ده موقعیت که «چشم من باش» (be my eyes) میتواند راهگشا باشد!

هفته گذشته در همین ستون خبری منتشر کردیم، مبنی بر این که نسخه اندرویدی از اپلیکیشن چشم من باش «be my eyes» هم منتشر شده و از این پس کاربران ایرانی هم میتوانند از آن استفاده کنند. حال برای ایجاد آشنایی بیشتر کاربران نابینا با قابلیتهای این برنامه، بنا داریم به ده موقعیت که میتوان در آنها از این برنامه استفاده کرد، اشاره کنیم:

وقتی چیزی روی زمین افتاده و نمیتوانید آن را پیدا کنید میتوانید از طرف مقابل بخواهید شما را راهنمایی کند.
میتوانید از فرد داوطلب بخواهید که یک عکس، نقاشی یا هر اثر هنری را برای شما توضیح دهد.
به طور مثال میتوانید از او بخواهید تا رنگبندی یک تابلو را برایتان تشریح کند یا مود کلی یک اثر هنری را تشریح کند.
هماهنگ کردن رنگها هم موقعیت دیگری است که به کمک این برنامه امکانپذیر خواهد بود.
در وقت انتخاب لباس برای میهمانی یا جلسه کاری، میتوانید از نظر طرف مقابل کمک بگیرید تا شما را در انتخاب رنگ لباس راهنمایی کند.
میتوانید برای تشخیص انواع بطریها در خانه از این اپلیکیشن استفاده کنید.
تشخیص شامپو از نرم کننده یا شیشه شور از شوینده سطوح به کمک این اپلیکیشن ممکن خواهد بود.
خواندن صفحه نمایش رایانه یا تلویزیون هم از دیگر شرایطی است که ما زیاد به آن احتیاج پیدا میکنیم و میتوانیم روی این برنامه حساب کنیم.
سوپرمارکتها و فروشگاه ها هم از جمله دیگر موقعیتهایی هستند که میتوان از این برنامه استفاده کرد.
به عنوان نمونه میتوانید از طرف مقابل بپرسید بیسکوئیتی که برداشته اید از چه کارخانه ای است و چه ویژگیهایی دارد.
میتوانید با استفاده از این برنامه، تاریخ انقضای غذاهای فاسد شدنی را تشخیص دهید.
آشنایی با جاهای جدید هم با این اپلیکیشن ممکن میشود.
مثلاً در اتاقی که با آن آشنایی ندارید، میتوانید از فرد داوطلب بخواهید محیط را برایتان توصیف کند یا جای قرار گیری پریز برق را نشانتان بدهد.
میتوانید از فرد داوطلب بخواهید مواد غذایی را برایتان شناسایی کند. مثلاً به شما بگوید که آن چه در مقابل دوربین گوشی است، لوبیای قرمز است یا چشم بلبلی.
تشخیص زمان ورود قطار یا اتوبوس به ایستگاه های مجهز به تابلوی اطلاع رسانی هم موقعیت دیگری است که میتوان روی برنامه حساب کرد.
میتوانید از طرف مقابل بخواهید تا روی تابلو را برایتان بخواند و به شما بگوید در چه ایستگاهی قرار گرفته اید یا قطار چند دقیقه دیگر به ایستگاه خواهد رسید.
همانطور که پیشتر گفته شد، این برنامه در دنیا بسیار شناخته شده است، اما هنوز هموطنان ما از وجود آن اطلاعی ندارند و بنا بر این، برای این که بتوانیم از کمک داوطلبان فارسیزبان هم استفاده کنیم، باید در معرفی این اپلیکیشن در شبکه های اجتماعی و جمعهای خانوادگی و دوستانه، تلاش کنیم.
منبع: ایران سپید

درباره سعید پناهی

با سلام. بنده سعید پناهی هستم. متولد 9 اسفند سال 1375. از علایقم میتونم بگم به اینترنت, مبایل, موزیک, بازیهای نابینایی,گوش کردن به رادیو و نمایش رادیویی و و و خعععععیلی چیزهای دیگه اشاره کنم. کلا با همه چی حال میکنم. رفیق بازم, و رفیقهای ثمیمی را بیشتر از داداشهای نداشتم, دوست دارم. زاده ی استان زنجانم و از 1 سالگی در کرج یا همون استان البرز زندگی میکنم. در حال تحصیل در مقتع کارشناسی علوم تربیتی هستم. عاشق مطالعه صفحات اینترنتی هستم. پیگیر اخبار علم و فناوری هستم. به علاوه که در اسکایپ هستم, تو واتساپ و تلگرام و اینستا هم هستم. خخخ. کلا مسنجر بازم. فکر کنم هدفم کلا از اندروید خریدن همین بوده. اردیبهشت 92 با ی n73 وارد دنیای نت شدم. و اون وقتها 3g و این حرفا نبود با gprs آهنگ دانلود میکردم. بعد توسط معرفی یکی از دوستانم با سایتهای نابینایی آشنا شدم. بعد مهر ماه بود که دیگه ماهور خریدم, باورتون نمیشه من تا مهر 92 هنوز صفحهخان فارسی نداشتم. با این که از سال 83 پای کامپیوتر بودم. میدونین چرا؟ چون اون وقتها نت نمیرفتم. بعد از مهر ماهم اسکایپ نصب کردم و کم کم همه را add کردم و با همه آشنا شدم. عاشق گفت و گو تو اسکایپ بصورت صوتی هستم. کمو بیش چت هم دوست دارم. بعد اوایل آذر ماه بود که تصمیم گرفتم ی سایت بزنم, اول چنتا بلاگ تست کردم, خوشم نیومد. بعد کم کم بسرم زد, برم رو وردپرس. بعد به کمک آقای سعید درفشیان اینجارو بنا کردیم. روز 17 آذر 1392 بود که اینجارو بنا کردیم. اون وقتها زیاد اینجا کسی نمیومد. بعد دوستان کم کم با اینجا آشنا شدن. و الان هم که دیگه ی خانواده ی بزرگ شدیم به نام, شب روشن. اینجا ی سریها بهم مدیر ارشد هم میگن. اما خودم قبول ندارم. ی نو گرداننده میشه اسممو گذاشت. بیخودی هندونه تو پاچمون میکنن ههه. من تقریبن 10 درصد بینایی دارم. و از خط بریل استفاده میکنم. فقط 5 سال ابتدایی را در مدرسه ی پویا مخصوص نابیناها و کم بیناها درس خوندم. بعدش دیگه بصورت تلفیقی در مدرسه ی عادی مشغول به تحصیل شدم. راستی یادم داشت میرفت, جهت تماس با من میتونین از راه های زیر استفاده کنین. ایمیل: saeedpanahi2200@gmail.com اسکایپ: saeed-panahi تلگرام: https://telegram.me/sp1000 اینستاگرام: https://www.instagram.com/saeed10055/ خوشباشید.
این نوشته در اینترنت, تلفن همراه, حرفای خودمونی, فناوری اطلاعات, گفت و گو, مسائل مربوط به نابینایان عزیز, معرفی, نرم افزار, نرم افزارهای نابینایان ارسال و , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

6 دیدگاه دربارهٔ «ده موقعیت که «چشم من باش» (be my eyes) میتواند راهگشا باشد!»

  1. مهدی عزیززاده می‌گوید:

    سلام سعید جان. تشکر از انتشار این پست مفیدت. این برنامه واقعاً عالیه اما حیف که تو ایران اولاً که کاربر بینایی لااقل تا جایی که من میدونم عضوش نیستند, ثانیاً میبایست با ابزار دور زدن آیپی وارد برنامه شد. بنظرم خوبه که با مسؤولین ذیربط صحبتی بشه و توجیح بشن تا نسبت به آزادسازی برنامه اقدام کنند و این توجیح هم کار ۱نفر یا ۲نفر نیست! باید یه گروهی از بچهها جمع شده و با تهیه نامه ای درخواست بدن, این گروه هم هرچه بیشتر باشه بهتره. اما تشکر مجدد از تو. به امید برطرف شدن موانع سد راه استقلال نابینایان.

    • سعید پناهی می‌گوید:

      سلام داش مهدی.
      این برنامه در ایران فیلتر نیست, مشکل با آیپیهای ایران داره.
      چرا که اگر شما به سایتش مراجعه کنید میبینید به راحتی با آیپیهای ایران باز میشه.
      در مورد نبودن راهنمای فارسی زبان هم سخت در اشتباهی کافیه فقط امتحان کنی.
      اتفاقا چند روز پیش هم این برنامه در شبکه سه برنامه بروز معرفی شد!
      من که چندین بار استفاده کردم کسانی بودن که کمکم کنن.
      فقط تست کنید.

  2. حسین مهدوی می‌گوید:

    سلام مرسی بابت پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *