بهتاهاست یه ماهه قرار داد بستیم تا آزمایشی باشه. پس ۱۲ هزار تومن دادیم و یه نمایندگی هاست گرفتیم. چون هم به صرفه تر بود و هم راحتتر میتونستیم اگه سایت رفت هوا، بدون تیکت و درخواست و از این دم و دستگاهها، کارامونو خودمون انجام بدیم. اما به کسی هاست نفروختیم که یه وقت اینجوری فکر نشه که شب روشنیا با پولهایی که بهشون داده میشه، دارن کاسبی میکنن.
با اینکه بهتاهاست داشت خوب با ما راه می اومد، اما تصمیم گرفتیم که وقتی موعد قراردادمون یعنی ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ سر رسید، باز هم قرارداد یه ماهه ببندیم تا خدای نکرده متضرر نشیم. پس یه ۱۲ هزار تومن دیگه ریختیم به حساب بر و بچ بهتاهاست.
اوضاع داشت به خوبی میگذشت تا اینکه روز چهارشنبه، ۱۶ تیرماه ۱۳۹۵ سایت و هاست نمایندگیمون به کلی از دسترس خارج شد. هر چی تیکت میزدیم، جواب نمیدادند. بعد مجبور شدیم یه انتقاد تند کنیم با این مضمون که چه وضعشه آخه چرا سایت در دستررس نیست؟ زد و جواب انتقادمونو اینجوری دادند که: account suspended. این اتفاق، روز پنجشنبه ساعت ۱۱ بامداد افتاد. یعنی کلا زدن حساب کاربری ما رو مسدود کردند و حتی یه full back up هم به ما ندادند. یعنی چی؟ یعنی اگه ماها بک آپ نداشتیم، شب روشن دریچه ای به سوی نابینایان باید از اول شروع به کار میکرد. اما خب شکر خدا ما همیشه حواسمون هست تا نذاریم آب تو دل کاربرامون تکون بخوره. پس روز جمعه، ۱۸ تیرماه، به تاپهاست مراجعه کردیم و مبلغ ۱۰۰۰۰ تومن برای یه نمایندگی هاست دادیم.
این از مخارج هاستینگ تا به امروز!
با یه حساب سر انگشتی عرض کنیم که حدود ۲۰۰ هزار تومن هم خرج نگه داری فایلهامون تو راپید پارس از اول تا آذرماه ۹۴ کردیم.

تا پیدا کردن یک فضای مطمئن دیگر، فعلا قراردادهایمان را به صورت یک ماهه می بندیم که مشکلی پیش نیاید و ضرر نکنیم.

به دلیل اینکه بهتا هاستیها نذاشتند ما از سایت full bak up بگیریم، افزونه هایمان پاک شدند و ما مجبور به نصب دوباره آنها شدیم. مشکلاتی در ترجمه نسخه موبایلی وجود داره که به زودی حل میشه.

اگر چنانچه با مشکل تازه ای در سایت رو به رو شدید، مثل مشکل در ثبت نام، کامنتها، پستها و هر مشکل دیگری، با ما از طریق فرم تماس با ما یا اگه اون هم مشکل داشت و یا جوابی نیومد، از طریق ارسال ایمیل به shaberoshan.ir@gmail.com با ما حتما در میون بذارید.

شعار ما، روراستی و صداقته. پس چی بهتر از روراستی و صداقت.
همیشه روراست باشید. خدا نگهدار

درباره مدیریت سایت شب روشن

این کاربر، هویت واقعی نداشته و صرفا از آن، برای اطلاعرسانیها و پستهای مدیریتی سایت استفاده میشود. www.shaberoshan.ir
این نوشته در اطلاع رسانی, حرفای خودمونی, درد دل, گفت و گو ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

10 دیدگاه دربارهٔ «گپ و گفتی خودمونی با کاربران عزیز راجع به مراحل انتقال شب روشن به هاستینگهی مختلف و برۀورد هزینه ها از ابتدا تا به حال. حتما بخونید.»

  1. مهدی عزیززاده می‌گوید:

    سلام بر تیم مدیریت شب روشن.
    واقعاً دستتون درد نکنه و خدا قوت. خسته نباشید. آخرالامر مشخص نشد چرا اینا اکانت شما رو مسدود کردند؟ نکنه با گروه داعش همدست شدند؟ خخخخ بیشک موضوع حمله تروریستی بوده خب خدا رو شکر که از این حمله جان سالم به در بردیم. دمتون گرم.

  2. مهدی عزیززاده می‌گوید:

    خخخ مدیر جان داشتیم! بخدا من داعشی نیستم! چرا کامنتم رفت تو صف نون بربری؟

  3. سلااااااااااااااااااااااام بر سربازان سایت شب روشن.
    بله ظاهرا حمله تروریستی رخ داده بود.
    اونم چه حمله ای.
    ولی جان به در بردیم. دم مدیرها گرم.
    واقعا من شاهد بودم و میدونم سایتداری چه سخته.
    باز هم دمتون گرم.
    انشا الله دیگه تروریستها حمله نکنند

  4. محسن غلامی می‌گوید:

    سلام: واقعاً منطقشون من رو کشته.
    خوب خدا رو شکر فعلاً که رو زمینید.
    همینه بیشتر شرکت های ایرانی در اوج انتقاد پذیری به سر میبرند.

  5. رضا بخشی می‌گوید:

    سلام، من یک پیشنهاد دارم. چرا از آسیاتک هاست نمیگیرین. آسیاتک پشتیبان سایت معروف سافت ۹۸ هم هست. تازه برای کسایی که از شرکت آسیاتک اینترنت میگیرند، محدودیت سرعت وجود نداره و حجم دانلود هم نصف قیمت حساب میشه. یک تماسی با این شرکت هم داشته باشین.

  6. ghanbar می‌گوید:

    درود
    با عرض خسته نباشید خدمت شما عزیزان ، داستان جالب بود .بهترین امر لازم همانا کنترل اوضاع با دستان توانمند خودتان است .از هوشیاری و تجربیات ارزنده شما باید تجلیل نمود .والا هیچ شرکتی پاسخگو نیست چه از نوع شخصی باشد و چه از نوع دولتی و وابسته به دولت .پس باید هوشیار بود .از نحوه بیلان مالی شرکت هم توسط شما خوشمان آمد و احسنت بر صداقت و درستی و سادگی شما .ممنون که بر کسی منت ندارید و بهترین تلاش را از خودتان منعکس نمودید .کیفیت همه یکی است و ما فکر می کنیم با کنیت ها و مقدار بیشتر هزینه نمودن حتما خدمات کامل می گیریم در حالی که اصلا هم اینطور نیست و تمام فعالیت ها یکسان است و خدمات یکسان دریافت می کنیم با هر مقدار هزینه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *