سلام دوستان.
مطلبی که الان تقدیم حضورتان میکنم.
مطلبی است که جناب آقای سید عارف صابری
به گروه ایستگاه سرگرمی فرستاده بودن.
من گفتم شاید بیناها هم باشن که اینجا را بخونن.
پس میزارمش.
.
.
.
بخشی از قوانین بین المللی ارتباط با نابینایان ۱) بسیاری از نابینایان ازتحصیلات عالیه برخور دارند لذا در رفتار باآنان دقت کنید. ۲) وقتی با یکنابینا روبرو شدید در گفتن سلام پیش دستی کنید و قدری صحبتکنید تا شما را ازروی صدایتان بشناسد. ۳) هنگام صحبت کردن با نابینا فریاد نزنید زیرا اغلبنابینایان از شنواییخوبی بهرمند هستند. ۴) در حضور نابینایان با ایما واشاره گفتگو نکنید زیرا آنان احساس خوبیاز این حرکات ندارند. ۵) وقتی با یکنابینا گفتگو می کنید تلاش کنید این صحبت در حالت چهره بهچهره باشد (روی خود رابرنگردانید و اجازه ندهید نابینا هم صورت خود رابه سمت دیگری برگرداند). ۶) به سخنان فرد نابینا با دقت گوش کنید و برخوردهایتان با او مؤدبانه باشد. ۷) بدون اطلاع وی محل را ترک نکنید. ۸) در صورتی که خواستید یک نابینا را در ترددهمراهی کنید از او بخواهیدبالای آرنج شما را گرفته و یک قدم عقب تر از شما حرکتکند (از گرفتن وتکان دادن عصای او خودداری کنید). ۹) اگر با یک نابینابرخورد کردید که فرد بینایی او را همراهی می کندپرسش خود را در مورد فرد نابینااز خود او بپرسید نه از همراه او. زیرابدین ترتیب برای شخصیت مستقل فرد نابیناارزش قائل می شوید. ۱۰) هنگام دادن نشانی یا راهنمای افراد نابینا برای تردد ازکلماتی کهمستلزم دیدن است استفاده نکنید و واژه ها را به شکل درست بکارببرید. کلماتی مانند این جا، آن طرف و مانند آن، فرد را دچار سر در گمی میکند. بهتر است با استفاده از کلمات چپ، راست و یا یک قدم عقب تر موقعیترابرای او تشریح کنید. ۱۱) وقتی با یک نابینا صحبت می کنید از به کار بردنجملاتی مانند فیلم رادیدی دریغ نکنید ، هرچند نابینا نتواند فیلم را ببیند امااستفاده ازجمله مذکور بهتر است تا این که بگوییم فیلم را شنیدی زیرا در اینصورت برروی نقطه ضعف نابینا انگشت گذاشته اید. استفاده از جمله این پارچهراببین را هم بار معنای بهتری دارد تا این که بگوییم آن را لمس کن. ۱۲) اگربا یک نابینا همکار هستید بدانید او هم مانند شما مایل است کارمفیدی ارائه دهدو از استعدادها و توانایی های خود بیشترین استفاده راببرد لذا طوری با اوهمکاری کنید که به پیشرفت او کمک کند اما به جای اوکار نکنید.
ای کاش بیناها این نکتهها را میدانستند ولی هزاران افسوس که نمیدانن با تشکر از شما
بله ای کاش.
سلام. وقت به خیر. اگه این جور بحثها در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک مطرح بشه نابیناها هم مطمئناً بین دوستان و آشنایانشون به اشتراک خواهند گذاشت. وگرنه خیلی ها از این سایتها و تواناییهامون با خبر نیستن. بنده خواستم خودم این کار رو انجام بدم ولی اگه شما این پست رو منتشر کنید بهتره. متشکرم.
بله حتما باید در شبکه های اجتمایی
مانند:
فیسبوک و اینستاگرام به اشتراک گذاشته بشه.
سلام. اطلاعات خیلی خوبی بود. تا جایی که امکان داره با دیگران به اشتراکش بذارید و از اوناهم بخواین که به اشتراک بذارن. من هم از طریق ایمیل برا همه دوستانم میفرستمش. فقط یه ویرایش کوچولو نیاز داره چون بعضی کلمه ها بهم چسبیدن. اگه امکانش هست سنجاقش کنید اون بالا تا هر شخص بینایی که وارد سایت میشه بتونه بخونش. ممنون
خدا خیرتون بده. به واسطه این مطلب دلیل جواب ندادن ایمیلایی که برا استادم میفرستادم رو فهمیدم. آخه ایشون به محض رسیدن ایمیل جواب میداد. تا حالا به آدرس جیمیلش که مسدود شده بود میفرستادم که الان یادم افتاد که باید به آی دی جدیدش بفرستم. بازم ممنون.
سلام.
من که از شماره ۹ خیلی عصبانی میشوم ی خاطره یادم افتاد با دوستم زمان دانشجویی به دندان پزشکی رفتیم تا من دندانمو به پزشک جهت ترمیم نشون بدهم بگو خب.
آره جالب این بود که من میدونستم کی میتونم مجدد به پزشک مراجعه کنم من میدونستم که چه دردی دارم من میدونستم که کدام دندونم درد میکنه و مشکل دارم من میدونستم بیمه هستم یا نه
و من میدونستم کی کلاس دارم و وقت رجوع مجدد ولی همه این سوالات رو اون پزشک با هوش از دوستم که همراه من آمده بود میپرسید آخرشم این دوستم بود که بهش فهموند باید این سوالات رو از خودم بپرسد اون وقت بود تازه پزشک با هوش برایش جا افتاد که داستان چیه و کلی تا چند روز این داستان شده بود باعث خنده من و رفیقم باور کن هنوز که یادم میافتد خندم میگیرد.
راستی ببین تو در این پست پاتو کردی تو کفش ما حقوقیها این بارو میبخشمت ولی قول بده تکرار نشه که بد یعنی بد جور حالتو میگیرم.
خهخخهخخهشخشخشهشخهشهشخشخهخ.